וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות אמת: שוויון 35 מנדטים לליכוד וכחול לבן, יתרון לגוש הימין

כתבי וואלה! NEWS

10.4.2019 / 15:10

מספירת הקולות ב-97% מהקלפיות עולה כי שתי המפלגות נמצאות בשוויון מנדטים, עם יתרון משמעותי לגוש הימין בכנסת הבאה. מפלגת הימין החדש מתנדנדת על אחוז החסימה. זהות וגשר - בחוץ. עדכונים שוטפים

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: איתי עמרם

תוצאות הבחירות לכנסת ה-21 | כל העדכונים:

  • נתניהו מוביל משמעותית עם גוש ימין של 65 מנדטים
  • הליכוד וכחול לבן זכו ב-35 מנדטים
  • מכה למפלגות השמאל: העבודה עם 6 מנדטים; מרצ עם 4
  • לפי שעה: הימין החדש, זהות וגשר לא עברו את אחוז החסימה

הבחירות לכנסת ה-21 הסתיימו וגם הבוקר (רביעי) ספירת הקולות בנמצאת בעיצומה. לאחר שהסתיימו הספירות בקלפיות, תוצאות האמת הוזרמו לוועדת הבחירות האזורית - ולאחר מכן לוועדה המרכזית. כאן תוכלו לצפות בתוצאות האמת, שימשיכו להגיע במהלך הלילה עד שתגובש תמונת המנדטים הסופית, שתורכב מנציגי המפלגות שיהיו נציגי הבוחרים בכנסת הבאה.

לאחר שפורסמו תוצאות המדגמים, יצאו ראשי המפלגות הגדולות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, בהצהרות ניצחון. גנץ, שיצא אל פעיליו ראשון, הצהיר כי הוא המנצח בבחירות וקרא לנשיא המדינה להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. "העם והחברה שלנו בחרה להתאחד, לחבר, ולברוח מהפילוג".

כמה שעות אחר כך, נתניהו שראה את תוצאות המדגמים יצא אחר כך למטה הבחירות והודה לפעילים. "נקים ממשלת ימין, אך אהיה ראש הממשלה של כולם", הצהיר.

חישוב כמות המנדטים המגיעים לכל רשימה מתבצע בכמה שלבים, שבסופם נקבע כמה מושבים תקבל כל מפלגה בבית המחוקקים. כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות ובחינת הסיכויים להרכבת ממשלה של כל אחד מהמועמדים המובילים.

בתמונת המנדטים לפי יישובים ברחבי הארץ, נראה כי הליכוד בראשות נתניהו מוביל בירושלים עם 24% מהקולות, ואחריה המפלגות החרדיות - יהדות התורה עם 23% וש"ס עם 13%. כחול לבן היא המפלגה הרביעית בגודלה בעיר הבירה ואחריה איחוד מפלגות הימין, הימין החדש, מרצ והעבודה. בתל אביב קיבלה מפלגת כחול לבן את מספר הקולות הגדול ביותר בפער גדול, שמגיע ל-45% מהבוחרים. הליכוד היא המפלגה השנייה בגודלה בתל אביב עם 19% מהקולות. הבאות בתור - מרצ, שעקפה את העבודה עם 9% מהקולות, והעבודה בפער קטן מתחתיה. גם בחיפה ניצחה כחול לבן עם כ-32%, והליכוד במקום השני עם 23%. ישראל ביתנו נמצאת במקום השלישי ואחריה העבודה, חד"ש-תע"ל, כולנו ומרצ.

בצל המתיחות הביטחונית של התקופה האחרונה, הליכוד ניצח גם בכמה מערי הדרום. בשדרות קיבלה המפלגה 43% מהקולות בפער גדול מישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין. גם באשקלון קיבלה הליכוד את מספר הקולות הגבוה ביותר העומד על כ-42%, וכחול לבן נמצאת במקום השני אחריה עם 15%. בבאר שבע גם כן מובילה הליכוד ואחריה כחול לבן, בפער גדול.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. רויטרס
בני הזוג נתניהו במטה הליכוד, הלילה/רויטרס
מטה הליכוד 10 באפריל 2019. איתן אלחדז/TPS, אתר רשמי
מטה הליכוד, הלילה/אתר רשמי, איתן אלחדז/TPS

לפי ניתוח הכנסת של ד"ר עופר קניג והמכון הישראלי לדמוקרטיה, בכנסת הבאה יהיו 49 חברי כנסת חדשים, מהם 11 מהליכוד ו-24 מכחול לבן. לשם השוואה, כנסת הקודמת נכנסו 39 חברים חדשים. מספר הנשים נותר יציב, 29 חברות כנסת יכהנו מתוך כלל 120 החברים בבית המחוקקים - כמות זהה לתחילת הכנסת הקודמת. עם זאת, לאחר שינויים שונים לאורך הקדנציה, הגיע מספר הנשים ל-35 בשיא. הנתון ממקם את ישראל במקום ה-76 בעולם, לעומת 2015, אז הייתה ישראל במקום ה-66. 98 מחברי הכנסת הבאה נולדו בארץ, 22 מחוץ לה. בנוסף, הגושים בכנסת הנוכחית נותרו יציבים, וכך גם מספר המפלגות שעברו את אחוז החסימה.

ומה היו התוצאות בבחירות הקודמות?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
מטה הליכוד, הלילה/אתר רשמי, דני מירון

ראש הממשלה נשא נאם נציחון בסמוך לשעה 2:00 בלילה בפני פעילי הליכוד בתל אביב. "הלילה הזה הוא לילה של ניצחון אדיר", אמר נתניהו. "לפני 23 שנים זה היה הפעם הראשונה ששרה ואני עמדנו כאן והנה אנחנו חוזרים לעשות זאת בזכותכם. שליחות גדולה מנחה אותנו. אני פועל יום ולילה, בשמכם, למענכם, למען המדינה שלנו, למען העם שלנו, למען הארץ שלנו".

לאחר התודות, נתניהו הצהיר כי החל בשיחות להקמת קואליציה עם ראשי מפלגות הימין, אותן הגדיר "השותפות הטבעיות". "כבר הלילה כמעט כולם כבר הצהירו בפומבי שהם ימליצו עלי להרכיב את הממשלה הבאה בפני נשיא המדינה שלנו", אמר. "אני מקווה לסיים את המלאכה במהרה במטרה להקים ממשלה לאומית יציבה. אני רוצה להבהיר - זו תהיה ממשלת ימין אבל אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל". לבסוף נתניהו ביקש להודות לרעייתו שרה, ולבניו יאיר ואבנר, שלדבריו "ספגו סבל רב" במהלך מערכת הבחירות "רק בגלל שאתם משפחתי האוהבת".

העבודה והליכוד - תוצאות לאורך השנים

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
רביעיית כחול לבן, הלילה/ראובן קסטרו
אינפו נתוני הכנסת הבאה. עיבוד תמונה
אינפו נתוני הכנסת הבאה/עיבוד תמונה
חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, הלילה/ראובן קסטרו
חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גנץ ואשכנזי, הלילה/ראובן קסטרו
יו"ר העבודה: "חיפשנו חיבורים פוליטיים אבל לא היה עם מי-
שוחחתי עם גנץ, נעשה הכל כדי לסייע לו בהרכבת הממשלה". יותם רונן
אבי גבאי במטה העבודה, הלילה/יותם רונן
משה פייגלין, במהלך כינוס פעילי המפלגה אחרי תוצאות המדגם ברמת גן 10 באפריל 2019. ניב אהרונסון
משה פייגלין במטה הבחירות/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully