וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עבירה על חוק הבחירות: השופט מלצר הורה על חקירה נגד הליכוד

2.4.2019 / 23:34

יו"ר ועדת הבחירות קבע כי תנועת "זזים ימינה" פעלה מטעם הליכוד מבלי שהצהירה על כך בפרסומיה. על פי מלצר, המשמעות היא כי הפרסומים מטעם "התנועה עברו על כמה סעיפים בחוק הבחירות, שדורשים כי תעמולה תצהיר בבירור מטעם מי היא נעשית"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרם

יו"ר ועדת הבחירות, שופט העליון חנן מלצר, הכריע הערב (שלישי) בעתירה שהגישו עו"ד שחר בן מאיר ומפלגת העבודה נגד מטה "זזים ימינה" של הליכוד. מלצר אסר על התנועה לפרסם מודעות ללא קשר לתנועת הליכוד והורה על חקירת משטרה בנושא. המידע על אודות הקשר בין התנועה לליכוד פורסם השבוע ב"הארץ".

בפרסומים מטעם המטה נאמר בתחילה כי הוא מורכב מאנשי שטח לא מפלגתיים, ולאחר מכן תוקן הפרסום ונאמר בו כי המטה הוקם על ידי מפלגות הימין והמחנה הלאומי. בתשובה שהגישו לעתירה הליכוד, מטה "זזים ימינה", והעומד בראשו - מוטי בניטה - נכתב לראשונה כי המטה הוא חלק מקמפיין הליכוד. כך נכתב גם בתצהיר שהגיש לעתירה מנכ"ל הליכוד, צורי סיסו. בדיון שהתקיים היום בפני מלצר הוא הוסיף כי לא שותפו במטה אנשים ממפלגות אחרות, כי לא התקבל מימון ממפלגות אחרות וכי הוא עצמו לא היה מודע לפרסומים.

השופט חנן מלצר
,הגשת הרשימות לכנסת לועדת הבחירות המרכזית, 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מלצר/ראובן קסטרו

על פי מלצר, המשמעות היא כי הפרסומים מטעם "זזים ימינה" עברו על כמה סעיפים בחוק הבחירות, שדורשים כי תעמולת בחירות "תצהיר" בבירור מטעם מי היא נעשית. "נושאים אלה דינם להיחקר על ידי המשטרה", כתב מלצר, "וטוב שחקירה זו תיעשה בהדרכה ובליווי של אנשי פרקליטות המדינה. ממצאי החקירה יובאו בתוך שלושה חודשים בפני היועץ המשפטי לממשלה, וכן בפני מבקר המדינה (מכוח סמכויותיו על-פי חוק מימון מפלגות), ואלה יחליטו במכלול על פי מיטב שיקול דעתם".

מלצר אסר על הליכוד ועל "זזים ימינה" לפרסם מעתה ואילך כל מודעה שהיא, בכל מדיה, שבה יצוין כי המטה מורכב מאנשים לא מפלגתיים, או מגורמים המשתייכים לרשימות או מפלגות שאינן הליכוד. הוא אף הורה להן לדאוג לכך שכל המודעות הללו שפורסמו - יוסרו עד יום חמישי בשעה 22:00. "מעתה ואילך", הוסיף, "מודעות כלשהן של המטה שתפורסמנה בפלטפורמה כלשהי - תציינה במפורש כי המטה פועל מטעם רשימת הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully