וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש על "סערת הבוטים": אם בליכוד אחראים לרשת - חובתם להזדהות

2.4.2019 / 16:20

בעקבות התחקיר שפורסם בידיעות אחרונות ובניו יורק טיימס וממנו עולה חשד כי הליכוד הפעיל רשת של חשובונות פיקטיביים ברשתות החברתיות לצורכי תעמולה, מנדלבליט סבור שרשת כזו נדרשת להזדהות בגלוי. עם זאת, היועץ הוסיף כי לא בטוח שהעתירה שהגישו כחול לבן מבוססת מספיק

עריכה: טל רזניק

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (שלישי) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, את עמדתו בנוגע לעתירה שביקשה למנוע מהליכוד מלממן או להפעיל חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות לצורכי תעמולה. את העתירה הגישה מפלגת כחול לבן בעקבות הדוח של "פרויקט הבוטים הגדול" שפורסם אתמול בידיעות אחרונות ובניו יורק טיימס, וממנו עולה חשד כי הליכוד הפעיל רשת של כ-150 חשבונות כאלו בטוויטר.

מנדלבליט סבור שבהתאם לחוק, ככל שאכן ישנה רשת של חשבונות שמופעלת על ידי מפלגה ומשמשת לתעמולת בחירות - אכן יש לה צורך להזדהות בגלוי ככזו שמופעלת או ממומנת על ידי המפלגה. עם זאת, היועץ הוסיף כי לא בטוח שהעתירה אכן מבוססת מספיק ברמה העובדתית כדי להוכיח שאכן "מתבצעת בפועל תעמולת בחירות באמצעות חשבונות ברשתות החברתיות, במימון הליכוד, ללא זיהוי כנדרש". כעת, על הליכוד להגיב לטענות עד השעה 18:00.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
שקד באולפן וואלה! NEWS: אין שום תרחיש שבו גנץ יהיה ראש ממשלה
בין ביבי ובני: הדרמה הגדולה של הבחירות היא בעצם כחלון
מנכ"ל האוצר על שיחות גנץ עם אנשי אגף התקציבים: "הדברים לא אירעו"

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

לאחר פרסום התחקיר יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסיבת עיתונאים שכינס אמר כי "נתניהו יודע יותר טוב מכל אדם שהוא יפסיד את הבחירות הקרובות, בתחקירים שפורסמו מתגלה כי נתניהו מוביל קמפיין של טרור תודעתי על אזרחי ישראל".

מנגד, נתניהו טען שמדובר ב"פייק תחקיר" והאשים את ראשי כחול לבן בהפעלת מערך בוטים משלהם. ראש הממשלה הודיע כי הוא יגיש תלונה במשטרה נגד ראשי המפלגה ואמר כי "עיתון הבית של לפיד וגנץ, ידיעות אחרונות, המציא את עלילת הבוטים. אני בהתחלה חשבתי שזו מתיחה של 1 באפריל, אבל לא - זו עוד עלילת שווא. הם לקחו 'פייק תחקיר' וטענו שהתמיכה בליכוד ברשת היא בכלל לא של אנשים אמיתיים אלא של רובוטים. הם אינם מוכנים לקבל שאתם אזרחי ישראל תומכים בליכוד, תומכים בליכוד, שאתם תומכים בהישגים שלנו".

עוד באותו נושא

גנץ תקף: "נתניהו מוביל קמפיין טרור תודעתי"; רה"מ: "עלילת שווא"

לכתבה המלאה
בני גנץ ויאיר לפיד כחול לבן, 1 באפריל 2019. רויטרס
"קמפיין של טרור תודעתי". לפיד וגנץ במסיבת העיתונאים, אתמול/רויטרס

ח"כ יאיר לפיד פנה לוועדת הבחירות המרכזית, לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבדוק את הטענות בתחקיר ואת "הניסיון להטעיית מערכת הבחירות בישראל". בנוסף, הגיש ח"כ מיקי לוי בשם כחול לבן תלונה במשטרה בגין הפעלת רשת להפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על הציבור לקראת הבחירות. מהמפלגה נמסר כי "תלונה זו באה על רקע החשד הפלילי שעולה מהפרסום הבוקר כי במערכת הבחירות הזו, מופעלת רשת מתוכננת וממומנת בכסף רב ותכליתה הפצת מידע כוזב, בניסיון להשפיע על ציבור הבוחרים. אם דברים אלו אכן יתבררו כנכונים, מדובר בפשעים פליליים, וכעת על משטרת ישראל לחקור את הפרשה".

נתניהו: "דיברתי עם פוטין על המצב בסוריה ועל 
המשך התיאום הביטחוני בין צה"ל לצבא רוסיה". אתר רשמי
"פייק תחקיר". נתניהו, אתמול/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully