וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה: כל אדם צריך להתבייש בקשר בין נתניהו וטראמפ | עדכוני הבחירות

כתבי וואלה! NEWS

26.3.2019 / 17:20

יו"ר חד"ש-תע"ל אמר כי רמת הגולן היא שטח סורי וכי טראמפ "נתן מתנה למי שלא מגיע לו". בנט אמר כי "גנץ ונתניהו עסוקים במי מקבל זמן מסך", ואילו זנדברג תקפה וכינתה אותו "איש קטן". עדכונים שוטפים

עריכה: איתי עמרם

17:19

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) צייץ היום בטוויטר כי עזב פאנל בחירות כשראה שמועמד רשימת זהות הגיע למקום עם אקדח. "עזבתי היום פאנל באוניברסיטת חיפה לאחר שמועמד זהות רפאל מינס, הגיע לאירוע נושא באופן מובלט את אקדחו", כתב פריג'. "אין ולא יכול להיות לי שיח עם אדם שמציג את האקדח באופן שמצייר אותי כסכנה שיש להתגונן מפניה. באמצעות אקדחו ביקש מינס לשלוח מסר מאיים אליי ולאזרחים הערבים. מסר שאסור להשלים איתו". (יואב איתיאל)

17:10

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לרגיעה הנוכחית במצב מול רצועת עזה, וכתב בדף הפייסבוק שלו כי "זו לא הפסקת אש, אלא קריסה מוחלטת של ההרתעה הישראלית, פגיעה בביטחונם של אזרחי ישראל ואובדן מוחלט של תחושת הביטחון. אני לעולם לא אהיה שותף למדיניות תבוסתנית ולכן התפטרתי מהממשלה לפני מספר חודשים". (אור רביד)

אביגדור ליברמן באולפן וואלה, 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

16:41

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט הערב ולתת לצה"ל פקודה לנטרל את חמאס. "אסור שישראל תיכנע שוב לחמאס. זהו הסבב העשירי בשנה האחרונה", אמר בנט. "חמאס פגע פגיעה ישירה בבית משפחה במרכז, ירה עשרות רקטות לישובי עוטף עזה, והשאיר 200 אלף תלמידים, מורים והורים בבית היום כבני ערובה. אנחנו, לעומת זאת, ירינו על כמה בניינים ריקים ואפילו לא הרגנו אפילו מחבל אחד". (יקי אדמקר)

15:20

יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה אמר כי "כל אדם צריך להתבייש בקשר של נתניהו עם טראמפ" במהלך כנס במכללה האקדמית גורדון שבחיפה. עודה התייחס להכרה האמריקנית ברמת הגולן כשטח ישראלי, ואמר כי "בן אדם שאין לו זכות נתן מתנה למי שלא מגיע לו. רמת הגולן היא חלק מסוריה. מי שירצה להגיע לשלום גם עם הפלסטינים וגם עם עמים ערביים חייב להגיע להסכם שלום על בסיס גבולות 67'. זה נכון לגבי השטחים הכבושים על האדמה הפלסטינית ונכון לגבי האדמות הכבושות מהסורים". עוד אמר עודה כי "את כל ההגמוניה הזו של ארצות הברית אני לא מקבל. מי שפגע הכי הרבה באנושות במאה ה-20 זו ההנהגה של ארה"ב". (יואב איתיאל)

איימן עודה בכנס של מכללת גורדון, 26 במרץ 2019. צילום:מיקי אופק,
עודה בחיפה, היום/צילום:מיקי אופק

13:30

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, ביקרה בקיבוץ זיקים ותקפה את שר החינוך נפתלי בנט וכינתה אותו "מחרחר מלחמה". "על השקט בשעות האחרונות צריך לשמור. למרות זאת אנחנו שומעים שיש מי שמאיימים במלחמה ובראשם מחרחר המלחמה, נפתלי בנט, שבקרב על המנדטים האבודים שלו מוכן לשלוח חיילים להיהרג בשדה הקרב במלחמה מיותרת. בנט איש קטן שמוכן להבעיר את האזור. לבעיה הזאת אין פתרון בשדה הקרב, רק בשדה המדיני", אמרה זנדברג. (מאיה הורודניצ'אנו)

11:55

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט אמר במהלך השקת הקמפיין בדרום כי "הוביל את הריסת המנהרות ב'צוק איתן' מול ממסד ביטחוני רדום והססני של בוגי ובני גנץ". לדבריו, "תנו לנו את הכוח מול חמאס, בלי הכוח לא נוכל לעשות. באתי לפוליטיקה כאמצעי למען מטרה שנקראת עם ישראל. ממשלת ישראל אומרת לתושבי הדרום שהיא לא יודעת לספק להם ביטחון, אבל היא צריכה לדאוג להם. אם ממשלת ישראל אומרת 'אנחנו לא יודעים מה לעשות', לפחות צריך שיהיה פיצוי כלכלי ראוי. אם המדינה לא יכולה להציע ביטחון, המדינה צריכה לשלם". בנוסף, תקף בנט את נתניהו וגנץ, ואמר כי "שני המועמדים לראשות הממשלה עסוקים יומם וליל בפרשיות אישיות מביכות, בפלאפונים, בצוללות, בחקירות ובהתבכיינות על מי מקבל יותר זמן מסך בתקשורת".

אלונה ברקת, המוצבת במקום השלישי במפלגה, ציינה כי תנאי מקדים לכניסת הימין החדש לממשלה יהיה פיצוי כלכלי וקבלת הטבות מס לתושבי הדרום ולמתגוררים עד 40 קילומטרים מקו עימות. "אני עוברת מכדורגל לפוליטיקה כדי לשכפל את המהפכה לשאר התחומים וכדי להיות שרת הדרום בממשלת נתניהו הבאה", אמרה ברקת. (יקי אדמקר)

נפתלי בנט ואלונה ברקת במסע"ת להשקת קמפיין "הדרום החדש", מלון לאונרדו, אשדוד 26 במרץ 2029. אתר רשמי
בנט וברקת בדרום, היום/אתר רשמי

10:45

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג אמרה בסיור המפלגה בעוטף עזה כי "יש לעצור את האש עכשיו. המשך הירי לא מועיל ורק מגביר את פוטנציאל ההידרדרות. אני קוראת לממשלה להגיע להפסקת אש יציבה וממנה לחתור מיידית להסדרה רחבה שכוללת שיקום הרצועה, הסרת הסגר ופתיחה במשא ומתן להסדר מדיני. רק ככה נוכל להציל חיי אדם". (מאיה הורודניצ'אנו)

07:43

ח"כ חיים ילין, תושב עוטף עזה ולשעבר ראש המועצה האזורית אשכול, אמר כי "ירי הטרור על עוטף עזה בלבד מאותת לקבינט שמעוניינים לסיים את הסבב הזה. לממשלת ישראל שנגררת לתכתיבי חמאס יש שתי אפשרויות, או להיכנע ולהגיע להפסקת אש, מכיוון שלצערנו דין עוטף עזה אינו זהה לדין כלל מדינת ישראל, או לצאת לסבב אשר יחליש את חמאס ובעקבות כך נגיע להסדרה מתוך עמדת כוח, ולא מתוך עמדת חולשה כמו שנגרננו בשנה האחרונה". (יניר יגנה)

משה כחלון מגיע לזירה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
כחלון במושב משמרת, אתמול/ראובן קסטרו

07:41

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון ביקר את ראשי הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט, בריאיון לגלי צה"ל. לדבריו, "אזרחי ישראל מצפים מהמנהיגות לתת גיבוי לצה"ל ולכוחות הביטחון. זה לא הזמן לניצול הזדמנויות פוליטי". כחלון אמר כי לא מוצו המטרות הצבאיות ברצועת עזה, וכי כל האופציות צריכות להיות מונחות על שולחן הקבינט. עוד הוסיף כי ישראל חייבת להציב יעד מדיני ברור של ניתוק מלא ומוחלט מהרצועה בתוך פרק זמן מוגדר מראש: "צריך ניתוק מלא ומוחלט מעזה ולגלגל את כל האחריות לרצועה למדינה שלישית". (יניר יגנה)

06:41

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט אמר במהלך מפגש לילי עם תושבי עוטף עזה כי "להפציץ בניין ריק ולהתבשם כאילו זו הרתעה - זה קשקוש שלא עובד". במפגשו עם תושבים בכמה מוקדים, אמר בנט כי "התושבים גיבורים וחזקים אבל צריך לתת לצה"ל פקודה לנצח, לעקר את החמאס מהיכולות שלו לפגוע בנו. אני מצפה מראש הממשלה לתת לצה"ל פקודה לעקר את חמאס מיכולות ואז לשמר את זה. זה הדבר הבסיסי שמגיע לתושבי עוטף עזה ותושבי הדרום כולו. עכשיו זה רגע החלטה. אנחנו ניתן את כל הגב בעניין הזה". (יקי אדמקר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully