וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התראיין: "האם אקדם חוק שימנע העמדתי לדין? מאמין שלא"

23.3.2019 / 23:21

רה"מ הגיע לריאיון באולפן חדשות 12, ופירט את גרסתו בסוגיית המניות שנקשרו בפרשת הצוללות. "בן דודי זיהה הזדמנות", אמר. על מכירת הצוללות למצרים אמר כי היא נעשתה "מסיבה ביטחונית בלבד" וכי "שר ביטחון לא אמור לדעת את זה" . על כתבי האישום נגדו אמר כי "הכול קשקוש"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (שבת) לאולפן חדשות 12, אליו הגיע באופן מפתיע לפני המראתו לוושינגטון. בריאיון לקרן מרציאנו ועמית סגל נשאל נתניהו על סוגיית המניות והקשר לפרשת הצוללות, על כתבי האישום העומדים נגדו בכפוף לשימוע, והיריבות עם בני גנץ.

נתניהו פירט את גרסתו לסוגיית המניות והקשר לפרשת הצוללות, ואמר כי מדובר ב"עלילת דם", וכי "דיווחתי לשלטונות המס" על כך. נתניהו הבהיר כי בן דודו "זיהה הזדמנות עסקית", כשרכש את המניות.

"בן דודי לא ניהל את החברה", הוסיף נתניהו, "הוא נשאר דירקטור בחברה של אלקטרודות לייצור מתכת. אם מישהו קנה שם צוללת זה משפיע בערך כמו שאת קונה בקבוק קולה, וזה משפיע על חברה של סוכר בהונדורס שיש לך מנייה בה". על מכירת הצוללות למצרים אמר כי מכר אותן "מסיבה ביטחונית בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: המסמך הרשמי על הכרה בגולן ייחתם בעת ביקור נתניהו
נתניהו יגיש תביעת דיבה נגד גנץ ויעלון: "הקריאה בוגד - הסתה"
השר ואיש המודיעין לשעבר רפי איתן הלך לעולמו בגיל 92

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לחדשות 12, 23 במרץ 2019. צילום מסך
נתניהו בריאיון בחדשות 12/צילום מסך

הוא הוסיף על המכירה כי "לא עדכנתי אף אחד כי זה סוד שיודע אותו היועץ המשפטי והצוות הקרוב שלו. מי שעוד יודע זה כמובן היועצים לביטחון לאומי יעקב עמידרור ונגל. שר ביטחון דאז לא אמור לדעת את זה. התנגדתי למכירת הצוללות למצרים בתקופת מורסי. לא עיקמתי את האף בזמן מכירה למצרים בתקופת סיסי. הסיבות הן סיבות ביטחוניות בלבד".

דבריו אלו עוררו תמיהה בקרב יו"ר כחול לבן בני גנץ, שפרסם סרטון תגובה, בו פנה לנתניהו ותהה: "אתה מקשיב לעצמך? מכירת צוללות בהחלטה אישית של ראש ממשלה מבלי להיוועץ בשר הביטחון? מבלי להיוועץ ברמטכ"ל? ביבי, אתה מקשיב למה שאתה אומר? מה זו, היתקלות שמיד צריכים להסתער?".

עוד באותו נושא

נתניהו יגיש תביעת דיבה נגד גנץ ויעלון: "הקריאה בוגד - הסתה"

לכתבה המלאה

"לא הייתם מלטפים איתי כמו גנץ"

נתניהו התייחס בריאיון גם לסיבה בגינה החליט לתבוע דיבה את ראשי מפלגת כחול לבן אמר נתניהו כי "הם מציגים אותי כבוגד, אני שכמעט נהרגתי כמה פעמים למען המדינה שלנו. הם מאשימים אותי בבגידה. זה דבר שלא ייעשה, אבל הם עושים ניסיון של הסחה". הוא אף הוסיף כי הוא "לא רואה אפשרות" כי גנץ ולפיד ישבו איתו בממשלה.

כשנשאל אם יקדם חוק שימנע את העמדתו לדין אמר בתחילה נתניהו "מה? מה פתאום? התשובה היא לא", אך כשנשאל שוב הבהיר כי "לא עסקתי בזה, ואני לא מתעסק בזה, מקורביי העלו את זה בלי ידיעתי". מקורבי העלו את זה ללא ידיעתי, רוב ההאשמות ירדו כמו שירדו גם ככה. אני מאמין שלא אעשה את זה".

יאיר לפיד ובני גנץ בחשיפת התוכנית הכלכלית-חברתית של כחול לבן, גני התערוכה, 21 במרץ 2019. ראובן קסטרו
לפיד וגנץ. "לא רואה אפשרות" לישיבה בממשלה/ראובן קסטרו
כחול לבן: "נתניהו היסטרי, משנה גרסאות, מתחמק משאלות"

"כל הדבר ייפול בשימוע", הוסיף על כתבי האישום. "כשלא אמרתי מילה להגנתי, שלוש האשמות שוחד נגדי ונגד רעייתי נפלו. אז זה ייפול. זה הכול קשקוש". על הטענה של השרה מירי רגב כי הודרה מתמונה על רקע עדתי, אמר כי "זה לא היה ולא נברא. היא אמרה שאני אמרתי את זה? היא אמרה שזה הרושם שהיא קיבלה וזה רושם מוטעה מהיסוד. אז מה אם אני ראש הקמפיין, אני ראש ממשלה, אני עושה עוד דברים".

נתניהו התייחס גם לחיקוי של אמנון אברמוביץ' ואמר כי "לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטויות בעניין". בסיכום הריאיון פנה נתניהו למראיינים ואמר כי "לא הייתם מלטפים איתי כמו עם גנץ".

מפלגת כחול לבן הגיבה לריאיון, ומסרה כי "נתניהו היסטרי, משנה גרסאות, מתחמק משאלות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו תשובה איך הרווחת 16 מיליון שקל, ובעיקר, היות ואין שום סוד כי המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הביטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו - הוא הולך להפסיד".

יו"ר העבודה אבי גבאי התייחס לדברים ואמר כי "נתניהו גזען כלפי עדות המזרח. נתניהו מקטלג אנשים לפי צבע עורם, ולא ראוי לאמון העם". גם יו"ר מרצ תמר זנדברג התייחס לריאיון, ואמרה כי "ראינו הרבה לחץ, היסטריה וזיעה, שמגיעים כרגיל עם ההסתה הקבועה נגד השמאל והערבים. מספיק! אלטרנטיבה משמאל ושותפות יהודית-ערבית היא התשובה לשלטון הפחד וההסתה שהשליטו נתניהו והימין הקיצוני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לחדשות 12, 23 במרץ 2019. באדיבות חברת החדשות בערוץ קשת 12, אתר רשמי
נתניהו בריאיון עם קרן מרציאנו ועמית סגל/אתר רשמי, באדיבות חברת החדשות בערוץ קשת 12

"נתניהו ממשיך להשתמש בהסתה כחבל הצלה מבור השחיתות, ומעז להאשים אותנו בתמיכה בטרור", טען בתגובה לריאיון ח"כ איימן עודה, והסיף כי "בניגוד להתרפסותו מול הכהניסטים האלימים, אנחנו נאבקים לשלום. נתניהו וההסתה שלו צריכים ללכת לביתם אל לבית הסוהר. אבל צודק, הבחירות באמת בינו לבינינו - בין דמוקרטיה לאפרטהייד".

מקורבי ראש הממשלה פרסמו מוקדם יותר הערב פרטים נוספים על המניות, והסבירו כי "אין שום קשר בין מכירת המניות לבין רכש הצוללות".

המקורבים ביקשו להבהיר כי "נתניהו הרוויח את הכסף מהשקעה בחברה עם טכנולוגיה ייחודית, שרחוקה מייצור צוללות. הוא מכר את מניותיו שנה וחצי לפני חתימת החוזה על רכש צוללת ישראלית, ושנים לפני שמצרים רכשה צוללות". המקורבים פירטו את לוח הזמנים של הרכש, והצהירו כי כשב-2007 נתניהו רכש את המניות, הוא קנה אותן במחיר השוק ללא הנחה.

נתניהו הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד גנץ ויעלון

עוד הוסיפו כי רכישת המניות דווחה במלואה לרשות המיסים, וכי ב-31 במרץ 2009, ערב כניסתו לתפקיד ראש הממשלה, פנו עורכי דינו של נתניהו לוועדת ההיתרים. ב-18 באוגוסט 2009 הוועדה נהנתה לפנייתו של ראש הממשלה ואישרה כי "ראש הממשלה יכול להחזיק במניות למרות כניסתו לתפקיד", וכי "הסיבה לכך היא שהוא לא שותף עסקי בחברה, אלא משקיע פסיבי: יש לו אחוז מזערי בחברה, ואין לו חלק בניהולה".

לדבריהם, הוועדה אישרה לראש הממשלה לקבל הלוואה מבן דודו לצורך תשלום המס בישראל על הדיבידנד, וההלוואה הוחזרה במלואה שנה לאחר מכן. כמו כן, בדוח השנתי שהגיש נתניהו למס הכנסה בשנת 2010 הוא דיווח על מכירת המניות ושילם את מלוא המס כחוק, ובהצהרת ההון לסוף שנת 2010 דיווח על המכירה במלואה.

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
"אין קשר לפרשת הצוללות"/דובר צה"ל

אתמול הודיע נתניהו כי הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד שניים מראשי כחול לבן - בני גנץ ומשה יעלון. לדבריו, "הקריאה 'בוגד' מצד לפיד, גנץ ויעלון היא הסתה חמורה שאסור לעבור עליה לסדר היום. השקרים של לפיד, גנץ ויעלון הם חציית קו אדום", אמר בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק, על רקע הביקורת שנמתחה עליו עם הגילויים החדשים על מניותיו.

(עדכון ראשון 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully