וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחוד מפלגות הימין סיכמו: נדרוש שבן גביר יהיה יו"ר ועדת החוקה

20.3.2019 / 20:42

לפי הסיכום בין המפלגות, האיחוד ידרוש את תפקיד יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט עבור בן גביר במו"מ הקואליציוני הבא. ההסכם נולד לאחר פסילת מיכאל בן ארי וברקע ההחלטה המסתמנת לא לאפשר את "הקפצת" בן גביר ברשימה

צילום: ערוץ 13

באיחוד מפלגות הימין ידרשו במשא ומתן הקואליציוני הבא את תפקיד יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת עבור עו"ד איתמר בן גביר - כך סוכם בין הצדדים. ההסכם נולד לאחר פסילת ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי על ידי בית המשפט העליון, ובעקבות ההחלטה המסתמנת לדחות את העתירה שהגישה המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית להעלות את בן גביר מהמקום השמיני ברשימה למקום החמישי, במקומו של בן ארי.

לפי סיכום מוקדם בין עוצמה יהודית, מפלגתו של בן גביר, לבית היהודי והאיחוד הלאומי, בן גביר ימונה גם לחבר בוועדה למינוי שופטים גם אם יישב באופוזיציה. דיון בעתירה שהגישה המפלגה על הזזתו קדימה של בן גביר יתקיים מחר (חמישי) בועדת הבחירות המרכזית.

יצוין כי את תפקיד יו"ר ועדת החוקה של הכנסת דרש בן גביר לקבל לאחר פסילת בן ארי. נוסף לכך, הוא גם דרש לידיו את תפקיד שר לברוך מרזל, אך הצעה זו לא התקבלה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
"שר שסרח לא ישב בממשלה": אז גנץ רוצה את דרעי והחרדים - או לא?
"בלי הפתעות": האריה של ש"ס מלקק את הפצעים שהותיר הטרול מטבריה
סיכוי להינצל: בנט מזעיק את שקד לפרונט כדי למנוע התרסקות

מועמד עוצמה יהודית איתמר בן גביר בדיון לפסילת מועמדותו בבית המשפט העליון, 14 במרץ 2019. רויטרס
בן גביר בדיון בבית המשפט העליון, בשבוע שעבר/רויטרס

מוקדם יותר אמר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי למרות פסילת בן ארי, לא ניתן להעלות את בן גביר למקום החמישי ברשימה המאוחדת. לאחר פסילתו של בן ארי פנו נציגי הרשימה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, וביקשו להעביר את בן גביר למקום החמישי, ולהציב במקומו, במקום השמיני, את הנציג הבא של עוצמה יהודית ברשימה - יצחק שמעון וסרלאוף, שממוקם היום במקום ה-39.

ביום ראשון, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, הציגו אנשי עוצמה יהודית את דרישותיהם ממפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי לאחר פסילת בן ארי. בין הדרישות שהציבו אנשי המפלגה: תפקיד שר לברוך מרזל, קידומו של בן גביר למקום החמישי ברשימה המשותפת, הבטחה כי בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוקה בין אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה או חלק מהאופוזיציה, וקיומה של ההבטחה לחברותו של בן גביר בוועדה למינוי שופטים. גורמים בעוצמה יהודית אמרו על דרישותיהם כי "הדרישות שהופנו הערב הן דרישות לגיטימיות, ובסיסיות ולאור ההחלטה האומללה של בג"צ, אך טבעי הוא לאפשר לשר מעוצמה ולעו"ד בן גביר לפעול בתחום המשפט ולהביא לשינוי אמיתי שלצערנו לא התרחש בתקופת כהונתה של איילת שקד"

עוד באותו נושא

היועמ"ש: לא ניתן להקפיץ את בן גביר ברשימת איחוד הימין

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully