וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה שיכולה לסדר לך קפיצה לים בצהריים ופרויקט חדש בערב

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

19.3.2019 / 10:51

מעבר לניסיון הנצבר, בניית הקשרים והאפשרות להתקבל למשרה קבועה ישנם עוד כמה יתרונות לעבודה זמנית. סיגל עזריאל, סמנכ"לית חטיבת הפרויקטים ב-Manpower Group solutions מסבירה מדוע מדובר בפתרון מצוין עבור לא מעט עובדים ומעסיקים

סטודנט מול מחשב. ShutterStock
"עבודה זמנית משאירה את מחפשי העבודה רלוונטיים בשוק התעסוקה"/ShutterStock

ההנחה שעלינו למצוא עבודה קבועה שבה נעסוק במשך שנים ארוכות הולכת ומאבדת אחיזה בשוק העבודה של המאה ה-21. השינויים הטכנולוגיים והחברתיים גורמים לתנודתיות רבה, משרות רבות הופכות גמישות יותר ומעסיקים רבים מחפשים פתרונות נקודתיים. הביקוש לעובדים זמניים עלה ועבור לא מעט עובדים הזמני הפך לקבוע ויש לכך לא מעט יתרונות.

המונח "עבודה זמנית" טומן בחובו יתרונות רבים עבור עובדים ומעסיקים כאחד. היא מתאימה מאוד לחיילים משוחררים, סטודנטים, אימהות צעירות, כאלה שעזבו מקום עבודה ורוצים תעסוקה עד שימצאו את המשרה הקבועה הבאה או עצמאיים שיש להם התמחות בתחום מסוים והם מובילים פרויקטים נקודתיים. עבודה זמנית תחומה לפרק זמן מוגדר או מכסה מסוימת, אך היא יכולה להיות במשרה מלאה באותה תקופה מדוברת.

היתרונות עבור מחפשי העבודה

"עבודה זמנית משאירה את מחפשי העבודה רלוונטיים בשוק התעסוקה", אומרת סיגל עזריאל, סמנכ"לית חטיבת הפרויקטים בחברת Manpower Group solutions, "עבודה שכזו משאירה את העובדים בעלי כושר תעסוקתי משום שהם נותרים פעילים במסגרת המקצוע שלהם". עובדים מתחום ההייטק לדוגמה, אשר עובדים באופן זמני במסגרת פרויקט או שניים, נותרים מעודכנים ברמה הטכנולוגית, כך שהתקופה שבה הם מחוץ למעגל המשרות הקבועות אינה פוגעת בהם.

עבודה זמנית שומרת על עצמאות העובדים ומעניקה להם לוח זמנים גמיש שמתאים לשלב בו הם נמצאים בחיים. סטודנטים שלא מעוניינים להתחייב למשרה בהיקף מלא, חיילים משוחררים שחוסכים כסף לטיול אחרי צבא ורוצים לשלב בין עבודות ואפילו מהנדסים שעבדו מספר שנים בחברה מסוימת ושוקלים האם נכון להם לצאת לדרך עצמאית יכולים להשתמש בעבודה הזמנית כשדה ניסויים.

יתרון נוסף בעבודה זמנית הוא ניסיון תעסוקתי עשיר. "הרבה פעמים רף הקבלה לעבודה זמנית מעט נמוך יותר וכך נפתחת דלת לאנשים עם ניסיון חלקי או מועט והמשרה הזמנית מרחיבה את הניסיון שלהם באותה משרה", אומרת עזריאל, "כשעוברים מפרויקט אחד למשהו מחדדים מיומנויות קיימות ורוכשים מיומנויות חדשות. ככל שיש יותר ידע, ההתערות בשוק היא ארוכת טווח".

צעירה עובדת כמוקדנית בשירות לקוחות. ShutterStock
עבודה זמנית שומרת על עצמאות העובדים ומעניקה להם לוח זמנים גמיש שמתאים לשלב בו הם נמצאים בחיים/ShutterStock

אנשים שעובדים בעבודות זמניות במשך פרק זמן ארוך נהנים מניסיון שנצבר ביותר מחברה אחת, הם עובדים שיודעים לעבוד עם ארגונים שונים, לעתים כאלה מתחומים שונים. "עובדים שכאלה יודעים להתאים את עצמם ל-DNA של ארגון מהר יותר, הם ורסטיליים ומנוסים, יודעים להתמודד עם קשיים ואתגרים בזכות ניסיונם בחברות אחרות ולעתים יכולים להביא רוח חדשה או יצירתיות למשרה מידע שצברו במקומות אחרים", מוסיפה עזריאל.

כל אלה מעניקים לאלה העובדים בעבודה זמנית, בין אם לתקופה קצרה או ארוכה, שני נכסים נוספים: ביטחון עצמי ביכולות ובמיומנויות בזכות העובדה שהם "נשארים בעניינים" בשוק העבודה וקורות חיים עשירים יותר שבהם ניתן להציג את אותו ניסיון וידע. "יתרון גדול נוסף שיש לעבודה זמנית היא בניית נטוורקינג", מציינת עזריאל, "עבודות פרויקטליות או זמניות מרחיבות את רשת הקשרים שיוצר העובד עם קולגות ומנהלים שונים וככל שנחשפים ליותר ויותר אנשים מהתחום המקצועי, כך יכולות להיפתח לו עוד ועוד דלתות".

עבודה זמנית במקום מסוים היא גם דרך להיכנס אליו מ"הדלת האחורית", כלומר להתקבל למשרה קבועה בדרך שאינה עוברת דרך התהליך הרגיל. "עבודה זמנית מאפשרת דריסת רגל בארגונים או משרדים", מסבירה עזריאל, "עבור המעסיק זו הזדמנות להכיר עובדים חדשים שאינם בהכרח היו מתקבלים לתקינה הקבועה, להתרשם מעבודתם ומאישיותם ולהמשיך איתם גם לאחר שהסתיים הפרויקט או זמן ההעסקה שהוגדר להם".

היתרונות מהם נהנים המעסיקים

המעסיקים הם הצד השני של המטבע התעסוקתי ועובדים זמניים הם פתרון יעיל עבורם. עובד זמני מהווה פתרון טוב לתקופות של לחץ ועומס. "הרבה פעמים מעסיקים דוגמת בנקים או חברות ביטוח צריכים עובדת או עובד זמני לפרויקט רגולטיבי ואנחנו רואים שישנו ביקוש גובר לעובדים זמניים כשמדובר בפרויקטים דוגמת העברת מחסן ממקום מסוים למקום אחר או הקמת מחסן לחברה", אומרת עזריאל, "הלקוח מוציא את התהליך החוצה בעוד שהוא מנהל את תהליכי הליבה בתוך הארגון שלו וכך קל לו יותר להתמודד עם הלחץ והעומס".

לעובדים קבועים יש מגבלות מסוימות, לעתים מגבלות של ידע בתחום המזרה שלהם ולעתים מגבלות אדמיניסטרטיביות כמו יציאה הביתה בשעה מוקדמת יותר ביום מסוים בשבוע. עובד זמני לעתים יכול להיות יעיל יותר מבחינת המעסיק, שכן בבואו לפרק זמן קצוב אפשר לדרוש ממנו יותר מבחינת שעות העבודה לעומת העובד הקבוע. לחילופין, אם המעסיק מגלה שלעובד הזמני יש מגבלות מסוימות של ידע או זמן בעבודה, הוא יכול להתנחם בכך שמדובר במצב זמני בלבד.

כמו שלעובד יש הזדמנות להיכנס לחברה דרך "הדלת האחורית", כך גם מעסיק יכול להעסיק את העובד הזמני כקבוע בתחום אחר לגמרי בחברה, כזה השונה מהמשרה שאותה הגיע לבצע. לדוגמה, מנהלת אדמיניסטרטיבית שהחליפה עובדת שיצאה לחופשת לידה, יכולה במידה שהמעסיק התרשם מאישיותה וכישוריה, לעבור למשרה אחרת בחברה אשר הולמת את יכולותיה ולצמוח בתוך הארגון.

ניהול כספים. ShutterStock
עובד זמני לעתים יכול להיות יעיל יותר מבחינת המעסיק, שכן בבואו לפרק זמן קצוב אפשר לדרוש ממנו יותר מבחינת שעות העבודה לעומת העובד הקבוע/ShutterStock

סוד ההצלחה ההדדית

עבודה זמנית מהווה אתגר לשני הצדדים - העובדים והמעסיקים. העובד צריך לעמוד בדרישות המשרה, ללמוד את תפקידו ולהיטמע בארגון שאינו מכיר ואילו המעסיק חייב להכשיר את העובד בצורה הטובה ביותר מבחינתו כדי שיוכל לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. "חשוב ששני הצדדים יבצעו תיאום ציפיות לגבי התפקיד", מדגישה עזריאל, "עליהם להבין מהי הזמינות הנדרשת, כמה זמן אורכת ההכשרה ומהם המגבלות השונות. המעסיק צריך להיות ערוך לזמניות המשרה, לכן זמן החניכה צריך להיות קצר וממוקד ככל האפשר ועליו להקצות אדם שילווה את העובד הזמני. בנוסף, עליו לגרום לעובד הזמני להרגיש שייך וחלק בלתי נפרד מצוות העובדים. לתחושת השייכות יש חשיבות גדולה להצלחת העובד".

Manpower Group solutions היא חברה בעלת מגוון רחב של פתרונות למעסיקים הכוללים גם פרויקטים לתקופת זמן קצרת טווח כמו גם ארוכת טווח, פעילויות בניהול מלא או חלקי במגוון רחב של תחומים ובגמישות מלאה שמתאימה לשוק העבודה המשתנה. "יש לא מעט עובדים זמניים שנכנסו לעבודה מסוימת דרך Manpower Group solutions ומצאו את עצמם עובדים קבועים שנקלטים אצל המעסיק", אומרת עזריאל, "עובד שנכנס דרכנו לפרויקט אחד יכול להמשיך באמצעותנו לפרויקט אחר ואנחנו ממליצים למעסיק על עובד מסוים לפי כישוריו. העובד מתנהל מולנו - אנחנו המעסיק שלו. העבודה בחברה, שחולשת על פרויקטים רבים ומגוונים, מתאימה לסטודנטים כיוון שיש גמישות רבה בשעות העבודה והמשמרות ומתאימה גם לעובדות ועובדים בעלי ניסיון בזכות היכולת לספק להם פרויקטים רבים והחברה מתחייבת בפני המעסיק לספק עובדים המתאימים לסטנדרטים שהוא מציף למשרה".

עבודה זמנית היא פתרון מצוין עבור לא מעט עובדים ומעסיקים. Manpower Group solutions הנה חברה גלובאלית לניהול פרויקטים ומיקור חוץ, מתמחה במגוון פתרונות רחבים ובמודלים תפעוליים גמישים. החברה עובדת עם מספר רב של ארגונים במגוון רחב של שירותים.

לחיפוש משרות בכל התחומים

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully