וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על פרשת הצוללות: "יש שבר שלא ניתן לאיחוי - נתניהו שיקר"

18.3.2019 / 20:11

ראשי כחול לבן תקפו את ראש הממשלה על רקע הגילויים החדשים בתיק 3000. גנץ: "פרשת השחיתות החמורה בתולדות ישראל, נקים ועדת חקירה". הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי: "נתניהו, פגעת בייתרון האיכותי של צה"ל". רה"מ: "גנץ לא שמר על הטלפון שלו, איך ישמור על המדינה?"

צילום: ערוץ 13

כחול לבן נגד נתניהו בעקבות פרשת הצוללות - כל העדכונים:

- גנץ: "פגיעה בביטחון, יש להקים ועדת חקירה"
- יעלון: "נתניהו חייב תשובות לציבור כולו"
- לפיד: "לא יהיה מנוס, נתניהו ייחקר"
- אשכנזי: "נתניהו פגע בייתרון האיכותי של צה"ל בגזרת ים סוף"
- נתניהו: "מגנה את ההתקפות נגד שב"כ, המוסד ונגדי"

על רקע התפתחויות בפרשת הצוללות והדשדוש בסקרים, ראשי מפלגת כחול לבן כינסו הערב (שני) מסיבת עיתונאים מרובעת ראשונה מאז תחילת קמפיין הבחירות, שבה תקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הארבעה התמקדו במתקפה על נתניהו לאור הפרסומים על כך שהיה בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000.

"בשבועות האחרונים המצב הבטחוני של ישראל עומד שוב במבחן", אמר גנץ. "בימים האחרונים התגלו פרטים חדשים וחמורים אודות עסקת הצוללות. פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. עומדים מולכם שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שראש הממשלה מקבל כסף. שישה עשר מיליון שקל שהלכו לכיס שלך נתניהו. מחברה שקשורה ישירות לעסקת הצוללות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
בני גנץ על הגילויים בפרשת הצוללות: "להקים ועדת חקירה ממלכתית"
רגע לפני בחירות, עם כוונה לפגוע בגנץ: ההדלפה צריכה להיחקר
הגילויים בתיק הצוללות: דרישה לכינוס חירום של ועדת חוץ וביטחון

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
רביעיית כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

"זה אובדן אמון מוחלט במנהיגות, זה שבר שלא ניתן לרפא", קבע גנץ. "השבוע נחשף גם שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות מתקדמות למצרים בלי שאף אחד מהגורמים המוסמכים במערכת הביטחון ידע. נתניהו הכחיש זאת עד היום. הוא שיקר. פשוט שיקר. גם זו פגיעה חמורה באמון הציבור ובמערכת הביטחון". גנץ אף שב על קריאתו מאתמול והבטיח להקים ועדת חקירה שתחקור את הפרשה.

בהמשך נאם יו"ר תלם, שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שפירט את הסתעפות הפרשה בעודו מכהן בתפקיד. "ביבי, מה גרם לך לדרוש באוגוסט 2015 להעלות את מספר הצוללות ל-9, ללא כל דיון בפורום מקצועי, ובניגוד לעמדת כל גורמי המקצוע?", תהה. "דרשת מראש המלל להציג את עמדת מלל לגבי מספר הצוללות וקיבלת תשובה מיוסי כהן שעמדת המלל היא חמש צוללות. ביבי, מה גרם לך לנסות לחתום על חוזה עם קנצלרית גרמניה בפברואר 2016 לרכש 3 צוללות ושתי ספינות לוחמה נגד צוללות בסך 2 מיליארד אירו? ביבי, את התשובות לשאלות הללו אתה חייב לא רק לי, אתה חייב לאזרחי מדינת ישראל ובעיקר לחיילי צה"ל ואתה פגעת באמון הזה".

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"לא יהיה מנוס, נתניהו ייחקר". כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

שותפו של גנץ להנהגת המפלגה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הצטרף לדברי קודמיו והצהיר: "לא יהיה מנוס - נתניהו ייחקר". הוא ציין שאלות שלטענתו, נתניהו חייב לגיש תשובה לרשויות החוק ולציבור. "למה קיבלת 16 מיליון שקל מחברה שסחרה עם טיסנקרופ בזמן שאתה מנהל מו"מ עם טיסנקרופ? איך מתוך עשרות אלפי חברות בועלם החזקת מניות בחברה שהיא ספקית של טיסנקרופ? למה שיקרת ואמרת שלא אישרת את מכירת הצוללות למצרים? למה הסתרת את זה שאישרת את העיסקה המצרית משר הבטחון, משרד הבטחון, צה"ל, הרמטכ"ל וכל גורמי המקצוע? איך יכול להיות שלא ידעת ששני האנשים הכי קרובים אליך בועלם מקבלים עמלות במיליוני יורו על עסקה שאתה אישרת באופן אישי".

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"המידע הוסתר משלושה רמטכ"לים וחבר קבינט". גנץ, הערב/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הוסיף כי ב-2010 קיבל הנחייה לרכוש צוללת אישית. "לא היה ברור לי אז מהיכן ולמה הגיעה ההנחיה הזו", אמר. "לא ידענו אז שראש הממשלה מעורב ומחזיק מניות בחברה שעושה עסקים עם המספנה הגרמנית". הוא פנה לנתניהו ואמר: "אישרת לגרמנים למכור למצרים צוללות תקיפה מתקדמות מאחורי גבה של מערכת הביטחון. בהחלטה הזו פגעת ביתרון האיכותי של צה"ל בזירת ים סוף".

במהלך הערב בכחול לבן שבו וחזרו על טענותיהם לחקור את האינטרסים הכספיים של נתניהו בעסקת הצוללות עם גרמניה. זאת, למרות שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע פומבית כי נתניהו אינו חשוד בפרשת הצוללות.

בליכוד מסרו בתגובה לטענות כחול לבן כי: "גנץ ולפיד שנלחצו ממחדל הפריצה האיראנית לטלפון של גנץ, מפריחים טענות הזויות. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל שקל מרכש הצוללות. רשויות האכיפה בדקו את כל הנתונים, לרבות נושא המניות והצוללות המצריות, והיועמ"ש קבע נחרצות שראש הממשלה אינו חשוד בדבר. גנץ, שהיה רמטכ"ל בזמן רכש הצוללות, אמר רק לפני שנה: 'אין שחיתות של הדרג המדיני בפרשה הזאת'. מה נשתנה? איראן פרצה לטלפון של גנץ וכדי לטשטש את המחדל הוא ולפיד מפיצים ספין שקרי נגד ראש הממשלה".

"לא שומר על הטלפון הנייד, איך ישמור על ביטחון המדינה?"

לאחר שסיימו את הצהרותיהם בפרשת הצוללות, השיבו הארבעה לשאלות עיתונאים שעסקו בין השאר בפריצה האיראנית לטלפון הנייד של גנץ. בכחול לבן האשימו בימים האחרונים את מקורבי נתניהו בהפצת שקרים על תוכן הטלפון הנייד ודרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקת ההדלפה; ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר היום שהדלפת הידיעה על הפריצה, שפורסמה ביום חמישי בערוץ 12, היא "פיגוע בתהליך הדמוקרטי" שמחייב חקירה.

בעקבות ההאשמות, נתניהו אמר כי הוא "מגנה בתוקף את ההתקפות הפרועות של לפיד וגנץ נגד המוסד והשב"כ ונגדי, אנחנו שומרים על ביטחון ישראל. וגם אם הפאניקה מובנת, להתקפות האלה אין מקום. אני קורא ללפיד וגנץ להפסיק לתקוף את השב"כ והמוסד ולהשאיר אותם מחוץ לפוליטיקה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה, 10 במרץ 2019. רויטרס
"מגנה את המתקפות נגד שב"כ, המוסד ונגדי". נתניהו/רויטרס

נתניהו המשיך ואמר כי "עכשיו מסתבר שבזמן שאני הוריתי לפרוץ לארכיון הגרעין של איראן, איראן פרצה לטלפון הנייד של בני גנץ. זה אירוני משתי סיבות: גנץ היה יו"ר חברת סייבר שפשטה את הרגל. הוא היה אמור לשמור על הטלפון שלו - וזה מחדל אישי שלו. אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו? שנית, גנץ ולפיד תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן - ההסכם שאני נלחמתי בו ובסוף פעלתי לשכנע, לשמחתי בהצלחה, את נשיא ארה"ב לפרוש מההסכם ולהטיל סנקציות מחודשות על איראן. ובכן, אני מקווה שגנץ ולפיד, שלא מבינים באיזו סביבה אנחנו חיים, עם איזה משטר יש לנו עסק, אני מקווה שסוף סוף הם ילמדו את הלקח אבל אני לא בונה על זה. הם לא אלה שיכולים להגן על ישראל מול האיומים שבאים מצד איראן וכל יום מוכיח את זה מחדש".

מסע"ת כחול לבן בהובלת המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מסיבת העיתונאים, הערב/ראובן קסטרו

מנגד, גנץ אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי "לא התכנסנו כדי לדון במכשיר פרטי. מסרתי כבר שאני לא נתון לסחיטה או איומים וכי אין סכנה ביטחונית. הסכנה שאולי קיימת היא חשיפה של מקורות בטחוניים. אנחנו ניצבים בפני פרשה מגה-חמורה שראש הממשלה עושה מעל המערכת".

זוהי מסיבת העיתונאים השנייה שגנץ עורך מאז הפרסום על הפריצה ביום חמישי, ומחר הוא צפוי גם להתראיין לשלושת ערוצי הטלוויזיה. בשבוע שעבר, לאור הבלבול במסרי הקמפיין וההסברה של המפלגה, החליטו ראשי כחול לבן למנות את לפיד למנהל הקמפיין, ומאז ניכר שהמפלגה מנסה לאמץ גישה יותר אגרסיבית ותוקפנית כלפי נתניהו והליכוד. כמו כן, המומנטום הראשוני של כחול לבן בסקרים נבלם בשבוע האחרון וסקר "כאן" שפורסם אמש אף חזה שהליכוד יעקוף את כחול לבן ויהיה המפלגה הגדולה, לראשונה מאז האיחוד בין לפיד וגנץ.


(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully