וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון החדש של שקד, מיקי זוהר נגד מצעדי הגאווה | עדכוני הבחירות

כתבי וואלה! NEWS

18.3.2019 / 21:55

ח"כ זוהר אמר כי מצעדי גאווה מעוררים כעס ושנאה, וכן גלי אלימות. העבודה השיקה קמפיין. איחוד מפלגות הימין הגישו בקשה לבצע שינויים ברשימה אחרי פסילת מיכאל בן ארי. השר לוין מתח ביקורת נגד תכניתה של השרה שקד למערכת המשפט, שהשיקה סרטון חדש. עדכונים שוטפים

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

21:54

שרת המשפטים איילת שקד (הימין החדש) פרסמה סרטון בחירות חדש שבו היא נראית כשהיא מדגמנת בושם חדש בשם "פאשיזם", כשברקע נשמעות המילים: מהפכה שיפוטית, מינוי שופטים, משילות וריסון בג"ץ. "לי זה מריח כמו דמוקרטיה", אומרת שקד. מוקדם יותר, בכנס כלכלת ישראל בירושלים, הציגה שקד את הצעדים בתכניותיה בעתיד למערכת המשפט, בהם ביטול הוועדה למינוי שופטים בבית המשפט העליון, קיום שימוע ציבורי לשופטי העליון והעברת פסקת ההתגברות. יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון שיתפה את הסרטון וכתבה "איזון עדין של ניחוח החפצה עם נגיעות של אחוז חסימה", בעוד שח"כ מרב בן ארי כתבה: "חולצה יפה אבל בואי, אפשר להחליף" וציינה שהסרטון סקסיסטי, אך היא חייבת לגוון.

20:57

21 יום לבחירות, יו"ר העבודה השיק הערב (שני) יחד עם חברי מפלגתו את קמפיין הבחירות לכנסת ה-21. "מי שחונה בכחול לבן - שלא יתפלא אם יגררו אותו לימין", הצהיר גבאי בניסיון להשיב קולות למפלגתו, שמאז הפריימריז הצליחה להתחזק במעט בסקרים. במהלך דבריו, פנה גבאי בין השאר למצביעי כחול לבן, וטען כי הצבעה לרשימה המאוחדת תביא קולות נוספים לנתניהו.

"כחול לבן התבלבלתם", הצהיר גבאי. "הדרך להחליף את נתניהו היא להביא את הקולות של נתניהו. לא של המחנה שלנו. ככה לא מנצחים את נתניהו. ככה מכניסים לכנסת אנשי ימין בקולות של המחנה שלנו". הוא הוסיף: "אנחנו לא ניתן שיגנבו את קולות המחנה שלנו כדי להקים עוד ממשלה של נתניהו". (דנה ירקצי)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השקת קמפיין מפלגת העבודה, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גבאי, הערב (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

19:15

על רקע התפתחויות בפרשת הצוללות והדשדוש בסקרים, ראשי מפלגת כחול לבן כינסו הערב (שני) מסיבת עיתונאים מרובעת ראשונה מאז תחילת קמפיין הבחירות, שבה תקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הארבעה התמקדו במתקפה על נתניהו לאור הפרסומים על כך שהיה בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000.

"בשבועות האחרונים המצב הבטחוני של ישראל עומד שוב במבחן", אמר גנץ. "בימים האחרונים התגלו פרטים חדשים וחמורים אודות עסקת הצוללות. פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. עומדים מולכם שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שראש הממשלה מקבל כסף. שישה עשר מיליון שקל שהלכו לכיס שלך נתניהו. מחברה שקשורה ישירות לעסקת הצוללות". (טל שלו)

18:30

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) התבטא היום (שני) נגד קהילת הלהט"ב ואמר כי מצעדי הגאווה "גורמים יותר נזק מתועלת". זוהר אמר את הדברים בפני תלמידות אולפנה בדרום, שם טען כי דעתו האישית בנוגע לסוגיית המשפחה שמרנית יותר מזו הנהוגה בליכוד מפלגותו. "מצעד הגאווה מעורר יותר כעס שנאה וויכוחים בין הקבוצות מאשר איחוד החברה הישראלית", טען. "כל אדם באופן פרטי ראשי לעשות מה שהוא רוצה ומה שהוא מוצא לנכון, אבל כשיש מצעדים מהסוג הזה, זה מעורר גלי שנאה ואלימות".

17:14

איחוד מפלגות הימין העבירו היום (שני) בקשה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר לעדכן את הרשימה ולשבץ את איתמר בן גביר כמספר 5 במקום מיכאל בן ארי שנפסל. במכתב בקשה עליו חתומים יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' מבקשים השניים כי למרות שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות יש להתחשב במצב המשפטי המורכב שנוצר בעקבות הפסיקה.
בבקשה ציינו ראשי האיחוד כי במקום השמיני ברשימה, במקומו של בן גביר, ישובץ יצחק שמעון וסרלאוף נציג עוצמה יהודית המוצב כעת במקום ה-39, בדרך זו ישמר הייצוג כפי שסוכם בין המפלגות. (יקי אדמקר)

מפוצלת רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ', מיכאל בן ארי. עיבוד תמונה
שינויים בעקבות הפסילה. ראשי איחוד הימין ובן גביר (עיבוד תמונה)/עיבוד תמונה

16:54

בימין החדש הגיבו לדבריו של שר התיירות יריב לוין, שמתח ביקורת על התכנית המשפטית של שרת המשפטים איילת שקד (הימין החדש). "לאחר 40 שנות שלטון ליכוד בהם בג"ץ הפך לאימפריה, הגיעה איילת שקד אחת, והחזירה את המשילות לממשלה", אמרו במפלגה. "איילת שקד תשלים תוך ארבע שנים את המהפכה המשפטית 2.0, אם שרי הליכוד לא ייבהלו שוב ויפריעו לה".

15:01

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) תקף היום (שני) את תוכנית שקד לרפורמה במערכת המשפט. "אני מוכרח להודות שהתכנית הזאת נראית כמו תכנית למעבר אחוז החסימה יותר מכל דבר אחר", אמר לוין. "אנחנו שומעים ארבע שנים על כך שאנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה, ומה שהצעתי לאורך השנים אכן קורה. אי אפשר לשנות את המערכת במינוי כזה או אחר. צריך שינוי גדול ומשמעותי שהיה צריך לעשות מזמן. גם בשיטת המינוי, גם גיל הפרישה יש למתוח קו ברור".

לוין אף טען כי "המציאות שאנו נמצאים בה היום היא הגרועה בייתר שהיינו בה אי פעם", ואף תקף את איילת שקד (הימין החדש) על תפקודה כשרת המשפטים. "אי אפשר לבוא אחרי ארבע שנים בהן בג"ץ עושה ככל העולה על רוחו ועכשיו גם פוסל באופן תקדימי מועמדים לכנסת - פוסל את בן ארי אבל מאפשר לתומכי טרור מובהקים שמשתפים פעולה עם האויב", אמר. "להם מאפשרים להתמודד, ולכן דברים נמדדים במבחן התוצאה ולא במבחן ההצהרות והגיע הזמן לטפל. שקד עשתה הרבה מאוד מאמצים ללכת בכיוון הנכון אבל לא עשתה את מה שבעיניי היה הבסיס לכל העניין וזה שינוי השיטה. אי אפשר לעשות כמה מינויים". (טל שלו)

שרת המשפטים איילת שקד בכנס כלכלת ישראל 2050, 18 במרץ 2019. ששון תירם
שקד בכנס כלכלת ישראל 2050, היום (צילום: ששון תירם)/ששון תירם

10:02

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש איילת שקד הציגה את תכניתה לשינוי במערכת המשפט בישראל במהלך כנס כלכלת ישראל בירושלים. בנאומה תקפה שקד את מערכת המשפט והציגה את הצעדים בתכניותיה לעתיד, בהם ביטול הוועדה למינוי שופטים בבית המשפט העליון, קיום שימוע ציבורי לשופטי העליון והעברת פסקת ההתגברות. בנוסף, אמרה שקד כי לפי תכנונה, שר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו, וכן כי יש להעביר את חוק היועמ"שים.

09:38

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב בחשבון הטוויטר שלו לפסילת מיכאל בן ארי מריצה בבחירות במסגרת איחוד מפלגות הימין. "‏האבסורד הזה, שבג"צ מתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית ומאשר לעוכרי ישראל להתמודד לכנסת חייב להיפסק", כתב ליברמן. "בכנסת הבאה אגיש שוב את הצעת החוק, השוללת מבג"ץ את הסמכות להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית. נעשה את הכל על מנת לחוקק את החוק ולמנוע מהגיס החמישי לשבת בכנסת ישראל". (אור רביד)

07:24

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' הודיע כי ייזום כינוס פגרה של הכנסת כדי להעביר תיקון לחוק שיבטל רטרואקטיבית את פסילת הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי מהתמודדות בבחירות בידי בג"ץ. "לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל 'מועצת חכמים' מחליטה עבור אזרחי ישראל למי מותר להם להצביע. שופטי בית המשפט העליון פסלו אדם בגלל דעותיו בנוגע לאויבי ישראל והכשירו מפלגות המזדהות בפומבי עם אויבי ישראל. עיוות הדין חייב תיקון כבר היום", כתב סמוטריץ' לבכירים במערכת הפוליטית יחד עם הצעת חוק בנושא. (יקי אדמקר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully