וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלה הכי חשובה שתשאלו לפני שתענו "כן" על הצעת עבודה

בשיתוף חברת Experis Israel, בשיתוף חברת Experis Israel

11.3.2019 / 13:14

תנאי שכר והמרחק ממקום המגורים הם רק חלק ממספר פרמטרים חשובים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ולהצטרף למקום העבודה הטוב ביותר עבורכם. פולינה גורביץ', מנהלת מערך גיוס מרכז ב-Experis IT, עם טיפים מנצחים

ריאיון עבודה. ShutterStock
"מומלץ למחפשי העבודה לתכנן את הקריירה שלהם וליצור סדר עדיפויות שמתעדכן כל העת בהתאם לשינויים בחייהם"/ShutterStock

מקום העבודה משפיע על רמת החיים שלכם ועל איכותם, הוא מעצב את סדר היום והאופן שבו תתפתחו מבחינה אישית ומקצועית. לעתים מחפשי העבודה מתלבטים בין כמה מקומות עבודה אשר מעוניינים להעסיקם. לא אחת התפקידים המוצעים למחפשי עבודה דומים מבחינת תנאי השכר ושעות העבודה, לכן כשמגיעים לצומת ההחלטה, עליכם לשקול היטב פרמטרים נוספים, אשר יובילו להחלטה הנכונה - להצטרף למקום העבודה הטוב ביותר עבורכם.

"מומלץ למחפשי העבודה לתכנן את הקריירה שלהם וליצור סדר עדיפויות שמתעדכן כל העת בהתאם לשינויים בחייהם, לכן בחירת מקום העבודה חייבת להיות לאור מסלול ההתפתחות שאנחנו קובעים לעצמנו", אומרת פולינה גורביץ' מנהלת מערך גיוס מרכז ב-Experis IT, "אנו נתקלים בצמתים שונים בקריירה מדי כמה שנים ולא רק בשלב הבחירה של התפקיד הראשון שלנו בשוק העבודה. לפני שאנו בוחרים מקום עבודה השאלה שחייבת לעמוד לנגד עינינו היא 'האם התפקיד הזה יקדם לי את הקריירה לעבר היעד שקבעתי לעצמי?'".

יש כמה פרמטרים שיכולים לסייע לנו לבחור נכון בין מספר הצעות עבודה. הראשון הוא רלוונטיות המשרה לגבי ההתפתחות המקצועית. "מחפשי העבודה צריכים ללמוד את מאפייני המשרה וכפועל יוצא מכך להסיק לגבי האופן שבו התפקיד יתרום למקצועיות שלהם ויעצים את הערך שלהם כעובדים", אומרת גורביץ', "כמובן שלשכר המוצע יש חשיבות גבוהה, אך אם הוא לא מהווה שובר שוויון בין הצעות העבודה השונות, כדאי לתת עדיפות לתפקיד שיגרום לסיפוק מבחינה מקצועית. בתחום ההייטק ישנו מנעד הצעות רחב מאוד, לכן עם קצת סבלנות מחפשי העבודה יוכלו למצוא תפקיד שמספק אותם ברמת שכר שהיא לשביעות רצונם".

בנוסף לאופק מקצועי ואתגר, התפקיד הבא שאותו מחפשי העבודה יבחרו, חייב להיות כזה שיעלה את ערך שלהם כעובדים בתחום מקצועם. אם עוברים כמה וכמה ראיונות עבודה ולא מתקבלים לתפקיד מסוים זהו תמרור אזהרה - ייתכן שחסר ידע מקצועי או ניסיון. "במקרה שכזה מחפשי העבודה צריכים לשקול האם כדאי לנסות להתקבל לתפקיד אחר, אפילו בדרג נמוך יותר, כדי לפתח את המיומנות החסרה ולצבור ידע בתחום", אומרת גורביץ', "תקופה מסוימת בתפקיד שכזה יכולה להוות קרש קפיצה בתחום".

פייסבוק. ShutterStock
"כיום לכל חברה יש אתר ודף פייסבוק והעובדים יכולים להתרשם כמה החברה משקיעה בנראות ובמיתוג שלה בשוק"/ShutterStock

לדעת יותר על המעסיקים הפוטנציאליים

תהליך חיפוש העבודה מאפשר לעובדים להכיר צדדים נוספים של המעסיקים הפוטנציאליים, האווירה במקום העבודה, מי האנשים העובדים בו והתרבות הארגונית שלו, לכל אלה יש השפעה גדולה על מידת החיבור בין מחפשי העבודה לחברה בה הם עשויים לעבוד, וחשיבותם לא נופלת מזו של מרכיב השכר או האתגר המקצועי.

"חשוב, לדוגמה, שמחפשי העבודה יבחנו את האופן שבו החברה פונה אליהם, מה חשוב לחברה בנוגע למבצע או מבצעת התפקיד, איך מנוהל תהליך הגיוס, מהן הדרישות מהמועמדים בתהליך הגיוס - כל אלה יכולים ללמד על הגישה של החברה כלפי אנשיה", אומרת גורביץ', "כיום לכל חברה יש אתר ודף פייסבוק והעובדים יכולים להתרשם כמה החברה משקיעה בנראות ובמיתוג שלה בשוק". כיום חברות משקיעות מאמצים רבים על ידי הפקת סרטוני רשת המספרים על תנאי ההעסקה אצלם, שימוש בטאלנטים מתחום הבידור כדי להציג את יתרונות החברה בצורה הומוריסטית ופעילות רבה במדיה הדיגיטלית לצורך מיתוג ויחסי ציבור לפועלה.

"רצוי לעשות מחקר רשת קטן כדי לדעת מיהם האנשים שעובדים בחברה", מוסיפה גורביץ', "באמצעות לינקדאין אפשר לדעת אם החברה גייסה לאחרונה צוות עובדים ולהבין מכך שהיא מתפתחת או מפתחת תחום מסוים, אם רואים שישנם עובדים העוזבים אחרי פרק זמן קצר יחסית זה יכול להיות סימן לחוסר יציבות".

עוד באותו נושא

שלוש עצות זהב שיעזרו לכם לבנות קריירה מתגמלת ומרתקת

לכתבה המלאה
עבודה במשרד. ShutterStock
"אנחנו לומדים את הצרכים של כל המועמדים, מבינים מה יגרום להם להרגיש מסופקים, בוחנים מהו השלב הבא שנכון עבורם מבחינה מקצועית"/ShutterStock

לבחור בחברה גדולה וממותגת ובתפקיד עם סמכויות

כדי להשיג את המשרה הנכונה והטובה ביותר, עובדים יכולים להיעזר בחברת Experis IT המתמחה בגיוס, השמה והעסקה של אנשי הייטק וטכנולוגיה, ומאיישת מאות משרות בחודש . "המטרה שלנו היא למצוא את ההתאמה הטובה ביותר בין מועמד או המועמדת לבין מקום עבודה", אומרת גורביץ', "אנחנו לומדים את הצרכים של כל המועמדים, מבינים מה יגרום להם להרגיש מסופקים, בוחנים מהו השלב הבא שנכון עבורם מבחינה מקצועית, כלכלית ואישית וממליצים איפה כדאי לו או לה לעבוד כדי להתפתח מבחינה מקצועית ולהשתלב בתרבות הארגונית".

פרמטר שיכול לסייע בהכרעה בין הצעות עבודה דומות הוא אופי התפקיד. "משרה שכוללת יותר סמכות ואחריות היא משרה שמעניקה יותר הזדמנויות להתמקצע ודרכה אפשר לצמוח מהר יותר", אומרת גורביץ', "ישנן חברות גדולות ומוכרות שבהן עובדים הם חלק מצוות, לדוגמה מפתחי תוכנה שמבצעים פעולות מסוימות שהן חלק בשרשרת ארוכה של פעולות צוותיות, תפקידים כזה תורם כמובן למטרת החברה, אך השפעתם מוגבלת, ואילו בחברות אחרות ישנם מפתחי תוכנה שמבצעים הכול מאל"ף ועד ת"ו, במקרים מסוימים תפקיד מסוג זה עשוי לתרום יותר להתפתחות המקצועית של העובדים".

"אם מועמדים מקבלים הצעות עבודה דומות מאוד מבחינת שכר ואתגר מקצועי, כדאי לבחון את המצב באופן רחב יותר ולשאול עד כמה התפקיד בכל חברה יאפשר להתפתח מקצועית", מסכמת גורביץ', "אם כעבור שלוש שנים של עבודה בחברה העובד או העובדת יוכלו להתקדם, בין אם ישארו בה או יעזבו אותה, הרי שזהו יתרון חשוב. בנוסף, כדאי מאוד לבחור בחברה שנחשבת לגדולה וממותגת משום שאז ערך העובדים בשוק עולה בבואם לחפש את התפקיד הבא. המוניטין של החברה והערך שלה בשוק משליכים על ערכם העובדים והמשך הקריירה שלהם, אבל חשוב לציין כי לצד המוניטין והמוכרות של החברה, מה שחשוב יותר לבחון הוא עד כמה החברה נחשבת למתקדמת וחזקה בתחום ההתמחות המקצועית הרלוונטית לקריירה".

חיפוש עבודה הוא תהליך שבו מחפשי העבודה והמעסיקים הפוטנציאליים בוחנים זה את זה. למרות שתחום ההייטק הוא דינמי מאוד ועובדים מחליפים מקום עבודה מדי שנתיים-שלוש, אין זה אומר שיש להקל ראש בבחינת מקום העבודה - ההפך, בחירה נכונה ומושכלת תהפוך כל חברה או ארגון שאליהם תצטרפו למקפצה נוספת שתעלה אתכם לשלב הבא בקריירה.

למשרות בתחום ההייטק

בשיתוף חברת Experis Israel, בשיתוף חברת Experis Israel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully