וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי תקדים: ייתכן שמעורבות לשכת רגב בפרסום נגד גנץ מהווה עבירה

4.3.2019 / 16:11

מאירוע דומה שהתרחש במסגרת פרשת הרפז, עולה כי התיווך בין הטוענת להטרדה מינית מצד גנץ לבין עיתונאית חדשות 12, הוא כנראה עבירה משמעתית ואף פלילית. היות שרגב הייתה זו שהנחתה את עוזריה לבצע את המהלך - כנראה תצטרך להעיד

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מעורבותם של אנשי לשכתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב בתיווך בין נאווה רון ג'ייקובס, הטוענת שראש מפלגת כחול לבן בני גנץ ביצע בה מעשה מגונה לפני יותר מ-40 שנה, לבין העיתונאית שפרסמה את הטענה בערוץ 12, היא לכאורה עבירה משמעתית ואולי גם פלילית. כך עולה מתקדים שפרטיו דומים, כספיח של פרשת הרפז, שהסתיים בהענשת דוברו של שר הביטחון דאז אהוד ברק.

כפי שחשפה טל שלו בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, ג'ייקובס, ישראלית המתגוררת בניו יורק, פנתה לעוזריה של רגב וביקשה מהם לקשר אותה עם התקשורת לצורך פרסום גרסתה. האירוע, לטענתה, התרחש ברפת של הפנימייה החקלאית בכפר הירוק באמצע שנות ה-70. עוזרי רגב, בעידודה, חיברו את ג'ייקובס עם כתבת חדשות 12, דפנה ליאל. גנץ, המכחיש את סיפורה של ג'ייקובס, הגיש נגדה תביעת דיבה.

בשנת 2010, בעיצומו של המאבק בין ברק לבין הרמטכ"ל גבי אשכנזי, כיום עמיתו של גנץ בכחול לבן, נודע לראש מטהו של ברק, יוני קורן, כי אדם מסוים מחזיק ב"מידע מפליל" על מקורבו של אשכנזי ויריבו של קורן, דובר צה"ל אבי בניהו. המקור של קורן היה דני בורוביץ', לשעבר עוזרו כשהראשון שימש דובר מפלגת הגמלאים. בורוביץ' סיפר לימים למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שקורן עודד אותו להיפגש עם האדם המעוניין להפליל את בניהו, "אופיר", ולהקליט אותו.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
אישה האשימה את גנץ בהטרדה; כחול לבן: "הסתה פוליטית"
אחרי הפוסט: גנץ הגיש תביעת דיבה נגד הגולשת שטענה כי הוטרדה

מירי רגב במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת, ירושלים 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
הנחייתה לא תפטור את העוזרים מחקירה משמעתית או פלילית. רגב/ראובן קסטרו

תמצית השיחות הוצגה ליועץ התקשורת של שר הביטחון, ברק סרי, שהתלהב ממנה, התייעץ טלפונית עם קורן, והחליט שהיעד המתאים לחומר הוא העיתונאי רביב דרוקר. הוא תיווך בין בורוביץ' לדרוקר, ששקל והעדיף לבסוף שלא לפרסם את החומר. קורן שיגר את בורוביץ' לפגוש שוב את אופיר ולהביא הקלטות חדשות. בורוביץ' נפגש עם קורן ביחידות מדי חודש במשרדו והסתמס איתו במילות צופן.

כשביוזמת בורוביץ', נודעה למשרד מבקר המדינה מעורבות עוזרי ברק בתיווך בין מקור מכפיש לתקשורת, היא נכללה בספיחי הביקורת בפרשת הרפז. בדוח הביקורת נכללה הערה לסרי ולקורן, לפיה "התנהגותם הייתה בלתי ראויה, כעובדי ציבור בדרג בכיר בלשכת שר הביטחון, באיסוף מידע מכפיש על קצין בכיר בצה"ל". הערה נוספת יוחדה לסרי, על מעורבותו בהעברת המידע לתקשורת. עוד נכתב כי על סרי וקורן היה לפעול להעברת המידע "לגורמי הבירור המתאימים, משפטיים או פיקודיים, כדי שהטיפול בנושא ייעשה בכלים מוסדיים, בזהירות וברגישות".

עוד באותו נושא

לשכת מירי רגב הייתה מעורבת בפרסום טענות ההטרדה המינית נגד גנץ

לכתבה המלאה
הצבת ארונו של עמוס עוז, תיאטרון צוותא, בתל אביב 31 בצדמבר 2018. ניב אהרונסון
לא ידע על פעילות עוזריו אלא בדיעבד. ברק/ניב אהרונסון

קביעת המבקר עוררה במשטרה ובפרקליטות המדינה התלבטות לגבי השאלה אם נדרשת גם חקירה פלילית. היועץ המשפטי יהודה וינשטיין ובכירים בפרקליטות לחצו על נציבות שירות המדינה לעסוק בעניינו של סרי בנתיב המשמעתי, ולפטור בכך את הפרקליטות מהטלת חקירה פלילית על המשטרה - פתרון מקובל כשרוצים להקל על מקורבים למלכות. הנציבות לא ששה לכך, אך היועמ"ש הכריע בעד דין משמעתי. נגד סרי הוגשה תובענה לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה. בהסדר טיעון נגזרו עליו בגין "פגיעה במשמעת המדינה והתנהגות שאינה הולמת" נזיפה והפקעת 6,000 ש"ח ממשכורתו. כיום הוא דוברו של שר הפנים אריה דרעי.

מבקר המדינה לא מצא ראיה למעורבות של השר ברק בפעילות עוזריו, אלא רק מודעות לה לאחר מעשה. אך לא כך בפרשת ג'ייקובס: השרה רגב הנחתה את עוזריה לקשר בין ג'ייקובס לליאל. הנחיה זו לא תפטור את העוזרים מאחריות למעשיהם, אם יעמדו בפני חקירה פלילית או משמעתית, אך צפויה לכלול גם את רגב ברשימת העדים. כנבחרת ציבור, שאינה עובדת מדינה, היא אינה כפופה לתקנון שירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully