וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו בהתייחסות ראשונה להכרעת היועמ"ש: עד השימוע - נשב בממשלה

השרה יפעת שאשא ביטון התייחסה באירוע שבתרבות בבאר שבע להכרעת היועמ"ש בתיקי נתניהו, ואמרה כי אם אחרי שימוע יוגש כתב אישום - המפלגה לא תשב בממשלה בראשותו. ליברמן התייחס גם הוא לאישומים, ואמר כי "חזקת החפות שמורה לכולם"

אתר רשמי

התייחסות להכרעת היועמ"ש - כל העדכונים

- השרה שאשא ביטון: "אין על מה לדבר עד לאחר השימוע"
- ח"כ ליברמן: "חזקת החפות שמורה לכולם"
- סקרים: כחול לבן מתחזקת, גוש הימין נחלש

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה היום (שבת) כי "עד שלא יהיה שימוע, ולא נדע מה תוצאותיו - נשב בממשלה". מדובר בהתייחסות ראשונה של המפלגה לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד הוסיפה שאשא ביטון כי אם אחרי שימוע יוגש כתב אישום, כולנו לא תשב בממשלה. את הדברים אמרה השרה במסגרת שבתרבות בבאר שבע.

"לא נשתתף בחגיגה ובריקוד על הדם של ראש הממשלה", הבהירה השרה. "עמדתנו בנושא ברורה ונאמרה לאורך כל הדרך - אין על מה לדבר עד לאחר השימוע. מעבר לכך, אני בטוחה שראש הממשלה יבחר נכון לאחר השימוע". על מפלגת כחול לבן אמרה כי "אני לא יודעת מיהם, מהן עמדותיהם ומה הם מבקשים לעשות למען הציבור. כשמראיינים את אנשיהם, אחר אומר יום - והאחר לילה".

עם זאת, הדגישה שאשא-ביטון כי כולנו לא פוסלת אפשרות לשבת עם מפלגת כחול לבן, "אם גנץ יצליח להקים ממשלה עם רוב שלם, בלי מפלגות אנטי ציוניות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אחרי הכרעת היועמ"ש: כחול לבן מתחזקת, גוש הימין נחלש
"מוכנים למשהו אחר": התלמידים בזכרון יעקב כבר מחכים לבני גנץ
מרחיב את מעגל: נתניהו קיים פגישת קמפיין ראשונה עם בכירי הליכוד

שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא-ביטון בשבתרבות בבאר שבע, 2 במרץ 2019. אתר רשמי
שאשא ביטון בשבתרבות בבאר שבע. התייחסות ראשונה של כולנו/אתר רשמי

גם ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) התייחס הבוקר לכתב האישום, ובאירוע שבתרבות בתיאטרון הבימה בתל אביב, אמר כי אינו מתכוון לקרוא את כתב החשדות. "מי שמוסמך בישראל לקבוע אם בן אדם אשם או זכאי, זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכולם, גם לראש ממשלה. זה עדיין לא פסק דין חלוט, ולכן אני מציע לכולם להתאזר בסבלנות, ולא להסתמך על פרשנות בתקשורת".

יו"ר מרצ תמר זנדברג טענה בשבתרבות בנס ציונה כי החלטת היועמ"ש היא המניע מאחורי האיחוד בימין, ואמרה כי "עם ההחלטה להגיש כתב אישום נחשף הדיל הנוסף, הכנסת כהניסטים לכנסת תמורת עוד אצבעות שישכפצו אות ובכנסת. נתניהו הכניס כהניסטים לוועדה למינוי שופטים, זה ממש למכור הכול". ח"כ מיכל רוזין, חברת המפלגה, אמרה בשבתרבות בפתח תקווה כי "נתניהו השחית את כל המערכת".

אביגדור ליברמן באירוע שבתרבות בחדרה, 23 בפברואר 2019. שלומי גבאי
ליברמן. "חזקות החפות שמורה לכולם"/שלומי גבאי

"אנחנו לא יכולים שאת המדינה ינהלו בחצי משרה, ובחצי השני יהיו בבתי משפט", אמר בנושא ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) באירוע שבתרבות ברמת גן בהנחיית דנה ירקצי. "אני קורא לו - תפרוש ותן לנו לנהל את המדינה, אנחנו נדע לעשות את זה. אי אפשר שבדרך שלו לטהר את שמו הוא דורס את כל הערכים של המדינה".

גם השר חיים כץ (הליכוד) התייחס בשבתרבות ברמת גן לחפותו של ראש הממשלה, ואמר כי "התהליך צריך להימשך על פי החוק. ראש ממשלה יכול להמשיך לכהן, ומי שצועק שלא יכול להמשיך לכהן, היה צריך לחוקק. אני מקווה שיתנו לתהליך להיגמר עד הסוף, ואני מקווה שבסוף ייצא זכאי". עם זאת, הדגיש כץ הוא הוא "מוטרד. זה לא שבוע שמח".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) הגיבה ברמת גן לסקרי סוף השבוע. "הסקרים מראים שאפשר להחליף את נתניהו", אמרה. "למרות שהוא השחית את המערכות הפוליטיות והשלטוניות, למרות שפגע אנושות בחופש התקשורת, בבתי המשפט ובשלטון החוק - אפשר להחליף אותו".

עוד הוסיפה כי "הדבר החשוב ביותר שניתן לראות בסקרים - שהדמוקרטיה הישראלית חזקה יותר מנתניהו". לדבריה, "כדי שמפלגת כחול לבן, שהיום מטשטשת את מסריה, תפעל לפי הערכים שלנו - חייבים לחזק את מפלגת העבודה שהיא המנוע האידאולוגי היחיד במחנה".

עוד אמרה שפיר ש"עד היום לא שמענו התנצלות מנתניהו ושותפיו להסתה נגד רבין והשבוע הוא עשה הכול כדי להכניס את המסיתים יחד אתו לכנסת. הוא פעל כדי להכניס את ממשיכי דרכו של כהנא לכנסת ועשה הכול כדי שהחיבור בין סמוטריץ' לבין הפשיסטים האלה יצא לדרך בשביל לשמור על נתניהו בכיסא. הוא איבד את הדרך, איבד את המוסר, ודבר לא יעצור אותו בניסיון להימלט מהחוק".

ח"כ מאיר כהן בשבת תרבות 2 במרץ 2019. קרדיט אילן ספרא,
מאיר כהן בשבת תרבות/קרדיט אילן ספרא

בסקרים ראשונים שפורסמו אתמול אחרי הכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתיקי 1000, 2000 ו-4000, מסתמן שינוי בגושים בכנסת לאחר הבחירות. הסקרים שפורסמו בחדשות 13 ובתאגיד השידור הישראלי "כאן", מנבאים את אובדן שליטת גוש הימין בכנסת לטובת גוש שמאל בראשותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ.

על פי הסקר שפורסם ב"כאן", כחול לבן זוכה ל-37 מנדטים בעוד שהליכוד ל-29. הימין החדש ויהדות התורה ב-7. חד"ש-תעל - 7 מנדטים. העבודה, ש"ס ומרצ - 6 לכל אחת מהמפלגות. כולנו, איחוד מפלגות הימין ורע"מ-בל"ד - 5 כל אחת. ישראל ביתנו, גשר וזהות לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר שפורסם בחדשות 13 מנבא פער מצומצם יותר בין כחול לבן - 36 מנדטים, לליכוד - שמטפס מאז הסקר הקודם שפורסם בערוץ ל-30 מנדטים. כמו כן, סקר זה מנבא כי איחוד חד"ש-תעל יהיה המפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים. איחוד מפלגות הימין, יהדות התורה מקבלות 7 כל אחת. ש"ס, העבודה, מרצ - 6, הימין החדש - 5, כולנו ואיחוד רעם-בל"ד - 4. גם כאן, ישראל ביתנו וגשר לא עוברות את אחוז החסימה.

(עדכון ראשון 12:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully