וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמי: שדולת איפא"ק הודיעה כי נתניהו ינאם בוועידת הארגון בחודש הבא

24.2.2019 / 6:39

יממה אחרי הגינוי המתוקשר מצד השדולה הפרו ישראלית בוושינגטון, הודיע הארגון כי ראש הממשלה ינאם בפני באי הוועידה שתיערך בחודש הבא, שבועיים לפני הבחירות בישראל. גם בני גנץ הוזמן לנאום באירוע

ראש הממשלה ויו"ר סיעת הליכוד בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכפר המכביה.. TPS
צפוי לנאום ולהיפגש עם נשיא ארצות הברית טראמפ. בנימין נתניהו/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להשתתף בחודש הבא בוועידת השדולה הפרו ישראלית איפא"ק בוושינגטון בה ינאם בפני באי הוועידה - כך הודיע הלילה (ראשון) הארגון. הופעתו של נתניהו תתקיים כשבועיים לפני הבחירות בישראל, ולפי הערכות הוא גם צפוי לפגוש במהלך ביקורו את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בנוסף לנתניהו, הוזמן גם יושב ראש מפלגת "כחול לבן", בני גנץ, לנאום בפני הוועידה, אולם עד כה לא התקבל אישור רשמי להשתתפותו.

איפא"ק הזמינה את כל ראשי המפלגות הציוניות לנאום בוועידה השנתית שלה בחודש הקרוב. יאיר לפיד כבר אישר את השתתפותו בוועידה, ואילו גנץ ויו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי טרם החליטו אם ישתתפו. גם יו"ר הימין החדש נפתלי בנט עשוי לנסוע לכנס בוושינגטון בסוף מרץ.

נתניהו נוהג לפקוד את הוועידה כמעט מדי שנה ולהיפגש במהלכה עם נשיא ארצות הברית, וכל ההערכות המוקדמות דיברו על כך שזה מה שיקרה גם השנה. אולם העיתוי בו החליטה השדולה להודיע על נאומו של ראש הממשלה באופן רשמי, יממה אחת לאחר הביקורת הפומבית והנדירה מצד איפא"ק על מהלך החיבור בין "עוצמה יהודית" והבית היהודי - מהלך שבו תיווך ראש הממשלה - נראית כניסיון של השדולה לשדר "עסקים כרגיל" במערכת היחסים בין הלובי הפרו-ישראלי בוושינגטון ובין ראש הממשלה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
איפא"ק נגד עוצמה יהודית: "מפלגה גזענית, לא ניפגש עם אנשיה"
הטר"ש הראשון לגנץ והאתגר של הליכוד: נתניהו מול הקומנדו המרובע

במסגרת הגינוי החריג אמש, בשדולה החליטו לשתף בטוויטר הודעת גינוי למהלך מפי ארגון יהודי אחר, AJC, וכתבו: "אנחנו מסכימים. לאיפא"ק יש מדיניות ארוכת שנים לא לפגוש נציגים מן המפלגה הגזענית וראויה לגינוי".

בהודעת AJC נכתב בין השאר כי הארגון אינו נוהג להביע עמדות ביחס לבחירות בישראל, אולם "לאחר ההודעה כי מפלגת 'עוצמה יהודית', מפלגה חדשה שנוסדה בידי תלמידיו של הרב כהנא, כעת מועמדת לבחירות לכנסת, נכפה עלינו להשמיע את קולנו". עוד צויין כי "השקפת העולם של המפלגה מגונה. ערכיה לא משקפים את ערכי היסוד שעליה מבוססת מדינת ישראל". הם הסבירו כי קיימת אפשרות שחרף קיצוניות המפלגה לדבריהם, היא תיכנס לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully