וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאמצים עד הרגע האחרון: אלי ישי לא שולב ברשימת הבית היהודי

21.2.2019 / 23:21

יו"ר ש"ס לשעבר יתמודד במסגרת מפלגת "יחד" בראשותו, לאחר המאמץ לשילובו ברשימה המאוחדת של מפלגות הימין הדתי. המכשול העיקרי היה דרישתו של הרב מאיר מאזוז, פטרונו של ישי, לכתוב בהסכם כי מדובר ב"בלוק טכני" וזאת בעקבות סירובו לתמוך בפומבי ברשימה שבה מתמודדות נשים

צילום: ערוץ 20

וכעת זה סופי, אלי ישי לא ישולב ברשימת הבית היהודי בבחירות לכנסת ה-21 והוא ירוץ לבד עם מפלגת 'יחד' בראשותו. מאחורי הקלעים התנהלה דרמה ברגע האחרון לשילובו בתוך הרשימה המאוחדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. אחרי שחלף מועד הגשת הרשימות, התנהלו מגעים קדחתניים בין הצדדים אך המכשול העיקרי היה דרישתו של הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, לכתוב בהסכם בין המפלגות כי מדובר ב"בלוק טכני" וזאת בעקבות סירובו לתמוך בפומבי ברשימה שבה יש נשים.

דרישה זו עמדה מול דרישתן של הבית היהודי והאיחוד הלאומי לקבל מכתב תמיכה רשמי במפלגה המאוחדת מהרב מאזוז, ולאור התבצרות הצדדים, המשא ומתן פוצץ. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר אמר לצדדים כי מי שלא ייכנס לאולם עד לשעה 23:50 לא יוכל להגיש את הרשימה. זו ארכה משמעותית ביחס לשעה המקורית שנקבעה לסוף הגשת הרשימות - השעה 22:00, אך כאמור המשא ומתן בין הצדדים פוצץ עוד קודם.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
התנגדה לאיחוד או דרשה את השיריון? יפעת ארליך פרשה מהבית היהודי
נתניהו ויו"ר הבית היהודי סיכמו: שני תיקים בממשלה ושריון בליכוד
איחוד בימין: עוצמה יהודית קיבלה את הצעת הבית היהודי לאיחוד

וואלה TALK הראיון המרכזי עם אלי ישי ה-6 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
לא ישולב ברשימת הבית היהודי. ישי/ראובן קסטרו

לאחר שישי כבר החליט להגיש את הרשימה, הופיע מחוץ לחדר ועדת הבחירות המרכזית, ח"כ דוד ביטן מהליכוד שתהה "נתניהו יודע שיש עם זה בעיה?", וניסה לשכנע את הצדדים להתפשר: "הוא מביא לכם 30 אלף קול, תקחו", הוא אמר ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. השניים כבר לא היו מוכנים לשמוע.

ההצעה עליה דיברו עד לרגע האחרון היא כי ישי ישולב במקום התשיעי במפלגה, מקום שנחשב לא ריאלי במיוחד בהתחשב בסקרים שהתפרסמו בתקופה האחרונה ולצד זאת יקבל תפקיד שר בממשלה הבאה.

בשיחות בין הצדדים עלתה דרישה חדשה של ישי לקבלת את תפקיד השר השלישי מהבית היהודי, אך לאור רצונו של ישי לרוץ כ"בלוק טכני", המפלגה סירבה. מוקדם יותר השבוע נתניהו התחייב לישי תפקיד שר בממשלתו הבאה אם יימנע מריצה נפרדת אך ככל הנראה חזר בו מהתחייבות זאת.

עוד באותו נושא

נתניהו הבטיח לישי: חבור לאיחוד בימין - ותקבל תיק בממשלה הבאה

לכתבה המלאה
אלי ישי ופטרונו הרב מאיר מאזוז. ראובן קסטרו
ישי ופטרונו הרב מאיר מאזוז/ראובן קסטרו

ישי ניהל משא ומתן בשבועיים האחרונים עם אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לריצה משותפת, הוא קיבל מספר הצעות שנעו בין מקומות 5-9 ברשימה ולצד הצעות אלה, הצעה מרכזית אחת מראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כשר בממשלה הבאה. ההצעות נדחו על ידו בעיקר בשל התנגדות פטרונו הרוחני אבל הערב נרשמה פריצת דרך במגעים, אולם זה לא הבשיל להסכם.

אתמול, מועצת חכמי התורה של ש"ס קראה לרב מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי לשוב למפלגה והסמיכה את הרב דוד יוסף לקיים איתו משא ומתן בעניין. היום הגיע יוסף לביתו של הרב מאזוז והציע שנציגו ישתלב במקום חמישי ברשימת ש"ס לכנסת, אך הטיל וטו על האפשרות כי הנציג יהיה אלי ישי. בתגובה, דחה הרב מאזוז את ההצעה ואמר כי ישי נאמן לו במשך שנים וכך "לא יהיה זה שלום אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully