וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על "כחול לבן": מדברים על אחדות אך רוצים מדיניות שמאל

ראש הממשלה הגיב לנאום הפתיחה של ראשי כחול לבן וטען כי בכוונתם להקים גוש חוסם באמצעות המפלגות הערביות. "רק שלשום גנץ תקף אותי, קצין בצה"ל שנפצע בקרב עם מחבלים, ומוכן להעביר את ראשות הממשלה ללפיד ששירת ככתב במחנה"

עריכה: איתי עמרם

נתניהו נגד מפלגת כחול לבן - כל העדכונים:

- נתניהו תקף את ראשי כחול לבן: מסתמכים על גוש חוסם של מפלגות ערביות
- "גנץ מוכן לתת את ראשות הממשלה ללפיד שהיה כתב במחנה"
- "ראש הממשלה צריך להיות מסוגל להביא את דבריה של ישראל בעולם, כן בני גנץ, באנגלית"
- נתניהו על לפיד: היה שר אוצר כושל

ראש הממשלה ויו"ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי), בהצהרה מיוחדת, לדבריהם של ראשי תנועת כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי, בעת הצגת תנועתם כחול לבן. לדבריו, הארבעה מסתמכים על גוש חוסם של מפלגות ערביות "שלא רק שלא מכירות במדינת ישראל, אלא פועלות לחסלה".

"היינו בסרט הזה עם גנרלים מהשמאל שמתחזים לימין", אמר נתניהו. "מדברים על אחדות אך מתכננים להעביר את המדיניות של השמאל. הערב הבחירה ברורה מתמיד, ממשלת שמאל חדשה, חלשה בראשות לפיד וגנץ, עם גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין חזקה בראשותי".

"רק שלשום גנץ תקף אותי, לגלג עליי, על קצין ומפקד בסיירת מטכ"ל", המשיך ראש הממשלה. "אני, שנפצעתי בקרב עם מחבלים, וסיכנתי את חיי פעם אחר פעם, במבצעים ששומעים עליהם וגם במבצעים שעדיין אי אפשר לחשוף. אבל היום, אותו בני גנץ, מוכן לתת את ראשות הממשלה ליאיר לפיד שניסיונו שהיה כתב במחנה. תחשבו על זה רגע, יאיר לפיד ראש הממשלה. תחשבו על זה. בניגוד לשמאל של לפיד וגנץ, אנחנו מובילים את ישראל בעוצמה, אחריות, והצלחה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אין איחוד בשמאל: העבודה ומרצ ירוצו בנפרד בבחירות
גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי: הרשימה המלאה של "כחול לבן" נחשפת
אורלי לוי-אבקסיס הגישה את רשימתה לכנסת: "בלי נערי פוסטר"

מסע"ת בנימין נתניהו , כפר המכביה פברואר 2019. צילום מסך
נתניהו, הערב/צילום מסך

"אני שומע אותם אומרים שהמדינה מעולם לא היתה במצב כזה קשה", תהה נתניהו בהמשך תגובתו לנאום הנהגת כחול לבן. "על מה הם מדברים? המדינה מעולם לא הייתה במצב טוב יותר. הבאנו פריחה מדינית חסרת תקדים. תודות למאמצים שלנו, ארצות הברית הכירה בירושלים כבירת ישראל והעבירה את השגרירות. מנהיגי המעצמות באים לישראל כדי לחבור אלינו, כולל ממדינות ערב. ראיתם את הכנס המדהים בוורשה. וכל זה, ללא כל נסיגות כמו שלפיד וגנץ מתכננים. הם מאמינים שצריך לסגת ולוותר".

"אנחנו בונים את המדינה", המשיך נתניהו. "סוללים רכבות, כבישים ומחלפים ומבטלים את הפריפריה. אין דבר חברתי יותר מזה. הפכנו את ישראל למעצמת גז, מעצמת סייבר, את כל זה הם מנסי להעלים. אבל אתם ידועים את האמת. כשאני ראש ממשלה אתם לא מפחדים לעלות לאוטובוס, להיכנס למסעדות. המדינה פורחת - השמיים פתוחים. הפכנו את ישראל לכוח עולה".

נתניהו אף האשים את לפיד ואת גנץ בתמיכה בהסכם הגרעין עם איראן. "אני לא השלמתי עם זה. פעלתי ונאבקתי בכל העולם נגד ההסכם, מול כל המעצמות", אמר. "הלכתי לקונגרס האמריקני, הצלחתי כי אני יודע שהשלום והביטחון באים רק מתוך ביטחון ולא מתוך רפיסות". הוא אף טען כי לפיד וגנץ בעד התנתקות נוספות והבטיח: "אצלי זה לא יקרה".

"שמונה שנים עמדתי מול לחצים רבים כולל של נשיא ארצות הברית והצלחתי. כי ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להביא את דברה של ישראל בעולם. כן בני גנץ, באנגלית. והוא צריך להיות מסוגל להגיד לא ולעמוד בזה".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
"תמכו בהסכם הגרעין". גנץ ולפיד, הערב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה אף ציין כי לפיד וגנץ התנגדו לחוק הלאום בעוד שהוא פעל לחקיקתו. "אני גאה שחוקקנו את החוק ההיסטורי הזה, זה לא רק הדגל וההמנון, זה המעטפת. מדינת שיראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ורק של העם היהודי. לחוק הזה הם מתנגדים. כזכור, הרמטכ"ל גנץ היה נגד הגדר שהקמנו בגבול מצרים וגם הרמטכ"ל אשכנזי התנגד, אבל אני הייתי בעד. התעקשתי על כך מול דעתם של בכירים, גם שר הביטחון".

נתניהו שב והזכיר את השגיו הכלכליים ב-2003 וב-2009, והצהיר כי הוא גאה בנבחרת הליכוד בהובלת המדינה, וטען כי לפיד היה שר האוצר הכושל בתולדות ישראל. "ומה לגבי גנץ? הוא פשט את הרגל בזמן שיא", אמר. "הביא את החברה המסחרית שלו לקריסה ופיטר את כל העובדים. לפיד וגנץ לא מבינים שום דבר בכלכלה. לא רק שהם אומרים את זה, אלא מוכיחים את זה במעשים שלהם. ולכן, יעשו מה שיגיד להם המומחה לכלכלה ששיבצו במעלה הרשימה - ניסנקורן. נציג הוועדים המונופוליסטיים שמונעים תחרות במשק".

נתניהו הזהיר כי ממשלה בראשות גנץ "תהרוס את כלכלת ישראל ותקים מדינה פלסטינית: בפאתי תל אביב, ליד עפולה ובאר שבע. המדינה פלסטינית תסכן את קיומנו. זה מה שהם מתכננים לעשות. כל השמאל מתגייס לעזור להם כדי להביא את הפתרון הזה. ולכן, מעכשיו מכונת התעמולה של התקשורת תפעל יומם ולילה כדי לשכנע אתכם שהשמאל הוא לא שמאל. יהללו את מפגן השמאל של לפיד וגנץ. כבר התחילו בזה. גם לא חותכים להם את הנאומים והם יכפישו אותנו בלי הרף. יכתבו כתבות ותחקירים ויש להם מטרה אחת - להעביר קולות מימין לשמאל או להשאיר אתכם מצביעי הימין בבית. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל", חתם.

"מערכת בחירות קשה, יש כאן סכנה"

מוקדם יותר היום אמר נתניהו כי "זו מערכת בחירות קשה, השמאל מתאחד וייהנה מתמיכה בלתי פוסקת של התקשורת עד ליום הבחירות". לדבריו, "יש להביא את כל האנשים לקלפי ונשכנע אותם שלא יבזבזו קולות, ולא יצביעו למפלגות שלא יעברו את הסף, אלא יצביעו קודם כל לליכוד. אנחנו יודעים שיש כאן סכנה. אני אומר את הדברים כהווייתם לא מייפה אותם ואני גם לא מכביר מילים על הסכנה".

השר יריב לוין הגיש לוועדת הבחירות את רשימת הליכוד, שכללה את השריון שאושר לנציג "הבית היהודי" במסגרת התחייבויותיו של נתניהו כדי להביא לאיחוד בימין. מזכירות המפלגה התכנסה בכפר המכביה, בהשתתפות ראש הממשלה, ואישרה פה אחד מקומו של הרב אלי בן דהן מהבית היהודי במקום ה-28. עוד נקבע כי במקום ה-41 ישוריין ארז תדמור, עיתונאי ימין ממייסדי "אם תרצו" שמשמש כיום כדובר קמפיין הליכוד.

(עדכון ראשון: 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully