וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום שיסוי - פיוס לאומי": גנץ בהצהרה ראשונה לאחר האיחוד

21.2.2019 / 20:42

גנץ, לפיד ויעלון נשאו דברים לאחר ההחלטה להתאחד לכדי מפלגה אחת שתרוץ בבחירות ולאחר חשיפת רשימתם. לפיד: "הזדמנות היסטורית לשנות את סדר העדיפויות". הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, בנאום פוליטי ראשון: "יכולים לבצע מהפך ואין לי ספק שגם נצליח"

צילום: שי מכלוף, ניידת מזמור, עריכה: איתי עמרם

כחול לבן יוצאת לדרך - כל העדכונים:

- גנץ: "הממשלה יצרה רוח רעה ברחובות, אנחנו באנו כדי להגיד 'עד כאן'".
- לפיד: "היכולת לשנות בידינו, יצרנו מפלגת שלטון"
- יעלון: "התביישתי כששמעתי על המאמץ להכניס כהניסטים לכנסת"
- אשכנזי בנאום ראשון: "מאמין שיש מקום לכולנו בהנהגה של בני ובצוות הקיים"

מפלגת כחול לבן בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד השיקה הערב (חמישי) לראשונה את קמפיין הבחירות שלה בהצהרה משותפת של גנץ, לפיד, יו"ר תל"ם והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בנאום ראשון מאז כניסתו למערכת הפוליטית.

בראש הנואמים, הרמטכ"ל לשעבר גנץ, שבפתח דבריו פנה אל שותפיו בכחול לבן ואמר: "הערב הזה מכונן בתולדות ישראל. את תמונת האחדות שאתם רואים בקדמת הבמה הזו, לא ראינו בארץ כבר עשרות שנים. כולנו יודעים, שמדינת ישראל היא הגשמת חלום אבותינו, אנחנו אוהבים את ישראל, גאים בה ומחויבים לה באופן מוחלט".

"הדגשנו ואמרנו שאנחנו יודעים שבעשור האחרון משהו השתבש, הממשלה יצרה פה ריב ומדון, זו הייתה ממשלה שיצרה רוח רעה ברחובות, אנחנו כאן הערב כדי לומר עד כאן, מספיק ודי", הצהיר גנץ. "במקום פלגנות אנחנו מציעים אחדות. במקום קיצוניות אנחנו מציעים ממלכתיות. במקום שיסוי אנחנו מציעים פיוס לאומי. איתי על הבמה ובקרבתה נמצאים חברים ותיקים וחדשים - יאיר לפיד, בוגי יעלון וכמובן גבי אשכנזי".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "מערכת בחירות קשה, השמאל מתאחד ונהנה מתמיכת התקשורת"
אין איחוד בשמאל: העבודה ומרצ ירוצו בנפרד בבחירות
עוד איחוד במפלגות הערביות: עודה וטיבי סיכמו על ריצה משותפת

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון, הערב/ראובן קסטרו

"לכל אחד מאיתנו יש אגו, יש סדר יום אבל כשראינו את המדינה שכל כך יקרה לנו נקרעת לגזרים, שמנו את האגו בצד", המשיך גנץ. "גיבשנו סדר יום אחד והקמנו תנועה אחת. אף אחד מאיתנו, הוא לא מעל העם, ולא מעל המדינה. מרגע זה ואילך אנחנו עובדים יחד כצוות כדי להוביל תיקון ישראלי. אני רוצה להודות ליאיר, בוגי, וגבי שעמל כל כך הרבה כדי שהדבר הזה יקרה, על השותפות".

גנץ הוסיף: "שבועות אחדים לאחר הבחירות, אהיה ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל וכבר עכשיו אני מתחייב: אעשה את המיטב והטוב הקיים לעם ישראל. ממשלתי, שהיא ממשלתנו לא תתנשא מעל העם, אלא תהיה ממשלתו של העם. ממשלתי שהיא ממשלתנו לא תהיה ממשלה של קיצונים ומסיתים, אלא של כולם, ממשלתי ממשלתנו תדאג שהקשישה שמגיעה למיון תראה רופא ומיד שהחייל ישב ברכבת, תדאג לשיקום מעמד המורים שיחנכו את ילדינו, תבטיח באמצעות הכוחות האמונים על כך את הביטחון של מדינת ישראל ותחתור לשלום. ממשלתי תעסוק לצד זה גם בבעיות החיים עצמם".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
גנץ ולפיד על הבמה, הערב/ראובן קסטרו

בהמשך דבריו, גנץ אף רמז בנוגע לאופי הקואליציה שיקים בראשותו: "שערינו פתוחים בפני אנשי שמאל, ימין ומרכז, אנו רואים בדתיים שותפים ומושיטים יד לכל אחד. נשרת בנאמנות את ישראל, נחדש את מורשת הממלכתיות של הרצל, ז'בוטינסקי, בגין ורבין. נוכיח הלכה למעשה שאנחנו רוצים ויכולים לחיות ולפעול יחד. מדינת ישראל היא נס. שום עם אחר לא עשה את מה שעשה עם ישראל. מסירות הנפש, הציונות והכשרון הישראלי הפכו את המדינה היהודית לסיפור ניצחון אנושי שאין כמותו. לכן מהערב אנחנו מתחייבים שבכוחות משותפים נחזיר את ישראל אל עצמה ואל גדולתה ונניף מחדש את דגל התקווה".

לאחר מכן נשא דברים גם יו"ר יש עתיד לפיד, שתקף את נתניהו על מאמציו לאיחוד בימין הקיצוני.
"ביממה האחרונה היו שני איחודים במערכת הפוליטית - איחוד של קיצוניות ושל תקווה", אמר. "נתניהו מכניס את אנשי כהנא לכנסת והציע לסמוטריץ' את תפקיד שר החינוך. הוא מלבה את הגזענות, הפחד והאלימות ואת זה צריך לעצור. כדי לעצור את שלטון הפחד אנחנו מקימים היום חומה של תקווה. אנחנו אומרים שהגיע הזמן להבהיר לישראלים שהיכולת לשנות בידינו. יוצרים כאן היום מפלגת שלטון".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
"שערינו פתוחים". לפיד וגנץ, הערב/ראובן קסטרו

"יש כאן כמות בלתי מוגבלת של ידע ועוצמה שיגנו על ישראל, שיצעידו את החברה והכלכלה ויחזירו אותנו לערכים של חברות", הוסיף לפיד. "בשביל לנצח צריך קודם כל צוות מנצח. מה שעומד פה מולכם הוא צוות מנצח. צוות מנצח צריך להוביל. אני לא הייתי עומד כאן היום אילולא האמנתי שגנץ יכול להוביל לניצחון ויכול להיות ראש ממשלה מצוין. אני מאמין בו. אפשר להפיל את ממשלת נתניהו. נתניהו תמיד אומר ששלטון מחליפים רק בקלפי - בואו נחליף אותו בקלפי. יש פה הזדמנות היסטורית לשנות את כל סדר העדיפויות במדינה וגם לשנות את הדרך שבה אנחנו מתייחסים אחד לשני. להזכיר לישראלים שאנחנו משפחה. אנחנו בוחרים אחד בשני ובאזרחי ישראל".

יעלון: "התביישתי כששמעתי על הכנסת הכהניסטים"

מיד לאחר לפיד עלה לדוכן הנואמים, שר הביטחון לשעבר משה יעלון שאיחד את רשימתו תל"ם עם רשימתו של גנץ בעת הכרזתה. "באנו להחזיר את ישראל לתלם", אמר. "אנו מציגים בפניכם הערב יחד מנהיגות משותפת שב-9 באפריל תנצח למענכם ולטובתם. כל ישראלי צריך לברך הערב הזה על חיבור הכוחות החשוב ומעורר התקווה הזה למען החזרת המדינה אל המסילה. בשורת החיבור שלנו מביאה קודם כל מנהיגות אחרת, מנהיגות של אחדות, טוהר מידות, עוצמה, דוגמה אישית, מנהיגות חזקה ומנוסה שחזונה הוא מדינה יהודית דמוקרטית בטוחה צודקת ומוסרית".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. צילום מסך
"מחזירים את ישראל לתלם". יעלון ואשכנזי, הערב/צילום מסך

"אנחנו מביאים עמנו ניסיון עצום, נחישות ועוצמה ישראלית שתוכלו לבטוח בה", הוסיף יעלון. "מנהיגות של אחריות. לא ויתרנו ולא נוותר על חברת מופת כחזון אבות הציונות. ההחלטה שלנו לרוץ ביחד תוך הזזת השיקולים האישיים הצידה היא ההוכחה שבשבילנו ישראל לפני הכל. התגייסנו שוב ביחד כדי להחזיר את התקווה לעם ישראל, התגייסנו כדי לתת מענה לאתגרים החברתיים, למען עתיד טוב יותר למדינתנו, להורינו הקשישים, לילדינו ולנכדינו".

"התביישתי אתמול כשנודע לי על המאמץ המיוחד שעשה נתניהו כדי להכניס לכנסת ישראל כהניסטים", הדגיש יעלון. "נתניהו מוכן בשביל ההישרדות הפוליטית האישית שלו למכור את כל הערכים היהודיים ולמחוק את ההחלטה החשובה שקיבל בזמנו ראש ממשלת ישראל מהליכוד שמיר שהוציא אותם מחוץ לחוק. איפה שמיר ואיפה אובדן הדרך של נתניהו? זאת התמצית המכוערת והמסוכנת של מה שאנחנו רואים לנגד עינינו החרבה שיטתית של כל מה שמסמל דמוקרטיה ושלטון חוק. אסור שזה יימשך".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
"התגייסנו שוב ביחד". אשכנזי ויעלון, הערב/ראובן קסטרו

"אני נץ ביטחוני, איש ימין אבל ממלכתי", הוסיף. "איתי ברשימה אנשים כמוני. אני קורא מכאן לכל חבריי המצביעים: אנחנו נאמנים להתיישבות, לאינטרסים הביטחוניים שלנו. ימין זה לפלג, לשסות ולהפוך חצי מהעם למוקצה. אין ימין, אין שמאל ישראל לפני הכל. הימין הממלכתי חייב להתעורר כי יש היום אלטרנטיבה".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
סוף לשיסוי. גנץ ולפיד, הערב/ראובן קסטרו

בתום נאומו של יעלון, נשא דברים גם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי. "בניגוד לחבריי בני, יאיר ובוגי והאחרים אני חדש כאן", פתח את דבריו. "לכן כדאי שאגיד מה אני עושה כאן: התייצבתי כאן הערב כי אני מרגיש שאני בשליחות של אלו שעלו לארץ, שחלמו והגשימו. הם הקימו בית ספוג בציונות ואהבת הארץ והזולת. אמי הגיעה מחלב שבסוריה, אבא שלי ניצול שואה מבולגריה. הם סבלו ממחסור אבל האמינו שהגיעה העת שלעם היהודי תהיה מדינה".

"התייצבתי כאן בשם של אלפי חיילים שהתייצבו לקריאה 'אחרי'", המשיך אשכנזי. "התייצבתי כאן גם בשם תושבי הפריפריה החברתית והגאוגרפית אותם למדתי להכיר ולשרת במסגרת קרן רש"י. לא יכולתי ואינני יכול לראות את הפערים ואת העובדה שאנחנו לא מעניקים סיכוי לכל ילד וילדה בכל יישוב ובכל מגזר. התייצבתי כי אני למדתי להיות שליח, משרת ציבור כמו רבים מאיתנו. אני ציוני, יהודי, ולחם, אוהב הארץ והאדם. אני מאמין שיש לנו צוות מנצח".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
לפיד וגנץ, הערב/ראובן קסטרו

"התייצבתי אחרי שעסקתי כמו חבריי ימים רבים בלהגיע לרגע הזה, אבל בעיקר התייצבתי כי כולם הוכיחו שישראל לפני הכל", הוסיף אשכנזי. "אתם רואים כאן הערב סיפור על אנשים ששמו את המלאכה לפני המלוכה. אנשים שבאו לשרת. אני מאמין שיש מקום לכולנו בהנהגה של בני ובצוות הקיים. אנחנו יכולים לבצע את המשימה. אני מאמין בכם, אני מאמין במשימה שלנו ואין לי ספק שגם נצליח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישיבת כחול לבן לקראת ההצהרה המשותפת, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ההסכם בין לפיד לגנץ, 13 המקומות עד המקום ה-30 שייכים ליש עתיד, 12 מקומות לגנץ וחוסן לישראל (כולל אבי ניסנקורן וגבי אשכנזי) ויעלון יקבל ארבעה מקומות. את הרשימה מוביל בני גנץ ואחריו יאיר לפיד, משה יעלון, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן. בעשירייה הפותחת את הרשימה החדשה שובצו שתי נשים בלבד: מיקי חיימוביץ' במקום השביעי ואורנה ברביבאי במקום העשירי. סך הכל ב-30 המקומות הראשונים שובצו תשע נשים בלבד - פחות מ-30%, ובשיעור נמוך בהרבה מייצוגן באוכלוסייה.

בנוסף, לפי פרטי ההסכם, השניים סיכמו על רוטציה: גנץ ישמש ראש ממשלה בשנתיים וחצי הראשונות, לפיד שר חוץ ויעלון שר ביטחון. בשנתיים שלאחר מכן לפיד יכהן כראש ממשלה וגנץ שר ביטחון. הסכם הרוטציה חל על כארבע וחצי שנים כי זו צפויה להיות תקופת הכהונה של הכנסת הבאה.

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully