וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: איחוד לפיד-גנץ - שמאל בתמיכת המפלגות הערביות

אחרי ההודעה על הקמת גוש מרכז של חוסן לישראל, יש עתיד והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מסרו בליכוד כי "הבחירה ברורה, זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות או ממשלת ימין בראשות נתניהו". ש"ס: "הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה"

צילום: יותם רונן, מזמור, עריכה: ניב מעוז

האיחוד הגדול במרכז | כל הפרטים:

- גנץ ולפיד הודיעו: רצים יחד בבחירות עם רוטציה בראשות הממשלה
- הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הודיע על הצטרפותו למפלגה החדשה
- בצמרת הרשימה: גנץ ולפיד ברוטציה, יעלון, אשכנזי, ניסנקורן
- לפי ההסכם מסתמן כי לא תהיה אף אישה בחמישייה הראשונה
- הערב צפויות המפלגות להציג את פרטי ההסכם
- הליכוד: איחוד לפיד-גנץ - שמאל בתמיכת המפלגות הערביות
- ש"ס: "חיבור מסוכן ליהדות"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית אחרי ההודעה של חוסן לישראל ויש עתיד על ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת. במפלגת הליכוד מסרו הבוקר (חמישי) כי "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו".

ש"ס מסרה הבוקר כי "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו". עוד הוסיפו כי "הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש"ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש"ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו ויו"ר הבית היהודי סיכמו: שני תיקים בממשלה ושריון בליכוד
לוי-אבקסיס מפוצצת את המגעים עם גנץ: "מנוהל על ידי אחרים"
טל רוסו על הצטרפותו למפלגת העבודה: "עולה על מדים חדשים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, וורשה, פולין 14 בפברואר 2019. רויטרס
"ממשלת שמאל עם ערבים או ממשלת ימין". נתניהו/רויטרס

ממפלגת כולנו בראשות השר משה כחלון, שטרם פרסמה את רשימתה לכנסת נמסר כי "בזמן שמפלגות אחרות דואגות לעצמן לסידור עבודה, מפלגת כולנו נשארה המפלגה היחידה שדואגת אך ורק לציבור. למשפחה הישראלית, לחברה האזרחית ולמעמד הביניים. כולנו היא המפלגה היחידה שמציגה קו לאומי, חברתי וממלכתי. ימין שפוי ואחראי. ציבור הבוחרים ידע מי משרת אותו ומי מסדר לעצמו וחבריו".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין (הליכוד) התייחס לאיחוד ואמר כי "הבוקר המטרה ברורה מתמיד- רק גוש ימין חזק ומאוחד בראשות הליכוד ונתניהו. כל בחירה אחרת תדרדר את ישראל עשרות שנים אחורה בביטחון ובכלכלה. אסור לחזור על טעויות שכבר התחרטנו עליהן בעבר!".

השר לשעבר גדעון סער (ליכוד) תקף את לפיד וגנץ על ההחלטה לרוטציה וכינה אותה: "רעיון מגוחך". לדבריו, "רוטציה היתה רעיון מגוחך ב-2015 ונותרה כזאת גם היום. סידור העבודה בין גנץ ללפיד רק מעיד שאיש מהם אינו בטוח במנהיגותו וביכולת לגבש סביבה תמיכה ציבורית רחבה. ויתור גנץ ללפיד על הראשות לא יהפוך גם את השני למתאים בעיני הציבור לתפקיד".

"מעונות בפיקוח משרד החינוך"
כחלון הכריז על תוכנית להוזלת מעונות היום: "ההורים 
ישלמו כחצי מהסכום שהם משלמים היום". יותם רונן
"דואגות לעצמן לסידור עבודה". כחלון/יותם רונן

מפלגת ישראל ביתנו מתחה ביקורת על הקמת מפלגה עמוסה בגנרלים, לטענתה, ללא סדר יום אמיתי. "יש לנו מצד אחד מפלגת שמאל עמוסת גנרלים, מפלגת 'סידור עבודה', ללא שום סדר יום אמיתי, אידיאולוגיה ודאגה לאזרח הפשוט ומצד שני גוש ימין עמוס בגורמים דתיים קיצוניים. רק ישראל ביתנו חזקה בממשלת הימין הבאה תוכל לטפל בנושאים של דת ומדינה, עלייה וקליטה ולמנוע את התפשטות והתחזקות הכפייה הדתית".

ממפלגת הבית היהודי האיחוד הלאומי נמסר בעקבות האיחוד במרכז כי "הבוקר הוכח כי פעלנו באחריות הגדולה ביותר לשמירה על הציונות הדתית וגוש הימין כולו. כעת ברור כי אל מול הסכנה הברורה של ממשלת שמאל בראשות גנץ וקידום תוכנית ה-100 של טראמפ חייבים מפלגה ציונית דתית חזקה - היחידה שניתן לסמוך עליה שתשמור על נתניהו בימין".

גם בעבודה מתחו ביקורת על איחוד גוש המרכז. יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) מסרה כי מדובר ביציר כלאיים חסר אידיאולוגיה ותהתה האם יישבו עם ממשלתו של נתניהו לאחר הבחירות. "הפוליטיקה הישראלית טרם ראתה מפלגה מטושטשת חסרת אידיאולוגיה כזאת. יצור כלאיים עמום שנוצק ונוסד במשרדי פרסום. מה עמדתם בסוגיית שתי המדינות? הם סוציאל דמוקרטים או קפיטליסטים? האם ישבו עם נתניהו? מפלגת העבודה זוהרת לעומתם באור יקרות, עם אנשים שיש להם דעה, דרך, ודעות אמיתיות שאנחנו מיישמים ונאבקים עליהן. אני קוראת לכל האזרחים שוחרי השלום, הדמוקרטיה והצדק החברתי לתת לה את קולם ולחזקה".

תגובתו של אהוד ברק

ביהדות התורה אמרו כי חזו מראש את "הסכנה שבחיבור בין המפלגות והתאחדה מבעוד מועד בהסכם על רשימה משותפת ואחראית בין אגודת ישראל ודגל התורה באחדות מלאה, כדי להוות משקל נגד לחיבורים כלפי הציבור החרדי". סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "מדובר באיחוד לשם פירוד בעם ושיסוי נגד מסורת ישראל, ובמטרה יחידה להפיל את נתניהו ופגיעה בשותפיו הקיימים בימין והחרדים".

"האיחוד הזה - אין קשר בין מרכיביו", הוסיף ח"כ משה גפני. "גנץ הוא אדם ראוי, היה רמטכ"ל מצוין. לפיד בדיוק הפוך, אני מעריך את הכישרונות שלו, בכל אופן הוא היה כתב ב'במחנה', אבל האיחוד הזה מעמיד אותנו במצב שלא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ בגלל שהוא ביחד עם לפיד".

גנץ ולפיד "גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך"

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, בירכה על האיחוד במרכז. "ברכות לאיחוד המרכז שיהווה חלופה לליכוד. מול ממשלת ליכוד כהניסטים צריך ממשלת שמאל-מרכז ושמאל זה מרצ".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, איחל הצלחה לאיחוד השלושה. ואמר כי המהלך מעיד על גילוי אחריות. "מברוק לגנץ ולפיד! שהתגברו על המכשולים, גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך. הבחירה היא בין ממשלה מושחתת שכבולה בידי כהניסטים וגזענים, לבין ממשלה שתוכל להחזיר אותנו לישראל חזקה, נאמנה להכרזת העצמאות. מבחן היישום והנצחון עוד לפניהם. מגיעה להם ברכת הצלחה. מכל לב".

לפי הסכם האיחוד עליו הודיעו הבוקר יאיר לפיד, בני גנץ והרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, גנץ יכהן בתפקיד ראש הממשלה ראשון ולפיד יחליפו לאחר שנתיים וחצי. "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים ביטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת", מסרו.

(עדכון ראשון: 7:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully