וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ויו"ר הבית היהודי סיכמו: שני תיקים בממשלה ושריון בליכוד

במסגרת מאמצי נתניהו לאיחוד בימין בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, הסכימו רה"מ ופרץ על שריון למועמד במקום ה-28, חוק נורבגי ושני תיקים בכירים ללא קשר לתוצאות הבחירות

צילום: ערוץ 20

ההסכם בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית | כל הפרטים

- נתניהו במאמץ להביא לאיחוד במפלגות הימין לפני סגירת הרשימות
- רה"מ סיכם עם ויו"ר הבית היהודי על שריון ושני תיקים בכירים בתמורה לאיחוד עם עוצמה יהודית
- מרכזי הבית היהודי והאיחוד הלאומי אישרו את ההסכם
- פרץ: "הסכם טכני עם עוצמה יהודית אינו קל לי - מודע לאחריות הכבדה"

בתום פגישה שקיים היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, סוכמו תנאי הסכם הבלוק-הטכני ואושרו במרכז הבית היהודי ובמרכז האיחוד הלאומי. השניים סיכמו על קיומו של חוק נורווגי מורחב לכל שרי המפלגה להתפטר לטובת הכנסתם של נציגים נוספים מהרשימה לכנסת. נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג "הבית היהודי - האיחוד הלאומי", כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת.

עוד התחייב נתניהו למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים "משמעותיים ושוויים" בממשלתו. השניים סיכמו כי "במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו זו את זו אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין". בפגישה השתתפו מצד הבית היהודי יו"ר המפלגה פרץ והח"כים המכהנים מוטי יוגב, הרב אלי בן דהן וניסן סלומינסקי.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS | יממה לסגירת הרשימות: גוש הימין מאבד את היתרון
"הימין החדש" ביקשו את האות נ', "גשר" ויתרה על תורה | כל העדכונים מהגשת הרשימות
טל רוסו על הצטרפותו למפלגת העבודה: "עולה על מדים חדשים"

רפי פרץ במסיבת עיתונאים של הבית היהודי להצגת מועמדותה של יפעת ארליך, בית סוקולוב, 13 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
יו"ר הבית היהודי רפי פרץ/ראובן קסטרו

בכינוס מרכז "הבית היהודי" פנה פרץ לחברים, ואמר כי "מי שרוצה לשמור על שלטון הימין חייב בית יהודי חזק. הסכם טכני עם עוצמה יהודית אינו קל לי אך אני מודע לאחריות הכבדה המונחת על כתפי. מיד אחרי הבחירות תנחת עלינו 'תוכנית המאה' שתחזיר אותנו לימי אוסלו. צריך להתגבר על התחושות הקשות. היום הבטחתי את כוחה של הבית היהודי בממשלת הימין".

גם ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי הצטרף לדבריו ואמר כי "קשה היה לי מאוד, ועדיין קשה, עם ההסכם הזה שמחייב אותנו להכניס את מי שאינם מאנשי הציונות הדתית. כתוצאה מכך, עלולים חברים וחברות שלנו שלא למצוא את עצמם בבית היהודי, על אף שמדובר רק בבלוק טכני, שכפי הנראה חיוני כדי להבטיח את קיומו האלקטורלי בכנסת הבאה".

יוגב הוסיף כי "גם בביתי שלי יהיו מי שיתקשו להצביע לרשימה כזאת, אך הם יצטרכו להבין שזוהי מציאות של חוסר ברירה. אי אפשר להישאר באוויר עם כל האמת, ויש להשיג את המשימות ברות ההשגה, בדרך לבניין העם והמדינה, ברוח הציונות הדתית".

התחייבות סייעת הליכוד לבית היהודי לקראת הבחירות לכנסת ה- 21. אתר רשמי
המכתב שנתניהו שיגר לרב רפי פרץ וסמוטריץ/אתר רשמי

נתניהו אמר לאחר הפגישה כי "הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי. אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד".

פרץ אמר היום בכינוס של מרכז הבית היהודי כי "אני בא לכאן כי הבית שלנו בסכנה". עוד אמר כי "יש מי שניסה להרוס את הבית, נפתלי תכנן למוטט את הבית על יושביו. עוד אמר כי "אנשי עוצמה יהודית הם לא שותפיי. יש לי השקפות שונות. ולכן סירבתי לחבור איתם אבל אני מקבל אותם כאורחים שמבקשים להיכנס לזמן קצר לביתנו. הסכם טכני של ריצה משותפת לפרק זמן מסוים ואחרי הבחירות ניפרד".

כמו כן, נתניהו שיגר מכתב לרב רפי פרץ וסמוטריץ עם ההסכמות איתם על שריון במקום ה-28 וחוק נורבגי מורחב. במכתב אין אזכור לשני התפקידים המשמעותיים שהבטיח להם נתניהו. בנוסף, מהמכתב עולה כי הליכוד יחתום הסכם עודפים עם הבית היהודי - האיחוד הלאומי. בבית היהודי טוענים שעל הבטחת התפקידים המשמעותיים הוחלט במהלך הישיבה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, וורשה, פולין 14 בפברואר 2019. רויטרס
"מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות". נתניהו/רויטרס

הפגישה של נתניהו עם הבית היהודי התקיימה ברקע התנגדותם של בכירים בבית היהודי לאיחוד עם עוצמה יהודית של פעילי הימין מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר וברוך מרזל. הם טענו בבוקר כי איחוד כזה עלול להבריח קולות של מתונים בציונות הדתית. מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך אמר בשיחות סגורות כי הוא "מתנגד אידיאולוגית לכל חבירה עם עוצמה יהודית והבעתי את דעתי על כך. זו מחיקת הזהות הבסיסית של הבית היהודי".

אורבך אמר גם כי "חודש וחצי אני נלחם כדי להציל את הבית. אני בטוח ב-100% שגם בלי החבירה לעוצמה יהודית הבית היהודי יחד עם האיחוד הלאומי עוברים את אחוז החסימה וזה עוד לפני הקמת מטה מסודר ועלייה עם קמפיין עם מסרים ממוקדים וברורים". גם חברי הכנסת מוטי יוגב וניסן סלומינסיקי פעלו נגד האיחוד. כל הגורמים הפעילו לחצים על חברי מרכז המפלגה שלא יאשרו את האיחוד בכינוס שצפוי להתקיים הערב במרכז המפלגה.

מוטי יוגב במסיבת עיתונאים של הבית היהודי להצגת מועמדותה של יפעת ארליך, בית סוקולוב, 13 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"אי אפשר להישאר באוויר עם כל האמת". יוגב/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הודיעה, מפלגת עוצמה יהודית כי היא מקבלת את הצעתם של האיחוד הלאומי והבית היהודי לריצה ברשימה משותפת בבחירות, מהלך שנתניהו הפעיל לחצים גדולים למימושו. חברי המפלגה אמרו כי קיבלו את ההצעה לשילובם במקום החמישי ובמקום השמיני ברשימה, ולפי ההערכה ד"ר מיכאל בן ארי שכיהן בעבר כחבר כנסת ישובץ במקום החמישי ועו"ד איתמר בן גביר במקום השמיני. עם זאת, בן גביר הודיע כי הוא שוקל אם לוותר על מקומו. החלטת עוצמה יהודית התקבלה לאחר שרבני המפלגה - הרבנים דב ליאור, שמואל אליהו ויהודה קרוייזר - פנו להנהלת המפלגה בבקשה מראשיה "להתפשר" ולקבל את ההצעה, אף שאינה הוגנת, "היות שגורל ארץ ישראל על הכף". לאחר מכן, מזכירות עוצמה יהודית התכנסה לדיון חירום והחליטה לקבל את ההצעה "להצטרף לבלוק טכני".

מחוסן לישראל-תל"ם נמסר: "אצלנו בממשלה לא יהיו בל"ד ולא כהנא. נתניהו איבד את הממלכתיות והציונות".

בליכוד הגיבו לחוסן לישראל: "לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל רק תודות לגוש החוסם של המפלגות הערביות, כפי שאחמד טיבי אומר בגלוי. זה או ממשלת ימין חזקה של נתניהו, או ממשלת שמאל חלשה של לפיד-גנץ".

(עדכון ראשון: 15:46)

כינוס של הבית היהודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
בכינוס מרכז הבית היהודי, היום/ראובן קסטרו
כינוס של הבית היהודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
כינוס מרכז הבית היהודי, היום/ראובן קסטרו
כינוס של הבית היהודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
כינוס מרכז הבית היהודי, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully