וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל רוסו על הצטרפותו למפלגת העבודה: "עולה על מדים חדשים"

20.2.2019 / 13:12

מפקד פיקוד הדרום לשעבר שישוריין במקום השני במפלגת העבודה אמר כי "האחדות חסרה לנו, הפלגנות מכשילה אותנו יותר מאויבינו". גבאי העיד כי הוא "אדם שלא חושש לומר את עמדותיו, דורות של לוחמים הולכים אחריו". על מאמצי האיחוד בימין: "הליכוד הכריז על פשיטת רגל ערכית"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הציג היום (רביעי) את הרכש החדש של המפלגה - מפקד פיקוד הדרום לשעבר, האלוף במיל' טל רוסו. רוסו, שהיה מפקד מפקדת העומק וראש אגף המבצעים, ישוריין במקום השני ברשימה. "לאורך כל הדרך אצרתי שנביא את האנשים הטובים למפלגת העבודה. לפני עשרה ימים חברי המפלגה בחרו נבחרת של לוחמים ולוחמות. אני גאה ושמח להציג חיזוק משמעותי - האלוף במיל' טל רוסו", אמר גבאי בפתח מסיבת העיתונאים.

רוסו אמר כי הוא שמח להצטרף למפלגת העבודה: "כמעט כל שנותיי עשיתי במערכת הצבאית. פיקדתי על אלפי חיילים, על כל גזרה אפשרית, בחדרי מלחמה, בפורומים רגישים. היום אני עולה על מדים חדשים".

"אני מביט על האתגרים הבטחוניים ואני יודע שאפשר לעשות את זה אחרת. אפשר לספק בטחון באמצעות תכנון וחשיבה מחוץ לקופסה", הוסיף רוסו. "בראש ובראשונה - היפרדות מהפלסטינים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הנהגה יחד של בנט ושקד, 50% נשים: הימין החדש הגישה את רשימתה
עם גנץ או בלעדיו: מפלגת אחי ישראלי הודיעה - "נרוץ בבחירות"
ללא לנדבר ואילטוב: ליברמן הציג את רשימת ישראל ביתנו לבחירות

טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"שותף לדרך שלנו". גבאי עם רוסו/ראובן קסטרו
טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"בראש ובראשונה - היפרדות מהפלסטינים". רוסו נואם/ראובן קסטרו

לדברי רוסו, "לאורך שירותי בצה"ל פגשתי רבבות של חיילים או חיילות. מעולם לא עניין אותי אם הם שמאלנים או ימנים, אשכנזים או מזרחים, דתיים או חילונים. כמו בצה"ל, גם כאן כולם שווים, כולם אחים".

הוא הדגיש כי "האחדות הזאת חסרה שלנו. עליה לצאת בקול צלול מהמערכת הפוליטית. הפלגנות מכשילה אותנו יותר מאויבנו".

רוסו סיפר על עברו בקיבוץ חולתה וקרא "לחזור הביתה לדרך ולערכים". הוא העיד כי "המעבר לשדה הפוליטי לא קל" וכי הוא קיבל את ההחלטה אחרי שיחות עם משפחתו ועם גבאי. "למרות הרקע השונה של שנינו אנחנו חולקים תפיסה דומה", אמר.

טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מתחבקים. רוסו עם גבאי/ראובן קסטרו
טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
רוסו/ראובן קסטרו
טל רוסו שמצטרף למפלגת העבודהעם סתיו שפיר, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אמר כי הוא שמח על הצטרפותו. רוסו עם ח"כ שפיר/ראובן קסטרו

מסיבת העיתונאים מתקיימת יום לפני סגירת הרשימות הסופיות לבחירות לכנסת ה-21. גבאי אמר כי רוסו מצטרף לצוות הביטחוני-מדיני של מפלגת העבודה, הכולל את שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, ח"כ עומר בר לב ותת-אלוף (במיל') אסף אגמון. "בתחילת הדרך הגדרנו לעצמנו שהמצטרף יהיה איש ביטחון מעודכן, שמכיר את הזירות החשובות לביטחוננו", אמר גבאי. "אדם שמאמין ושותף לדרך שלנו לדרך המעשית של מפלגת העבודה. אדם שלא חושש לומר את העמדות שלו, כזה שדורות של לוחמים הולכים אחריו. אני מאוד שמח שאת כל התכונות האלה יש בטל".

לדבריו, להצטרפותו של רוסו "יש תרומה גדולה למחנה השלום. אפשר לעשות שלום בטוח. יש דרכים צבאיות לשמור על ביטחוננו באמצעות הסדר מדיני".

על רקע מאמצי ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם איחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לבין עוצמה יהודית תקף גבאי את מפלגתו: "הליכוד שצירף את הכהניסטים, הגזענים והמחרחרים הכריז היום על פשיטת רגל ערכית". עוד אמר בהתייחסות ל"יש עתיד" ול"חוסן לישראל" כי "לצד הליכוד יושבות שתי מפלגות אווירה שאומרות דברים לא ברורים בעמדה המדינית, שכוללות בתוכן אנשי ימין".

הח"כים בירכו על הרכש החדש

גם חברי כנסת נוספים ממפלגתו בירכו על הצטרפותו של רוסו. יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "מדובר באדם ראוי אשר שירת את המדינה כל חייו ותרם רבות לביטחונה. צירופו מהווה גיוון חשוב לרשימה". גם ח"כ סתיו שפיר אמרה כי "מי שפיקד על מערכות מאתגרות והקדיש הרבה מחייו לביטחון המדינה הוא חיבור חשוב ביותר למפלגת העבודה, ושותף למאבקנו למען בטחון ישראל ועתידה של הציונות". ח"כ עמיר פרץ, שעבד עם רוסו כשכיהן כשר הביטחון, העיד עליו כי הוא "קצין אמיץ ואחראי, אדם עם ראיה רחבה שרואה בשילוב התפיסה הצבאית והמדינית כדרך להבטיח את ביטחון ישראל".

(עדכון ראשון: 12:47)

נבחרת מפלגת העבודה אחרי תוצאות הפריימריז למפלגת העבודה בגני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
נבחרת מפלגת העבודה אחרי הפריימריז/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully