וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש גבול": המו"מ של הבית היהודי ועוצמה יהודית הגיע למבוי סתום

19.2.2019 / 22:11

בבית היהודי והאיחוד הלאומי הציעו לעוצמה יהודית את מקומות 5 ו-8, אך המפלגה דחתה את ההצעה: "התפשרנו, אולם הם לא חפצים באיחוד ובניצחון הימין". במקביל ארליך ואורבך איימו להתפטר אם תיחתם ריצה משותפת. נתניהו: "אם לא תתאחדו - גנץ יקים ממשלת שמאל"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

השיחות בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית הגיעו היום (שלישי) למבוי סתום. המשא ומתן בין המפלגות התקיים למרות איומים מצד שני מעומדים בבית היהודי להתפטר אם האיחוד ייצא לפועל, אך לא צלח בגלל אי הסכמות על מיקום חברי מפלגת עוצמה יהודית ברשימה.

ביממה האחרונה התקיימו שיחות בין הצדדים שבמהלכן הוצע לעוצמה יהודית את המקומות החמישי והשמיני ברשימה המשותפת, תוך התחייבות להפעיל את "החוק הנורבגי" שבמסגרתו יתפטרו שרים ברשימה מתפקידם כחברי כנסת כדי להכניס את הבאים ברשימה לכנסת. עם זאת, המפלגה דחתה את ההצעה בטענה כי היא רוצה לקבל את המקום הרביעי והמקום השמיני. בבית היהודי ובאיחוד הלאומי אומרים כי זו ה"הצעה הכי מרחיקת לכת שניתן לתת להם, וזאת למרות לחצים כבדים מצד גורמים בבית היהודי שמתנגדים לריצה משותפת. יש גבול למחיר שאנחנו מוכנים לשלם".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"את הליכוד לא מעניין הגוש": פרץ וסמוטריץ' סירבו להיפגש עם נתניהו
3-4 מנדטים באוויר: התלבטות בימין אם להתאחד עם אלי ישי ועוצמה יהודית
נתניהו הבטיח לישי: חבור לאיחוד בימין - ותקבל תיק בממשלה הבאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשא ומתן עם עוצמה יהודית הגיע למבוי סתום. פרץ עם סמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוצמה יהודית אמרו בתגובה כי "התפשרנו והתפשרנו, הרבה לפנים משורת הדין, אולם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי לא חפצים באיחוד ובניצחון הימין בבחירות, ומעדיפים להסתכן בהקמת ממשלת שמאל שתביא את אוסלו ב'. עוצמה יהודית ערוכה היטב לריצה עצמאית, ותהווה רשימה חזקה שתהיה הפתעת הבחירות".

‏עוד קודם לכן מועמדת מספר שלוש בבית היהודי העיתונאית יפעת ארליך ומנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך איימו מוקדם יותר להתפטר אם מפלגתם תחתום על ריצה משותפת עם עוצמה יהודית. אורבך הפיץ בווטסאפ פוסט שבו נכתב כי עדיף לא לעבור את אחוז החסימה מאשר לצרף את עוצמה יהודית ולהכניס אותה לכנסת. אולם, המשא ומתן על איחוד המפלגות התפוצץ לבסוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, וורשה, פולין 14 בפברואר 2019. רויטרס
קורא לאיחוד המפלגות. נתניהו/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בימים האחרונים מאמצים לאיחוד מפלגות הימין. הוא זימן לפגישה את יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', במטרה להרחיב את האיחוד בין מפלגתם כך שיכלול גם את עוצמה יהודית. אולם, סמוטריץ' ופרץ הודיעו כי הם לא מתכוונים להגיע לפגישה. אתמול נועד נתניהו עם יו"ר מפלגת יחד אלי ישי וביקש ממנו לקבל את ההצעה למקום שמיני ברשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי. עוד הבטיח לו כי אם ייעתר לבקשתו - הוא יציע לו תפקיד שר בממשלה הבאה.

נתניהו מסר הערב: "ראשי הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית - אם לא תתאחדו, לא תעברו את אחוז החסימה, גוש הימין יפסיד וגנץ יקים ממשלת שמאל בתמיכת המפלגות הערביות. מצביעי הימין מצפים מכם לגלות אחריות ולהתאחד. אל תאכזבו אותם ואל תסכנו את ארץ ישראל".

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully