וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקשה של שקד, הווטו מבנט: "ההנהגה המשותפת" של הימין החדש כבר רבה

18.2.2019 / 20:34

שלושה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת, נודע לוואלה! NEWS כי שר החינוך התנגד נחרצות לבקשת שרת המשפטים לשיבוץ שניים מיועציה במקום גבוה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

ראשי "הימין החדש" נפתלי בנט ואיילת שקד הכריזו עם הקמת המפלגה החדשה על הנהגה משותפת ביניהם, אך לוואלה! NEWS נודע כי מאחורי הקלעים התפתחו בימים האחרונים חילוקי דעות בין הצדדים, שנגעו בעיקר בהרכב הרשימה לכנסת ה-21. במוקד: שרת המשפטים ביקשה להציב במקום גבוה ברשימה שניים מיועציה - עו"ד גיל ברינגר ועו"ד הרצל יחזקאל - אך בנט סירב, ולפי גורם המעורה בפרטים "הטיל על כך וטו".

ברינגר הוא אחד מיועציה הבכירים של שקד, שריכז במהלך הקדנציה האחרונה את עבודת ועדת שרים לחקיקה, אחד התפקידים הבכירים ביותר בקואליציה, והיה שותף להכרעות על כל הצעת חוק בכנסת. לאחרונה, הוא פרסם ב"השילוח" מאמר שעורר סערה, תחת הכותרת "המחטף השקט: מיועצים משפטיים ל'שומרי סף'", ובו כתב כי "במסווה של שמירה על האינטרס הציבורי התפתח במערך הייעוץ המשפטי אתוס של בלימת הממשלה הנבחרת, וצמח מן האין מיתוס של שומרי סף".

יחזקאל הוא יועצה הפוליטי של שקד שהיה במשך שנים מאנשי "הבית היהודי". הוא נחשב לגורם שהכיר את התככים והפוליטיקה הפנימית בתוך המפלגה, והתמודד לתפקיד חבר מועצה בירושלים במהלך הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות. עם הקמת "הימין החדש", הוא עבר יחד עם שקד ובנט למפלגה החדשה.

מ"הימין החדש" נמסר בתגובה: "פייק ניוז".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
לפיד על חיבור עם גנץ: האופציה על השולחן, עוד לא קיבלנו תשובות
הקול נשאר, הקול הלך: האישה שלא ידעה להיות פוליטיקאית
"את הליכוד לא מעניין הגוש": פרץ וסמוטריץ' סירבו להיפגש עם נתניהו

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
יועצי המריבה. בנט ושקד/ראובן קסטרו

ברשימת "הימין החדש", המפלגה שיצאה לדרך בחודש דצמבר עם פרישת בנט ושקד מ"הבית היהודי", יש כיום רק שבעה מועמדים חוץ משר החינוך ושרת המשפטים: אלונה ברקת, שככל הנראה תוצב במקום השלישי, שואפת לקבל לידיה תפקיד שרה בממשלה הבאה, אך לא ברור אם שאיפתה תעמוד במבחן המציאות לאחר שבנט ושקד יקבלו את שני התפקידים הבכירים הראשונים. מלבדה, ממתינים לשיבוץ סופי גם ח"כ שולי מועלם רפאלי, אלוף במיל' מתן כהנא, הפעילה החברתית שירלי פינטו - שצפויה להיות הח"כית החירשת הראשונה אם תיכנס לכנסת - העיתונאים קרוליין גליק ואלישיב רייכנר, וכן אורי שכטר, מאנשי ארגון רבני "צהר". ההערכה היא כי עד לסגירת הרשימה יהיה גם ברור מי יוצבו בעשירייה השנייה ובשאר הרשימה לכנסת.

"המפלגה החדשה תהיה שווה עם שותפות אמיתית בין דתיים וחילונים", אמרו בנט ושקד עם הקמתה. "אנחנו מציעים שותפות אמיתית כמו באוהל בטירונות, כמו בליל הסדר בפסח, לא רק שותפות פוליטית". הם הסבירו כי אחת הסיבות להקמת המפלגה החדשה היא אובדן כוח ההשפעה של הציונות הדתית, כהגדרתם, הוסיפו כי המפלגה תתמוך בארץ ישראל, ותתנגד למדינה פלסטינית ולשחרור מחבלים, ובנט עצמו אמר "בצורה הכי ברורה" כי "לו לפני 13 שנה, הייתה קיימת המפלגה הזו, ההתנתקות לא הייתה מתרחשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully