וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על חיבור עם גנץ: האופציה על השולחן, עוד לא קיבלנו תשובות

18.2.2019 / 20:25

יו"ר יש עתיד התייחס לאפשרות של חבירה ליו"ר "חוסן לישראל" ואמר כי "נכנס מצדי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל עוד אפשר לסדר". המפלגה חשפה הערב את רשימתה לכנסת, שבראשה הוצבו מאיר כהן, עפר שלח והמצטרפת החדשה אורנה ברביבאי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר הערב (שני) בנוגע לחיבור עם בני גנץ ורשימת חוסן לישראל כי "האופציה נמצאת על השולחן. לא אוריד אותה עד הרגע האחרון". לאחר תקופה ארוכה של שתיקה תקשורתית, טען לפיד באירוע השקת הרשימה כי "אין בכלל דיון עם גנץ על מיקומים. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. מה שחשוב לי הוא שנתנו לציבור התחייבויות ואני רוצה תשובות ברורות עליהן. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן. אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה, נכנס מצדי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל עוד אפשר לסדר".

עוד הוסיף לפיד כי "יש עתיד היא לא מריצה שמריצים עליה מנדטים. אנחנו פה כי התחייבנו לשינוי, אבל למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות ברורה. אני לא מאמין שאני צריך להסביר את זה". יו"ר יש עתיד קרא מעל הבמה לגנץ: "אי אפשר להתחמק מנושאים לא נוחים. עשיתי את הטעיוית האלה זה לא עובד. אם לא נקבל תשובות ידע כל אדם פה בחדר שהוא חלק מתנועה עם עקרונות ברורים".

"מלבד הליכוד אנחנו המפלגה היחידה שיודעת לנהל מדינה. תנו לנו את המפתחות מחר בבוקר ואנחנו יודעים לנהל", אמר לפיד. "נתניהו איבד את הברקסים, אין לו גבולות. תסתכלו על הסרטונים והנאומים. אי אפשר להאמין שכך מתנהל ראש ממשלה בישראל".

יש עתיד חשפה הערב את רשימתה לבחירות לכנסת ה-21. בצמרת הרשימה שובצו השר לשעבר מאיר כהן, ח"כ עפר שלח, והמצטרפת החדשה אלוף במיל' אורנה ברביבאי, הח"כים יעל גרמן, אלעזר שטרן, קארין אלהרר ופנינה תמנו שטה, וכן המצטרפים החדשים - ראש המוסד לשעבר רם בן ברק וראש יאח"ה לשעבר יואב סגלוביץ'. בשבוע שעבר ח"כ חיים ילין הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים לאחר שגילה כי לא שובץ במקום ריאלי ברשימה. לפי הסקרים האחרונים יש עתיד מקבלת בין 10-13 מנדטים אך המפלגה הציגה היום רשימה של 30 מועמדים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"את הליכוד לא מעניין הגוש": פרץ וסמוטריץ' סירבו להיפגש עם נתניהו
הקול נשאר, הקול הלך: האישה שלא ידעה להיות פוליטיקאית
אחרי החבירה לגנץ: המהלך בהסתדרות לסיכול חזרתו של ניסנקורן

20 המקומות הראשונים ברשימת יש עתיד לכנסת. עיבוד תמונה
20 המקומות הראשונים ברשימת יש עתיד לכנסת/עיבוד תמונה

במקום ה-11 שובץ המשנה לשעבר לראש המוסד, רם בן ברק. במקום ה-12 שובץ יואב סגלוביץ', ניצב במשטרה שהקים את יחידת 433 והיחידה לפשיעה כלכלית. במקום ה-13 שובץ בועז טופורובסקי, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם המפלגה ובשנים האחרונות משמש כראש מטה השטח של יש עתיד. במקום ה-14 שובץ עידן רול, עו"ד שהקים את החזית הגאה בפוליטיקה ומוביל את התא הגאה של המפלגה. במקום ה-15 שובץ יוראי להב הרצנו, ראש מטה הצעירים של המפלגה ומוביל סיירות השטח.

במקום ה-16 שובצה ח"כ עליזה לביא, יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים ובזנות. במקום ה-17 שובצה תהילה פרידמן נחלון, ירושלמית פמיניסטית שמייצגת את המאבק בהקצנה דתית. במקום ה-18 שובץ משה (קינלי) טור פז, לשעבר ראש מנהל החינוך בעיריית ירושלים. במקום ה-19 שובצה זהרית שורק, מייסדת המניין הגאה בתל אביב, שחולמת להיות חברת הכנסת הלסבית הראשונה. במקום ה-20 שובצה ענת כנפו, חברת מועצה בהר אדר ופעילה חברתית בתחום החינוך.

עוד באותו נושא

ביש עתיד מבהירים: "יש מגעים עם גנץ, אך מחכים לתשובות בנושאי ליבה"

לכתבה המלאה
ישיבת סיעת יש עתיד 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"יש עתיד היא לא מריצה שמריצים עליה מנדטים". לפיד/ראובן קסטרו

החיבור בין גנץ ללפיד עשוי להפוך את המפלגה לזו שתזכה במספר המנדטים הגדול ביותר בבחירות. לפי סקרים שבחנו את איחוד לפיד וגנץ, המהלך עשוי להפוך אותם למפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים. בתוך כך, המגעים נמשכים, אולם לא נראה כי חלה התקדמות והתנאים טרם הבשילו. שלושה ימים לפני סגירת הרשימות ייתכן שהצדדים מתחילים כבר במשחק האשמות כדי לגלגל את האחריות על כישלון החיבור לצד השני, כיוון שציבור הבוחרים של המפלגות תומך באיחוד כדי לאפשר מהפך. סלע המחלוקת העיקרי הוא שאלת ההובלה, לפיה גם גנץ וגם לפיד סבורים שהם צריכים להיות במקום הראשון. לפי דיווחים שונים, לפיד הציע לגנץ רוטציה.

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ שלח אמר ביום שבת כי "יש שיחות ומגעים ישירים בין יאיר לפיד לבין בני גנץ. אנחנו באים לעניין הזה של בחינת האיחוד בידיים נקיות ובנפש חפצה ואנחנו רוצים לבחון אותו באמת וברצינות כדי לראות אם הדבר הזה באמת מביא למימוש האלטרנטיבה השלטונית".

(עדכון ראשון: 18:47)

הצגת הרשימה של יש עתיד לבחירות לכנסת, 18 בפברואר, שפיים. ראובן קסטרו
אירוע השקת רשימת יש עתיד, הערב/ראובן קסטרו
יאיר לפיד ומאיר כהן בהצגת הרשימה של יש עתיד לבחירות לכנסת, 18 בפברואר, שפיים. ראובן קסטרו
לפיד ומאיר כהן, הערב/ראובן קסטרו
הצגת הנבחרת של יש עתיד, שפיים, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אירוע השקת רשימת יש עתיד, הערב/ראובן קסטרו
עליזה לביא בהצגת הנבחרת של יש עתיד, שפיים, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אירוע השקת רשימת יש עתיד, הערב/ראובן קסטרו
הצגת הנבחרת של יש עתיד, שפיים, 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אירוע השקת רשימת יש עתיד, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully