וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החבירה לגנץ: המהלך בהסתדרות לסיכול חזרתו של ניסנקורן

18.2.2019 / 17:17

הרוחות בהסתדרות סוערות בעקבות הודעתו של היו"ר שחבר למפלגת "חוסן לישראל", והתנה את עזיבתו לפוליטיקה במינויו לתפקיד שר. ראשי הסיעות פועלים להקדמת אישור המינוי של יורשו לפני הבחירות, כדי למנוע את חזרתו לתפקיד. ולאן נעלמה יו"ר נעמת גליה וולוך?

עריכה: איתי עמרם

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע שלשום (שבת) על עזיבתו והצטרפותו למפלגת "חוסן לישראל", אולם משאיר לעצמו פתח לחזור לתפקיד במידה ולא ימונה כשר. ניסנקורן יצא לחופשה ללא תשלום, וכבר סימן את יו"ר הסתדרות המעוף ארנון בר דוד כיורשו. עם זאת, על פי התכנון, אישור המינוי יובא רק לאחר הבחירות, כדי לאפשר ליו"ר המכהן לשוב לתפקיד בהתאם לתוצאות הבחירות.

ראשי הסיעות בהסתדרות זועמים על ההחלטה, ומתכננים להקדים את אישור מינויו של בר דוד לפני הבחירות על מנת לסנדל כל אפשרות שתשאיר לניסנקורן פתח לחזור לתפקיד. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר גורם בכיר בהסתדרות כי "אנשים רוצים שיחליט - או שהוא הולך או שהוא נשאר. יש כעס על ההתניה שהוא עושה שילך רק אם הוא יקבל תפקיד לשר. זו תחושה מאוד רעה ששוררת פה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הקול נשאר, הקול הלך: האישה שלא ידעה להיות פוליטיקאית
הדיון הסגור חשף: ישראל לא ערוכה למנוע התערבות זרה בבחירות
"איש של חזון והגשמה'': סגן נשיא אינטל לשעבר הצטרף למפלגת גשר

בני גנץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן - 16 פברואר 2019. יח"צ,
יצא לחופשה ללא תשלום. גנץ וניסנקורן/יח"צ

לדבריו, "ראשי הסיעות רוצים שיהיה תהליך ברור, שאם הוא הולך אז צריך להגיד שלום ותודה רבה, ואם לא אז שיישאר. אין כזה דבר חצי עבודה". עוד הוסיף הבכיר כי "עם כל הכבוד ליו"ר ההסתדרות, הוא יכול לבחור דרך חדשה, אבל הוא צריך להיות תכליתי. שיתלה את המפתחות כמו שעשו קודמיו, יגיד תודה רבה וילך".

על ההחלטה להקדים את אישור מינויו של בר דוד הסביר הגורם כי "הטענה היא שלא יהיה מצב שבו יש התניה - היום הוא מודיע שארנון הוא יורשו ומחר הוא יחזור בו. זה לא מסתדר".

בתוך כך, מחר בשעה 11:00 תתקיים ישיבת הנהגה, בה צפוי ניסנקורן להסביר לכל ראשי הסיעות והאיגודים על המשך דרכו בהסתדרות. אחד מראשי הסיעות העיד כי ניסנקורן כבר מבין את הזעם, והוא נוטה להודיע כי יחליט ללכת לדרכו החדשה בכל הכוח ולעזוב את ההסתדרות.

עוד באותו נושא

הרכש החדש של גנץ: אבי ניסנקורן יצטרף לחוסן לישראל

לכתבה המלאה
ארנון בן דוד, יחליף בתפקיד את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, 16 פברואר 2019. עיבוד תמונה
פועלים לקידום אישור מינויו. בר דוד/עיבוד תמונה

"אנחנו מצפים שהוא יזמין אותנו מחר לשמוע מה התכניות שלו, את מי הוא ממנה, אנחנו בינתיים לא שמענו ממנו שום דבר מאז ההודעה", סיפר ראש סיעה נוסף בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו יודעים שהמהלך שצובר תאוצה בקרב כל ראשי הסיעות הוא לדרוש את אישור מינויו של ארנון בר דוד כבר עכשיו, כמה שיותר מהר, ואז ניסנקורן לא יוכל לחזור לתפקיד. זה לא הוגן מה שהוא עשה כי גם ככה החזרו שלו לא תקרה, ולכן אנחנו מחכים להודעה ממנו עכשיו. מצד שני, אחרי הבחירות יהיה הרבה רעב - כל המפסידים יחפשו לעצמם סידורי עבודה בהסתדרות, ואנחנו לא רוצים להשאיר את התפקיד הזה לכל מיני מחפשי ג'ובים".

מי שמסתמן כרגע לרשת את תפקיד יו"ר האיגוד המקצועי הוא אריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה שנחשב בעיני ועדים רבים כאדם המקצועי ביותר לתפקיד.

התעלומה של יו"ר נעמת גליה וולוך

עם ההודעה על עזיבתו של ניסנקורן בשבת האחרונה קרה דבר מוזר. יו"ר נעמת גליה וולוך הודיעה במפתיע גם היא על פרישה מתפקידה. על פי חברים בהסתדרות, הודעתה של וולך לראשי הסיעות ולבכירים בנעמת נעשתה באמצעות מסרון, ומאז לא ניתן היה להשיג אותה.

חברי ההסתדרות מנסים להסביר את התעלומה בכך שמהלך החד צדדי של ניסנקורן פגע בה. מנגד, יש שחודשים כי פניה של וולוך אל עבר הפוליטיקה, ומדברים על חיבור למפלגת העבודה או גשר. גורם מקצועי בהסתדרות אמר כי "גליה ניתקה מגע ואף אחד לא יודע להגיד לנו למה. יש כאלה שאומרים שהיא רצתה לעזוב כבר לפני חצי שנה, בהסתדרות אמרו לה שהם צריכים אותה והיא נשארה. אני מניח שכל התהליך עם ההחלטה של אבי ללכת לגנץ כנראה פגעה בה".

גליה וולוך. צילום: איתמר רותם, מערכת וואלה! NEWS
ניתקה מגע. וולוך/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איתמר רותם

"איך את עומדת בראש מערכת כזאת גדלה וחשובה שנוגעת בחינוך ילדים ותחת אחריות מהותית, ואת מודיעה בהודעת SMS שאת עוזבת ומנתקת את הטלפון?", שאל חבר נוסף בהסתדרות. "מדובר בתעלומה גדולה וחוסר אחריות. יש כאלה שמדברים על חבירה לגשר, העבודה ואפילו גנץ, מצד שני, יש גם מי שמדברים על כך שנעמת נמצאת בגירעונות ובגלל זה עזבה. בכל מקרה ההתנהלות מוזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully