וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ במינכן: אין לי מחלוקת עם נתניהו בנוגע למאבק באיראן

17.2.2019 / 12:38

בנאומו הראשון של הרמטכ"ל לשעבר שהוקדש לנושא המדיני-ביטחוני מאז שנכנס לפוליטיקה, אמר גנץ כי "איראן לא תאיים על ישראל מסוריה, לבנון ורצועת עזה במשמרתי". שר החוץ האיראני זריף הזהיר מוקדם יותר: "הסיכון למלחמה עם ישראל הוא גדול"

עריכה: שניר דבוש

נאום גנץ בוועידת מינכן | כל העדכונים

- בני גנץ בוועידת מינכן: "איראן לא תאיים על ישראל במשמרתי"
- גנץ הוסיף: "אין מחלוקת ביני לבין נתניהו בנושא ביטחון ישראל"
- שר החוץ האיראני זריף: "הסיכון למלחמה עם ישראל הוא גדול"

יו"ר חוסן לישראל והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נאם היום (ראשון) בכינוס צדי בשולי וועידת מינכן וקרא "אל תאמינו לשקריו של זריף". גנץ אמר כי "אני כאן היום כרמטכ"ל לשעבר וכפטריוט ישראלי. אני עומד כאן בנוסף כבני, בנו של ניצול שואה. זה רגע מאוד אמוציונלי בשבילי. חיי התחילו לפני שנולדתי כשבני משפחתי היו בברגן בלזן. אמי בחרה בחיים במקום במוות. היא חזרה לארצנו כדי לגדל ילדים, לתקומתה של מדינת ישראל. לעולם לא עוד. העם היהודי לא ישים שוב את גורלו בחייו של אחרים. תמיד נגן על עצמנו ונבטיח את עתידנו", אמר גנץ.

"אנטישמיות מרימה את ראשה המכוער שוב. לא רק בסמטאות אלא במרכזי ערים ובמרחב הציבורי כולו. כמתמודד אני אראה אפס סבלנות לתקיפת יהודים בעולם. אלחם באנטישמיות ובשנאת זרים. כולנו צריכים לעמוד נגד כל השמצה של צבע, דת או גזע. למרבה הצער המזרח התיכון סובל מהדברים האלה הרבה. אם לא נתמודד עם הדברים האלה היום, בעתיד זה יסכן את אירופה ואת הסדר העולמי. מכאן אני פונה לזריף, אל תיפול, כרמטכ"ל אני יודע מה קורה באיראן והמשטר שזריף מייצג הוא מרושע. הוא תולה גאים, הוא מדכא נשים, הוא מדכא בני אדם וזכויות אדם. איראן לא תאיים על ישראל מסוריה, לבנון ורצועת עזה במשמרתי. אין מחלוקת ביני לבין נתניהו בנושא ביטחון ישראל", אמר גנץ

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"רק הכיסא חשוב לו": בהסתדרות לא אהבו את הצעד של ניסנקורן
יש הסכם: הבית היהודי והאיחוד הלאומי סיכמו על ריצה משותפת
הצבעת אמון בטיבי: נבחר פה אחד לראש רשימת תע"ל

בני גנץ בועידת מינכן , פברואר 2019. רויטרס
גנת בוועידת מינכן, היום/רויטרס

"חיזבאאלה זה ארגון הטרור המסוכן בעולם", הוסיף כנץ. "זה הארגון המתוחכם בעולם. שיח להם אלפי בתים בלבנון שיש להם סלון ומשגר טילים באותו בית. המצב הזה יכול להביא למלחמה שישראל לא ראתה עדיין. חיזבאללה והממשלה בלבנון בסכנה".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, שנאם לפני גנץ בוועידת מינכן לביטחון כי "הסיכון למלחמה עם ישראל הוא גדול". "הסיכון יהיה אפילו גדול יותר אם תמשיכו להעלים עין מהפרות של החוק הבינלאומי", הוא אמר והוסיף שאיראן עדיין מחויבת לעת עתה להסכם הגרעין. זריף אמר גם כי על צרפת, בריטניה וגרמניה לעשות יותר כדי להראות את מחויבותן להסכם הגרעין מ-2015.

זריף טען כי ישראל מחפשת אחר מלחמה והזהיר שההתנהגות שלה ושל ארצות הברית מגדילות את הסיכויים לעימותים באזור. "בהחלט, יש כאלה המחפשים אחר מלחמה", אמר זריף. והאשים את ישראל כי תקיפותיה בסוריה מפרות את החוק הבינלאומי וביקר את ארצות אירופה על שאינן מותחות ביקורת על מדיניות ישראל וארצות הברית באזור.

מוחמד זריף שר החוץ האירני, פברואר 2019. רויטרס
זריף בוועידת מינכן, היום/רויטרס

נאומו של גנץ הוא נאומו הראשון שמוקדש לנושא המדיני-ביטחוני מאז שנכנס לפוליטיקה, וגם הפעם הראשונה שבה ינאם באנגלית. הוא צפוי להתייחס בנאומו לסוגיות אזוריות אסטרטגיות, ובכלל זה לאיום האיראני ולהתבססותה של איראן בסוריה. נתניהו שקל גם הוא תחילה להשתתף בוועידה ורצה להמשיך למינכן אחרי ביקורו בוורשה, אך בסופו של דבר החליט לא להיעדר מהארץ לתקופה כל כך ארוכה במהלך תקופת הבחירות. גנץ לא היה הישראלי היחיד בפורום מינכן, שבו מתכנסים מדי שנה בכירים מדיניים וביטחוניים מהעולם כדי לדון על סוגיות אסטרטגיות גלובליות. גם יו"ר התנועה ציפי לבני השתתפה בוועידה בסוף השבוע וקיימה פגישות עם בכירים מהאזור והעולם המשתתפים בוועידה.

בין היתר, לבני נפגשה עם שר החוץ העומאני, יוסוף בן עלוואי, ודנה באיראן ובקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים. לבני נפגשה גם עם אנגרט קרמפ-קרנבאואר, מנהיגת מפלגת CDU ומחליפתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בראשות המפלגה. לבני השתתפה גם בהשקה של פורום מנהיגים בינלאומי לחיזוק הדמוקרטיה שיזמה שרת החוץ האמריקאית לשעבר, מדליין אולברייט, וכן בפורום נשים מנהיגות בהשתתפות איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית.

ציפי לבני בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
ציפי לבני בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, לפני כשבועיים/ניב אהרונסון

גנץ צפוי לשוב לארץ ביום שני, שלושה ימים בלבד לפני סגירת הרשימות לבחירות ה-19, כך שנותר לו סד זמנים צפוף וקצר יחסית כדי לשאת ולתת על חיבורים עם מפלגות נוספות כמו גשר ויש עתיד. על הדרך הלוך הוא ספג אש פוליטית - בש"ס תקפו את העובדה שהוא המריא בשבת לוועידה. בהודעה רשמית שפרסמה המפלגה נכתב כי "במשך שנים כיבדו בכירי המדינה את השבת ונמנעו מלטוס בעיצומה של השבת. מר גנץ, שמתיימר להיות ראש ממשלה, פתח את קמפיין הבחירות שלו בהכרזה על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, והיום בחר לטוס לוועידת מינכן בעיצומה של השבת תוך התרסה וחוסר רגישות כלפי שומרי השבת".

גם נתניהו תקף היום את גנץ. "במשך שנים הובלתי בתקיפות את ההתנגדות להסכם המסוכן עם איראן. היית צריך להתייחס מול כל העולם וגם מול חלק מראשי זרועות הביטחון בארץ, שאמרו שזה לא נורא ואפשר לראות את חצי הכוס המלאה - אבל אני התעקשתי ההתעקשות שלי הביאה לשינוי היסטורי של פני הדברים. עכשיו יש כל מיני טרמפיסטים שרוכבים על הגל אבל הציבור יודע להבחין בין מנהיגות אמיתית לחקיינות חובבנית".

(עדכון ראשון: 12:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully