וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידבר לראשונה על האיום האיראני: גנץ ינאם בוועידת מינכן

יו"ר חוסן לישראל ישתתף בפורום שבו נאם בשנתיים האחרונות נתניהו, בפעם הראשונה מתחילת הבחירות שבה הוא יתייחס לנושא המדיני-ביטחוני ויפגין את כישוריו באנגלית. בינתיים הוא כבר הספיק למשוך אליו אש מש"ס ומהליכוד

צילום: הליכוד

יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ינאם היום (ראשון) בפני וועידת מינכן לביטחון - באותו הפורום שבו נאם בשנתיים האחרונות ראש הממשלה בנימין נתניהו. נאומו של גנץ יהיה נאומו הראשון שמוקדש לנושא המדיני-ביטחוני מאז שנכנס לפוליטיקה, וגם הפעם הראשונה שבה ינאם באנגלית. גנץ צפוי להתייחס בנאומו לסוגיות אזוריות אסטרטגיות, ובכלל זה לאיום האיראני ולהתבססותה של איראן בסוריה. נתניהו שקל גם הוא תחילה להשתתף בוועידה ורצה להמשיך למינכן אחרי ביקורו בוורשה, אך בסופו של דבר החליט לא להיעדר מהארץ לתקופה כל כך ארוכה במהלך תקופת הבחירות.

גנץ צפוי לשוב לארץ ביום שני, שלושה ימים בלבד לפני סגירת הרשימות לבחירות ה-19, כך שנותר לו סד זמנים צפוף וקצר יחסית כדי לשאת ולתת על חיבורים עם מפלגות נוספות כמו גשר ויש עתיד. על הדרך הלוך הוא ספג אש פוליטית - בש"ס תקפו את העובדה שהוא המריא בשבת לוועידה. בהודעה רשמית שפרסמה המפלגה נכתב כי "במשך שנים כיבדו בכירי המדינה את השבת ונמנעו מלטוס בעיצומה של השבת. מר גנץ, שמתיימר להיות ראש ממשלה, פתח את קמפיין הבחירות שלו בהכרזה על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, והיום בחר לטוס לוועידת מינכן בעיצומה של השבת תוך התרסה וחוסר רגישות כלפי שומרי השבת".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"רק הכיסא חשוב לו": בהסתדרות לא אהבו את הצעד של ניסנקורן
הרכש החדש של גנץ: אבי ניסנקורן יצטרף לחוסן לישראל
ביש עתיד מבהירים: "יש מגעים עם גנץ, אך מחכים לתשובות בנושאי ליבה"

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ינאם בפורום שנתניהו השתתף בו כבר פעמיים. גנץ/ראובן קסטרו

בש"ס כתבו לגנץ כי "כשאתה מכריז 'ישראל לפני הכל' לאיזו ישראל אתה מתכוון? לזו שרומסת את המסורת היהודית? לזו שנוהגת בחוסר כבוד מינימלי כלפי ישראל השנייה המכבדת את השבת?".

לקראת נאומו של גנץ במינכן, גם הליכוד עלה למתקפה עם סרטון שבו הוא מוצג כמי שלכאורה תמך בהסכם הגרעין עם איראן בהתבסס על ציטוט מנאום שנתן ב-2015 בו אמר כי הוא רואה בהסכם את "חצי הכוס המלאה בכך שהוא מרחיק את האיראנים 10-15 שנים מפצצה". יצוין כי זו הייתה גם עמדתם של בכירים בצה"ל ומערכת הביטחון ולא רק של גנץ, וכי באותו נאום גם מתח ביקורת ותקף את הסכם הגרעין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בכירים מדיניים וביטחוניים מהעולם

גנץ לא היה הישראלי היחיד בפורום מינכן, שבו מתכנסים מדי שנה בכירים מדיניים וביטחוניים מהעולם כדי לדון על סוגיות אסטרטגיות גלובליות. גם יו"ר התנועה ציפי לבני השתתפה בוועידת מינכן בסוף השבוע וקיימה פגישות עם בכירים מהאזור והעולם המשתתפים בוועידה.

בין היתר, לבני נפגשה עם שר החוץ העומאני, יוסוף בן עלוואי, ודנה באיראן ובקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים. לבני נפגשה גם עם אנגרט קרמפ-קרנבאואר, מנהיגת מפלגת CDU ומחליפתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בראשות המפלגה. לבני השתתפה גם בהשקה של פורום מנהיגים בינלאומי לחיזוק הדמוקרטיה שיזמה שרת החוץ האמריקאית לשעבר, מדליין אולברייט, וכן בפורום נשים מנהיגות בהשתתפות איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת הביטחון, מינכן, גרמניה, 18 בפברואר 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
החליט לחזור לישראל אחרי ביקורו בוורשה. נתניהו בוועידת מינכן, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully