וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק הכיסא חשוב לו": בהסתדרות לא אהבו את הצעד של ניסנקורן

16.2.2019 / 20:18

יו"ר ההסתדרות הודיע על הצטרפות לגנץ אך לא עזב את הארגון באופן רשמי ויצא לחל"ת. למעשה, האיש שהיה עד לאחרונה מעורב בפריימריז בעבודה, הותיר לעצמו פתח לשוב לתפקיד בהתאם לתוצאות הבחירות. באופוזיציה בהסתדרות תוקפים, אך יש מי שכבר מודיע על הצטרפות למהלך

צילום: חוסן לישראל

בסוף השבוע האחרון הכתיר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש בנאומו את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לתפקיד שר האוצר הבא. ניסנקורן, שהערב (שבת) הודיע על הצטרפותו לחוסן לישראל-תל"ם, סירב להגיב אז בנוגע לשאלות על הצטרפות לפוליטיקה או הישארות בהסתדרות. המחשבה על כך הייתה תמוהה שכן ניסנקורן, חבר העבודה, לקח חלק פעיל בפריימריז של המפלגה והפעיל את כל כובד משקלו כדי לשים את יחימוביץ' ואיתן כבל ברשימות החיסול שלו.

למעשה, ניסנקורן מתכוון לצאת לחופשה ללא תשלום (חל"ת) למנות כיורש את ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעוף. במהלך זה ניסנקורן לא עוזב באופן רשמי את ההסתדרות, אלא משאיר לעצמו פתח לחזור לתפקיד בהתאם לתוצאות הבחירות ובכלל בהתאם לתפקיד שיקבל. ההבטחות שקיבל הוא שר כלכלי בממשלת גנץ, אם וכאשר תקום. אלא שבהסתדרות היו מי שמתחו ביקורת על המהלך, ואמרו "אם הוא רוצה לעזוב אז שיעשה את זה באופן רשמי אבל שלא ישאיר רגל בדלת".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הרכש של גנץ: אבי ניסנקורן יעזוב את ההסתדרות ויצטרף לחוסן לישראל
לא כוחות, בינתיים: המארב החמוש של החייל נתניהו הפיל רמטכ"ל
הצבעת אמון בטיבי: נבחר פה אחד לראש רשימת תע"ל

בני גנץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן - 16 פברואר 2019. יח"צ,
יצא לחל"ת והצטרף. גנץ וניסנקורן/יח"צ

אצל גנץ ככל הנראה מקווים שניסנקורן יפעיל את מנגנוני ההסתדרות לטובת מפלגת חוסן ישראל, אולם בהסתדרות אומרים שמי שבקי בחומר יודע שזה לא אפשרי. "לא יודע איך זה קורה", אמר הערב גורם בהסתדרות. "בהסתדרות היום יש דריסה לכל המפלגות - ש"ס, הליכוד, הסיעה של חיים כץ, עבודה. הסיעות נשארות במפלגות שלהם, הוא יכול לקחת איתו אנשים, אבל הוא לא יכול לעשות שימוש במנגנונים של ההסתדרות אם הוא מחוץ לה".

הגורם הוסיף כי הוא לא רואה כיצד המנגנונים והוועדים הגדולים מתייצבים לצדו של גנץ. "היו שמועות בעבר על כך שזה הולך לכיוון של כחלון דווקא", אמר. "בכל פעם ששאלנו הייתה הכחשה גורפת, אף אחד לא באמת האמין שזה הולך לכיוון של גנץ, זה הפתיע את כולם, הוא לא עשה את זה בעצה עם הצוות המוביל או עם המפלגה. ביום שישי הוא הודיע לכל אחד מאנשי הסיעות, אנחנו לא יודעים איך לעכל את זה. זה לא פשוט עכשיו לחזור למערכת בחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ארנון בן דוד, יחליף בתפקיד את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, 16 פברואר 2019. עיבוד תמונה
יחליף בתפקיד את ניסנקורן, ארנון בן דוד/עיבוד תמונה

חנוך לבנה, יו"ר האופוזיציה בבית נבחרי ההסתדרות תקף נגד המהלך של ניסנקורן. "רק לפני שנה ותשעה חודשים הוא התחייב שהוא מגיע לעבוד, והאשים את שלי יחימוביץ' שרק מחפשת ג'וב בהסתדרות, ואחרי שנה ותשעה חודשים הוא נעלם לטובת סידור עבודה", אמר לוואלה! NEWS. "כמו שזה נראה הוא הולך להיות הגלנט של גנץ. הוא ישב בכל מקום, בכל ממשלה, מה שחשוב לו זה רק הכסא, המקום שלו והקידום שלו. העובדה שהוא יוצא לחל"ת ולא עוזב את ההסתדרות באופן רשמי ושם במקומו אנשי קש, אומר שלא חשובה לו ההסתדרות ולא המדינה אלא רק אבי ניסנקורן. הוא פשוט אוכל את כל העוגה ומשאיר אותה שלמה".

מנגד, דני בונפיל יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות איחל לניסנקורן הצלחה, והודיע כי הוא עוזב את מפלגת העבודה יחד איתו ועובר לגנץ. "בעזת השם, בימים הקרובים תשמעו על התפתחות גדולה של ירושלמים שעוברים לגנץ", אמר. "לא כל הוועדים יעמדו דום, אבל אנשים יזדהו איתו, יש הרבה אנשים שמזוהים איתו והם ילכו איתו. חוסן לישראל קיבלה דמות ישרה, הגונה שעשתה הרבה מאוד בשנים האחרונות למען העובדים בישראל ואני מאוד מקווה כפי שהוא אמר לי שהוא יהיה שר החברתי הבכיר, אין ספק שהוא ימשיך לעזור לעובדים כפי שהוא עזר היום. יהיה לו קהל גדול שיצטרף אליו".

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully