וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי אבא ואבא": הכרזה, העצבים והתשובה המפותלת של אלי ישי

13.2.2019 / 14:07

כרזה עם מסר נגד קהילת הלהט"ב הופצה לכאורה בשמה של מפלגת יחד בראשות אלי ישי, ועוררה סערה במערכת הפוליטית. תחילה, גורמים במפלגתו טענו כי "מדובר בקמפיין אמיץ", אך לאחר מכן ישי עצמו הכחיש: "המודעה אינה חלק מקמפיין המפלגה"

קמפיין של אלי ישי בגין נישואים חד מיניים. אתר רשמי
"בלי אבא ואבא". הקמפיין שעורר סערה/אתר רשמי

הזירה הפוליטית גועשת בעקבות כרזת בחירות חדשה, עליה חתומה לכאורה מפלגתו של שר הפנים לשעבר אלי ישי. משעות הבוקר (שלישי) נפוצה ברשתות החברתיות תמונתה של הכרזה עליה נכתב מסר נגד קהילת הלהט"ב: "כדי שלא יהיה ילד עם אבא ואבא". בצדה של הכרזה הוצבה תמונתו של ישי, בעוד שבתחתיתו מופיע סמל המפלגה, לצד הכיתוב "אוהבים את ישראל, יהודית. חברתית. ימנית".

הכרזה עם המסר השנוי במחלוקת עורר סערה במערכת הפוליטית. תחילה, גורמים במפלגתו של ישי, "יחד", טענו כי "מדובר בחלק מקמפיין אמיץ של שמירת הצביון היהודי בישראל". אולם כמה שעות לאחר מכן אמר ישי כי לא מדובר בקמפיין מטעם מפלגתו. "אני שמח שכלי התקשורת הבינו סוף סוף את כוחה האמיתי של מפלגת 'יחד', זאת באמצעות השיח הרב שהתעורר הבוקר סביב קמפיין שאיננו כלל מטעם המפלגה", אמר ישי. "קמפיין מפלגת 'יחד' יעסוק בניסיון העשיר בשלל התפקידים בממשלה ובכנסת ובסוגיות מהותיות הנוגעות לצביונה היהודי של מדינת ישראל: שמירת שבת, כשרות, קדושת הכותל המערבי, ועוד. המודעה שנפוצה הבוקר ברשתות החברתיות אינה חלק מקמפיין המפלגה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סוגרים רשימות: מדריך החיבורים של בחירות 2019
עם חיוך כובש וגב מיחימוביץ': המועמד הדתי שעקף את ותיקי העבודה
"חרדים בליכוד? בעבודה?" - התופעה שצוברת תאוצה בבחירות לכנסת

בזמן שחלף עד לתגובתו של ישי, הכרזה הצליחה לחלץ תגובות זועמות מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית. "‏כמה פחד ושנאה צריך להיות באדם כדי לעשות קמפיין כזה", אמרה ח"כ מרב מיכאלי (העבודה). "מעניין מה היה אלי ישי אומר אילו היה קמפיין 'כדי שלא יהיה ילד עם אבא יהודי ואמא יהודיה'. כל מי שפועלים נגד שוויון הקהילה הגאה הם סכנה ברורה ומיידית לאופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אסור לאפשר להם לרוץ לכנסת".

לדברים הצטרפה גם ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "כדי שלא יהיה ילד עם אבא חשוך והומופוב כמו אלי ישי - צריך למנוע מהקולות הקיצוניים והכהניסטיים האלו להרים את הראש בכנסת. גם על זה איאבק בכנסת הבאה".

לשורת המגיבים הצטרף גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אם זה אבא כמוך, באמת עדיף שלא". בשלב זה השיב לו ישי: "יופי יאיר, נפלת עם פייק ניוז בקמפיין שאיננו מטעמי. אבל אתה באמת רוצה שנפתח את עניין האבות שלנו?". בהמשך הגיב ישי גם לדברי של ח"כ מיכאלי: "כנראה שישנה נטיה לעיתונאים לשעבר שהצטרפו לפוליטיקה, לזנוח כללי אתיקה ולבדוק אמיתות של פרסום לפני שמגיבים לו".

ישי מנהל בימים האחרונים משא ומתן עם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' ועם יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ במטרה להשתלב ברשימתם המאוחדת לאחר שתהיה כזו. בשתי המפלגות מעריכים כי כוחו של ישי נאמד במנדט אחד ויציעו לו להשתלב במקום ריאלי ברשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully