וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יכולים בלעדינו": שיתוף פעולה יהודי-ערבי יביא מהפך?

11.2.2019 / 13:31

תנועת "עומדים ביחד" קוראת למצביעים ולפוליטיקאים במרכז ובשמאל "לספור את הציבור הערבי ומצביעיו" אם הם רוצים שינוי פוליטי. "הימין כבר מבין מצוין שבלי הערבים לא יהיו חילופי שלטון", הסבירו

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

התנועה היהודית-ערבית "עומדים ביחד" השיקה קמפיין שקורא לציבור ולכוחות הפוליטיים במרכז ובשמאל "להבין שהדרך היחידה לניצחון על הימין ועל נתניהו היא על ידי שותפות פוליטית בין יהודים לערבים". הקמפיין, שכותרתו היא "בלעדינו אתם לא יכולים", פונה לנציגי הציבור ולמצביעים שרוצים להחליף את נתניהו, וקורא להם "לספור את הציבור הערבי ואת מצביעיו".

אנשי התנועה הוסיפו כי "בלי המצביעים הערבים ובלי נציגי הציבור הערבי בכנסת אין ולא יהיה לנו רוב למהפך ולשינוי חברתי ופוליטי בישראל. הימין כבר מבין מצוין שבלי הערבים לא יהיו חילופי שלטון. הגיע הזמן שגם השמאל יבין את זה, ויהיה גאה בזה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
הבית מתמוטט: האנשים שעשו את העבודה חוששים
הצחקתם את הנתניהו'ז: רשימת הצנחנים-צמחונים של בני גנץ

בנימין נתניהו בכנסת ההצבעה על פיזור הכנסת. יום רביעי 20:00 בערב, מליאת הכנסת. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"הדרך היחידה לנצח". כץ, נתניהו וארדן בכנסת/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

על פי רולא דאוד, חברת הנהגה בתנועה, "הרבה אנשים אומרים שהם רוצים שינוי. הם מדברים על גנץ, על לפיד, על גבאי או על לבני. הכול טוב ויפה, אבל בלעדינו הם לא יכולים. תתחילו להפנים את זה".

חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר חד"ש והרשימה המשותפת, הדגיש כי "שמאל בלי האוכלוסייה הערבית הוא לא שמאל. הימין נפל פעמיים מאז שנות ה-90, ופעמיים זה היה בזכות האוכלוסייה הערבית. אנחנו לא יכולים לבד, אבל, כל מי שקורא לעצמו 'מרכז' או 'שמאל' חייב להבין שאי אפשר בלעדינו".

גם ח"כ יוסי יונה (העבודה), שבקמפיין הפריימריז שלו קרא לשוויון ולביטול חוק הלאום, הביע תמיכה בקריאה, וכך גם אבי דבוש, ראש מטה הפריפריות במרצ. "זה פשוט. אין שמאל ישראלי ללא שותפות פוליטית יהודית-ערבית. זה עניין ערכי וזה עניין של מספרים" הסביר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully