וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סירובו לתת גט: בית הדין הורה לפטר אדם מעבודתו בתוך חודש

10.2.2019 / 18:28

בצעד חריג הורה בית הדין הרבני בירושלים לפטר עובד אגד שחויב לתת גט לאשתו בשל אלימות. על הבעל הופעלו סנקציות שונות בהן חיוב בכתובה ובמזונות של 1,500 שקלים בחודש על בנו. ארגון יד לאישה: "כל פתרון יצירתי כזה נותן תקווה גדולה לנשים נוספות לשחרורן מכלא עגינותן"

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
בצעד יוצא דופן הורה בית הדין לפטר עובד שהנו סרבן גט. בית הדין הרבני בירושלים/רוני כנפו

בצעד יוצא דופן, הורה בית הדין הרבני בירושלים ביום חמישי לחברת "אגד" לפטר בתוך חודש סרבן גט בשל סירובו לתת גט לאשתו, כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. בני זוג, ש' וי' שנישאו לפני כעשור, עלו מהודו לישראל יחד עם בנם היחיד. במהלך נישואיהם ספגה האישה אלימות קשה מצד בעלה, בחלק מהמקרים עד כדי מעורבות משטרה.

לפני כשלוש שנים הגישה י' תביעת גירושין אבל בעלה ביקש מבית הדין לפעול לשלום בית בניהם. בהסכם בין ש' וי', התחייב הבעל להימנע מאלימות פיזית ומילולית, אך לא עמד בכך. כעבור שנה נוספת של אלימות נאלצה י' לעזוב את הבית.

לפני כעשרה חודשים ניתן פסק דין שבו בית הדין חייב את ש' לתת גט לי'. אולם, הבעל עמד בסירובו, טען שיש לנסות לשפר את יחסיהם והביע נכונות להתגרש רק אם תוותר האישה על חלקה ברכושם המשותף.

בעקבות כך, הופעלו עליו סנקציות שונות, בהן חיוב בכתובה ובמזונות של 1,500 שקלים בחודש, אבל גם זה לא הועיל. י', מיוצגת על ידי עורך דין וטוענת רבנית תהילה כהן מארגון "יד לאישה" מבית אור תורה סטון, ארגון המומחה בסיוע לעגונות ומסורבות גט. במהלך הדרך הבינה תהילה שנקודת התורפה של ש' היא מקום העבודה שלו וביקשה לממש את החוק שמאפשר להגביל את זכותו להיות מועסק בעבודה ציבורית, בגוף המבוקר ע"י המדינה.

עוד בוואלה! NEWS
לאחר 17 שנה: סרבן הגט הקשה ביותר בישראל עשוי להשתחרר ממאסר
"מתחילה את החיים מחדש": הנשים העגונות שנאבקו להשתחרר - וניצחו

פנינה עומר, מנכ"לית יד לאישה. אתר רשמי
"כל פתרון יצירתי כזה נותן תקווה גדולה לנשים נוספות", פנינה עומר, מנכ"לית "יד לאישה"/אתר רשמי

בעקבות בקשתה, ביום חמישי האחרון החליט בית הדין בירושלים בראשותו של הדיין הרב אוריאל לביא, לממש את צו הגבלה לפי חוק בתי הדין הרבניים, והורה לחברת אגד לפטרו תוך 30 ימים. בארגון אומרים היום כי מימוש צו ההגבלה הינו צעד נוסף בדרך לשחרורה של י'.

פנינה עומר, מנכ"לית ארגון יד לאישה אמרה כי "ראינו בעבר שימוש בסנקציות שונות, אך כל פתרון יצירתי כזה נותן תקווה גדולה לנשים נוספות כי ישנן דרכים נוספות להביא לשחרורן מכלא עגינותן". עו"ד כהן שמייצגת את י' אמרה: "י' אישה מרשימה, שאחרי מסכת האלימות שחוותה זכאית ככל אחת לחיים שלווים ומאושרים. אנו לא ננוח ולא נשקוט עד שי' תקבל את חירותה ותצא יחד עם בנה לחיים חדשים וטובים".

ארגון 'יד לאישה' מבית רשת אור תורה סטון, הוא הארגון הגדול ביותר בעולם הפועל למען שחרור עגונות ומסורבות גט. מידי שנה הארגון מעניק לכ-150 נשים לווי משפטי בבתי הדין הרבניים תוך מציאת פתרונות הלכתיים, לצד ליווי רגשי בעזרת עובדות סוציאליות ומאמנות אישיות, זאת עד להשגת הגט המיוחל ושחרורן מכבלי עגינותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully