וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודה לדיל, תודה לרב, תודה לגלעד שרון: הפתעת הנגב בליכוד

7.2.2019 / 11:24

הוא דיבר נגד גלעד שרון בכל מפגש ("אין לו מקום בליכוד"), פקד לליכוד את תלמידי הרב מאזוז ("בירך אותי בבוקר הפריימריז") ורקם דיל עם השר כץ ("חיבור ערכי") - כך ניצח ד"ר שלמה קרעי את המרוץ במחוז הנגב בפריימריז של הליכוד

צילום: שי מכלוף, עריכה: נועה לוי

כבר כמעט שלוש שנים שד"ר שלמה קרעי חורש את הארץ, מצפון לדרום, פוקד לתנועת הליכוד מאות אזרחים שחלקם לא היו מזוהים עם המפלגה - מקצתם תלמידיו של הרב מאזוז, ראש ישיבת "כיסא רחמים". שלוש שנים של עבודה קשה, לצד "הפרשתו" של גלעד שרון מהתמודדות על ידי בית הדין של הליכוד וכמובן "הדיל" שרקם עם שר הרווחה חיים כץ הביא לבחירתו השבוע לנציג הנגב ברשימת הליכוד (מקום 27).

ביום הבחירות הגיעו המתפקדים של ד"ר קרעי לקלפיות כמו חיילים ממושמעים. הרשימות היו מוכנות והם נענו להוראות ולא סרו מרשימת המומלצים. מיד עם תחילת המרוץ לנציג הנגב סימן קרעי את שרון כיריבו הגדול, תקף אותו בכל הזדמנות על תכנית ההתנתקות ו"הרס הליכוד". הוא דיבר נגדו בכל מפגש, הסביר מדוע אסור לבחור באיש שאביו, ראש הממשלה לשעבר אריק שרון, הוציא לפועל את "הגירוש מגוש קטיף". כך הצליח קרעי לרתום לטובתו את אנשי הימין וחברי המרכז מפוני גוש קטיף לשעבר בליכוד, שראו בו היחיד שיכול למנוע את בחירתו של שרון.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
המעונים, המחוסלים, הסוחפים והמזנקים: הליכוד הוכיח שהוא לא רק ביבי
הרכש המפתיע של "הימין החדש": בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת
קצין הנפגעים שחולם לעזור לנכים: מועמד הליכוד שיחליף את איוב קרא

בחירות 2019 הליכוד פריימריז ד"ר שלמה קרעי. אתר רשמי
דיבר נגד גלעד שרון בכל מפגש. ד"ר שלמה קרעי/אתר רשמי

"לדעתי האישית אין לו מקום בליכוד, שרון לא מזדהה עם ערכי הליכוד, הוא עדיין חושב שהגירוש מגוש קטיף היה צודק, והוא ומשפחתו ופורום החווה ריסקו את הליכוד", אמר קרעי יום לאחר שהוכרז כמנצח. אבל ביום פסילתו של שרון על ידי בית הדין של הליכוד קרעי דווקא חשש: הוא הבין שעכשיו ישנו סיכוי שמתנגדיו של שרון לא יצביעו דווקא עבורו. "הבנתי שאולי זה יזיק לנו בגלל שהאידיאולוגים לא יבואו להצביע. לא שמחתי, אבל מצד שני זה היה יום חג לתנועה שיודעת להגן על עצמה, בגלל שהם לא כיבדו את החלטת מרכז הליכוד בהתנתקות". מבחינת קרעי שרון "יכול להצטרף לציפי לבני. שם מקומו".

לאחר הפרשת שרון מהמירוץ, נשאר קרעי מתמודד עיקרי מול איש ארץ ישראל השלמה, שלום דנינו פעיל פוליטי ותיק בליכוד ואחיו של ראש עיריית אופקים הנוכחי, איציק דנינו. בזכות קשריו של אחיו, הצליח דנינו לצמצם את הפערים, וראשי ערים נוספים הביעו תמיכה בו. ככל שהמרוץ התקדם, ניסו השניים להיכנס לדיל של חיים כץ. "דנינו ואנשיו היו בטוחים שחיים כץ יכניס אותם לדיל ולטענתם היו כבר סיכומים על לפחות חצי מהקולות של חברי המרכז שיינתנו לדנינו וחצי לקרעי, כך שיבטלו אחד את השני - אבל כץ הלך בסוף עם קרעי וזה כנראה הביא לניצחונו. גם ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר, התמודד על אותה משבצת והביא לקולות שהלכו לאיבוד. הוא התחיל מאוחר את המסע שלו, וכך קרעי נותר היחיד שהיה מוכן ליום הבחירות, אם שרון היה רץ כנראה שהוא היה מנצח", מסביר גורם פוליטי הבקיא בנעשה בתנועת הליכוד בדרום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"חיבור אידיאולוגי וערכי עם חיים כץ"

קרעי רואה בשיתוף הפעולה עם כץ לא רק חיבור פוליטי אלא גם חיבור אידאולוגי וערכי. "בפוליטיקה צריך לשתף פעולה. אני שמח שחיים כץ ראה בי דמות ראויה לייצג את הפריפריה והנגב. מדובר בשיתוף פעולה ערכי ואידאולוגי ולכן כשהמלצתי לאותם חברים שצירפתי לתנועה לבחור חיים כץ, הם הבינו שמדובר גם בערכיות וגם בחיבור פוליטי וכולם תמכו".

ד"ר שלמה קרעי נחשב לתלמידו ואיש אמונו של הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כיסא רחמים" ופטרונו של אלי ישי. רבים מתלמידיו של הרב מאזוז הצטרפו בעבר למפקד של קרעי לתנועת הליכוד. קרעי אומר היום כי רוב המתפקדים שלו מגיעים מהפריפריה. "דווקא רוב המפקד שעשיתי הוא ברחבי הדרום, צירפתי אנשים חדשים לתנועה מבאר שבע, נתיבות, מושבי הנגב ועוד". הוא סיפר כי ביקר בבוקר הפריימריז אצל הרב מאזוז, "הוא בירך אותי והמליץ לי לקנות בגד חדש, שבסופו של יום עם פרסום התוצאות אברך 'שהחיינו'. הבוקר הייתי שם שוב אצל הרב והוא בירך אותי כדי שאמשיך לשמור על ערכי ארץ ישראל השלמה ומסורת ישראל".

בחירות 2019 הליכוד פריימריז ד"ר שלמה קרעי. אתר רשמי
"צירפתי אנשים חדשים לתנועה מבאר שבע, נתיבות, מושבי הנגב ועוד". קרעי מצביע בפריימריז/אתר רשמי

בשלוש השנים האחרונות שימש ד"ר קרעי כיועץ לח"כ יואב קיש, ובכנסת הבאה מתכוון להניף את הדגל החברתי-כלכלי של הליכוד. "אני מתכוון לעשות להמשיך מה שעשיתי בשלוש שנים האחרונות מבחוץ כיועץ חיצוני לחבר הכנסת יואב קיש. יזמתי איתו מספר הצעות חוק בנושאים כלכליים חברתיים. לפני שלושה שבועות אושרה ההצעה לביטול עמלת פירעון מוקדם על המשכנתא לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה, ובכוונתי להעביר אותה בכנסת הבאה, ממש בתחילתה. אני רוצה להניף מעלה יותר את הדגל החברתי-הכלכלי בליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully