וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דודי אמסלם: גנץ כאילו אוטיסט; לפיד: דבר יפה על הילדה שלי

יו"ר הקואליציה טען בריאיון כי הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ערך מסיבת שחרור על חשבון משלם המסים, וטען כי הוא "כאילו איזה אוטיסט שלא שלא מעניין אותו כלום". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אב לבת על הרצף האוטיסטי תקף: "הולך על הראש של החלשים". אמסלם התנצל על דבריו

הקלטה: רדיו דרום

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם (הליכוד) האשים בריאיון ב"רדיו דרום" את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בקיום מסיבה בעלויות גבוהות מכספי הציבור, ועורר סערה כשכינה אותו "אוטיסט". בתגובה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אבל לבת על הרצף האוטיסטי תקף בעמוד הפייסבוק ואמר: "דבר יפה על הילדה שלי".

במהלך הראיון, אמסלם התייחס לנאומו של גנץ ולמסרים שהביע במהלכו. "ראיתי גם את הפרצוף המתחסד והצדקן וגם חלק מהמילים שהוא אמר", פתח יו"ר הקואליציה. "כשהוא השתחרר מצה"ל הוא עשה לעצמו מסיבת סיום ב-600 אלף שקל מכספי הציבור והמיסים. אמרתי לעצמי שאם ראש הממשלה היה עושה מסיבה ב-6,000 שקל, כבר היו שולחים כמה אנשים לחקור אותו".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הבית היהודי חוזרת לימי המפד"ל - ומתכוננת לקרב עם סמוטריץ'
גורם בסביבת נתניהו: פועל לכך שסער לא יוביל את רשימת הליכוד
מפורר הגושים מחכה: "מבצע גבי" יכריע את בחירות 2019?

ראיון עם חבר הכנסת דוד אמסלם, כנסת, 24 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"כאילו אוטיסטי". ח"כ אמסלם/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בעקבות הדברים, המראיין מנדי ריזל ביקש להקשות על אמסלם: "אבל הרמטכ"ל לא הלך וארגן את המסיבה ואת הדי ג'יי. יש לו לשכה, יש אנשים שהולכים ומארגנים. הוא לא אמור לדעת מה העלויות", אמסלם השיב: "בוודאי. תראה לאן אתה הולך, כאילו הרמטכ"ל הוא כאילו איזה בן אדם שהוא אוטיסט, לא מעניין אותו כלום, לא מבין כלום. 600 אלף שקל מסיבת סיום".

דבריו של אמסלם עוררו את זעמו של לפיד, שתקף את יו"ר הקואליציה הפייסבוק שלו. "דודי אמסלם אמר עכשיו ברדיו על בני גנץ שהוא אוטיס", כתב לפיד. "כי להיות הילדה שלי זו קללה בעיניו. כי בעולם של אמסלם הולכים תמיד על הראש של החלשים. בני גנץ הוא לא אוטיסט מר אמסלם. לא צריך לעצור את האוטו בצד כשהוא משתולל ונושך את אמא שלו. הוא לא גונב אוכל משולחנות של אחרים במסעדה. הוא לא עובר טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. ההורים שלו לא ערים בלילות ומנסים להבין מי יטפל בו כשהם יהיו זקנים. אני פוליטיקאי, אני אמור תמיד לדבר יפה. לא הפעם. תזהר ממני דודי, דבר יפה על הילדה שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

דברים ברוח דומה אמרה גם ח"כ סתיו שפיר המתמודדת אף היא בפריימריז במפלגת העבודה. "אני מקווה בשבילך שלא תיאלץ להתמודד לעולם מקרוב עם אוטיזם, ושלא תחווה על בשרך כמונו את התנאים העלובים שהממשלה שאתה חלק ממנה מפקירה בהם את חסרי הישע", תקפה. "לא הייתי מאחלת גם ליריבים הכי מרים שלי. אבל אלה החיים שלנו. מילא שכח"כ אתה בדיחה - לפחות תהיה בנאדם ואל תשתמש באחים שלנו כקללה".

מאוחר יותר אמסלם התנצל על הדברים ותקף את לפיד. "לא הייתה לי שום כוונה לפגוע בבת שלו ובטח לא בשום אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים", הבהיר. "מר לפיד, אני רוצה לחדש לך שגם עם אחותי הקטנה אנחנו מתמודדים בכאב רב במשך שנים רבות עם מה שאתה מתאר ולכן זו בטח לא הייתה הכוונתי. מעציב אותי שאתה מנסה לקושש קולות על נושא כל כך כאוב ורגיש. בכל מקרה אם מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל מעומק ליבי על כך".

בפוסט שפרסם אמסלם לאחר מכן, הוא הדגיש את פעילותו למען אוכלוסיות מוחלשות, בהם גם מוסד שלווה בירושלים. "לפעמים קורה שאנחנו מתבטאים במילים פחות מוצלחות, אבל לנופף בזה כדי להצליח ליצור שנאה וקיטוב למטרת איסוף קולות זה מעשה בזוי בעיניי", אמר. "הנושא הזה חונה אצלי בבית ומעולם לא הייתי מעז לפגוע באף אחת ואחד מהאנשים המיוחדים האלו. בכל מקרה, חשוב לי שתדעו שממש לא התכוונתי לפגוע, אבל אם זה קרה, אני מתנצל מעמקי נשמתי. סליחה".

באלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, אמרו: "עצוב ומאכזב שנבחר ציבור בעמדה בכירה מרשה לעצמו להשתמש במילה אוטיסט כמילת גנאי ופוגע בציבור רחב של אנשים וילדים על הרצף האוטיסטי ובבני משפחותיהם. אלו"ט פועלת כבר שנים רבות בהסברת האוטיזם בהישגים לא מבוטלים, כנראה שהמלאכה עדיין לא הושלמה".


(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully