וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הריאיון" של נתניהו לאלירז שדה: הוא כנראה בטוח שכולנו מטומטמים

3.2.2019 / 23:07

התפאורה של מהדורת "הליכוד TV" נראתה כשל אולפן חדשות אמיתי והשאלות של אלירז שדה הוגשו בצורה "רצינית" - מה שגרם להצגה הזאת רק להיראות עוד יותר פתטית. ניתן לדמיין אפילו את שמעון ריקלין זע בחוסר נוחות מה"ריאיון" המגוחך. פייק ריאיון, פייק מראיין, פייק מרואיין

ביבי נתניהו בנימין הליכוד TV אלירז שדה. צילום מסך
ביבי נתניהו בנימין הליכוד TV אלירז שדה/צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו נולד עם סגולת הצחוק הנובע מן התחושה שכולנו מטומטמים. ככה זה מרגיש לפעמים. בעצם, תיקון - הוא לא חושב שכולנו מטומטמים, רק מי שמצביע לו. אחרי 13 שנים על כס השלטון, כולל כל העשור האחרון ברצף, אפשר לזהות את זה כבר בחיוך שלו. נתניהו כבר לא מנסה למשוך מצביעים אחרים אליו למפלגה. כמו במחלקת שימור לקוחות של חברות הכבלים או הסלולר, נתניהו עוסק רק בשכנוע הלקוחות הקיימים לא לנטוש. מצביעים שניסו והתאכזבו כבר לא יחזרו אליו שוב, הוא יודע. בזירה הזאת, וכשמעל ראשו עומדים האיומים האמיתיים של כתבי אישום בפלילים, אין לו שום גבולות. משחק מלוכלך הוא שם המשחק. סרטון "הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפיות" מבוקר הבחירות הקודמות (עליו כבר הספיק להתנצל) היה רק משחק ילדים לעומת כמות הרפש והטינופת שנתניהו מתכוון לשפוך על השמאלנים ועוזריהם בשבועות הקרובים.

וכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, סרבן ריאיונות ותיק ועקבי, החליט להעניק מטוב לבו ריאיון בלעדי (כך במקור) לעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מסתבר שאת חמשת שלבי האבל - הכחשה, כעס, מיקוח, דיכאון וקבלה - ניתן לחוות לא רק לאחר אובדן של אדם אהוב, אלא גם אחרי ההכרה בכך שראש הממשלה שלך איבד את הבושה.

ביבי נתניהו בנימין הליכוד TV אלירז שדה. צילום מסך
ביבי נתניהו בנימין הליכוד TV אלירז שדה/צילום מסך

מהדורת "הליכוד TV" בהגשת אלירז שדה הייתה מביכה לצפייה, לא בגלל ההתבכיינות הצפויה של מתנגדי ראש הממשלה על כך שזה מזכיר להם את צפון קוריאה - אלא בגלל שזה בעיקר היה משעמם וצפוי. התקפות נדושות על התקשורת, מחזור של הצ'יזבאט על גדעון סער שמנסה לגנוב לו את השלטון והקראת דף המסרים הדמיוני על כמה שהמצב הביטחוני בישראל טוב מאי פעם (ספרו את זה לתושבי עוטף עזה), כמה שהמצב הכלכלי מעולה (כנראה שרק שמאלנים חמוצים לא מצליחים לסגור פה את החודש) וקינח בתזכורת שאולי התחבורה הציבורית פה מחורבנת, אבל היי - עד לפני עשור לא הייתה כאן רכבת בכלל (כן, הוא אמר את זה. לא מן הנמנע שהוא אפילו מאמין לזה).

אלירז שדה החליט למכור את החן האישי שלו למען הקמפיין של הליכוד, וזה לגיטימי. ספי ריבלין הגדול עשה את זה לפניו, בעוד שלישיית הגשש החיוור תרמו את כשרונם לשמעון פרס והמערך. אלירז לא הגיע על תקן של "טאלנט", אלא כביכול כאיש תקשורת מן השורה. התפאורה נראתה כשל אולפן חדשות אמיתי, השאלות הוגשו בצורה "רצינית" והתשובות היו בהתאם - מה שגרם להצגה הזאת רק להיראות עוד יותר פתטית. קשה להאמין שיש מישהו מספיק מטומטם בשביל להאמין שמדובר בריאיון אמיתי, ניתן לדמיין אפילו את שמעון ריקלין יושב בביתו וזע בחוסר נוחות מול המשדר המגוחך הזה.

המנחה המחונן שהקריא מהנייר את התסריט המוכן, לא הפריע כמובן לנתניהו למסור לאומה פרטים חשובים שיעזרו לו להחליט למי להצביע ביום הבוחר, כמו העובדה שהוא צופה בסדרה "איש חשוב מאוד" בכיכובו של יהודה לוי. אלירז, שניסה כביכול לחדד בפני ועדת הפרס של הפוליצר שהוא ראוי לכל צל"ש אפשרי על הריאיון הזה, החליט להקשות. "ראית גם את העונה הראשונה?", הוא שאל. ונתניהו שלא ציפה כנראה לשאלות כל כך נוקבות, נאלץ להודות: "התחלתי בעונה הראשונה, וקפצתי לאחרונה". אמין, לאור העובדה שלסדרה יש רק שתי עונות. מצד שני, זה גם לא באמת צריך להפתיע אף אחד בשלב זה שנתניהו מזגזג בין עונות.

עוד באותו נושא

אין שום סיכוי שתנחשו מה סדרת הטלוויזיה שנתניהו התמכר אליה

לכתבה המלאה

הריאיון המלא:

לא ברור בשביל מה בנו אולפן חדשות אם כל "המהדורה של הליכודTV" הייתה בסך הכל ריאיון אחד על אחד שניתן היה לערוך גם בלשכת ראש הממשלה או בכל לוקיישן אחר, אלא אם כל המטרה של המשדר שנלחם בפייק ניוז הוא להציג תעמולת בחירות במסווה של ריאיון עיתונאי. או במילים אחרות: פייק מראיין ערך פייק ריאיון עם פייק מרואיין. כ-6,000 גולשים צפו בזמן אמת במשדר שנמשך כרבע שעה, כולל חיקוי מוזר של משה נוסבאום מכריז על פתיחת חקירה פלילית נגד נתניהו לאחר שעשה לייק לאלירז, בניסיון להגחיך את החשדות החמורים שעומדים נגד ראש הממשלה (תזכורת: שוחד בשווי מיליארד שקל בתמורה לסיקור תקשורתי חיובי). מאוחר יותר נרשמו עוד עשרות אלפי צפיות בסרטון בפייסבוק - אלא שמכיוון שמדובר בעמוד שמורכב מעשרות אלפי יוזרים פיקטיביים ממדינות המזרח הרחוק, קשה באמת להסתמך על המספרים האלה. ולא שזה משנה.

בסופו של דבר נתניהו, אותו אחד שמחזיק בעיתון הנפוץ בישראל כשופר פרטי, ולפי החשד ניסה "לקנות" סיקור חיובי בשני כלי תקשורת נוספים, ממשיך לתחזק את הנרטיב ש"התקשורת מנסה להפיל את שלטונו". צריך להיות מטומטם בשביל להאמין בזה, אבל זה בדיוק מה שמחלקת שימור המצביעים של נתניהו מנסה למכור כרגע - אז כנראה שלפחות הם מאמינים שיש קונים לשטות הזאת. סלוגן הבחירות "דווקא נתניהו" מנסה להציג את הבחירה בליכוד כהצבעת מחאה נגד המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט והתקשורת - אלא, שנראה שהפאניקה שמשדר נתניהו בימים שלאחר הסקרים המחמיאים לבני גנץ, והגיעו לשיא ב"ריאיון" לאלירז שדה, רק מדגישים שמדובר בהצבעת מחאה נגד השכל הישר.

בקטנה

אלירז שדה סיפר בריאיון לדני קושמרו שהוא הצביע בבחירות האחרונות ל"כולנו" של משה כחלון. בריאיון ל"ידיעות אחרונות" לפני קצת יותר מחצי שנה הוא אמר שנתניהו "מפרק את המדינה מבחינה חברתית-כלכלית". כלומר, לא מן הנמנע בכלל שהוא לא התכוון להצביע לליכוד בבחירות הקרובות - והשתתפותו במשדר הזה מגיעה מהחלטה כלכלית נטו. לגיטימי, לכולנו מגיע להתפרנס. אלא שאולי כדאי לאדם שבנה את הקריירה שלו באמצעות כלי התקשורת "להתנהג בהתאם", כמו אחד שהתפרסם בתור המאמי הלאומי בזכות התדמית העממית והנקייה שהוא שידר ב"אח הגדול" ואחר כך בערוץ 24. או במילים אחרות: אחונא, אפשר לשחק את המשחק של ביבי וליהנות מהשכר שמגיע לו ממפלגת השלטון גם בלי לירוק בגסות לתוך הבאר ממנה שתית כל כך הרבה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully