וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגתו של גנץ אחרי הסקרים: "לא מתלהבים מעלייה, הציבור יקבע"

הרמטכ"ל לשעבר זכה להצלחה בסקר וואלה! NEWS שניבא למפלגתו 19 מנדטים, אך במפלגתו ביקשו לצנן את ההתלהבות. בסקר חדשות 12 זכה גנץ ב-21 מנדטים לעומת 30 של הליכוד, ואילו בסקר חדשות 13 זכה גנץ ב-24 מנדטים לאחר החיבור עם יעלון. כחלון: "הסקרים עקומים"

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

אפקט נאומו הראשון של יו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ הביא אותו להישגים גבוהים בסקרים שנערכו בקרב מצביעים פוטנציאליים. בסקר וואלה! NEWS שבחן את התגובות הראשוניות מיד אחרי ערב ההשקה, נאום הבכורה והחבירה עם משה יעלון נמצא כי מפלגתם המשותפת ל-19 מנדטים לעומת 12 בסקר הקודם, והופכת אותה למפלגה השנייה בגודלה אחרי הליכוד - שיורדת ב-4 מנדטים ל-29 לעומת 33 בסקר הקודם. יש עתיד עם 12 מנדטים (לעומת 15 בסקר קודם), ופוגעים גם בימין החדש של בנט ושקד שיורדים ל-7 מנדטים, אבי גבאי ומפלגת העבודה שמקבלים 7 מנדטים.

במפלגת חוסן לישראל ביקשו הערב לצנן את ההתלהבות לאחר ההצלחה בסקרים. "לא מתלהבים מעלייה. לא נבהלים מירידה. הציבור יקבע".

בסקר חדשות 12 שפורסם הערב זוכה המפלגה בראשות גנץ ל-21 מנדטים, לעומת 30 מנדטים של הליכוד. מפלגת יש עתיד בראשות ח"כ יאיר לפיד זכתה ל-11 מנדטים, הימין החדש בראשות נפתלי בנט ל-7 מנדטים, יהדות התורה זכתה ב-7 מנדטים, מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי ממשיכה בצלילה לעבר 6 מנדטים. הרשימה המשותפת זוכה ל-6 מנדטים.

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גנץ, אתמול/ראובן קסטרו

ח"כ אחמד טיבי שעומד בראש מפלגת תע"ל זוכה ל-6 מנדטים, ש"ס בראשות דרעי זוכה ל-5 מנדטים, כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון זוכה ל-5 מנדטים, מרצ בראשות ח"כ תמר זנדברג זוכה ל-4 מנדטים, מפלגת גשר בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס זוכה ב-4 מנדטים, הבית היהודי זוכה ל-4 מנדטים וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה ל-4 מנדטים.

בתוך כך, שר האוצר משה כחלון אמר באירוע פתיחת קמפיין הבחירות של כולנו כי "הסקרים כל כך עקומים. מה שעושים לנו עכשיו, עשו לנו לפני ארבע שנים כדי שנצטרף לגוש כזה או אחר. תביאו לי גוש שאכפת לו מנושא החברה ולא מעצמו. אנשים צריכים להגיע לתפקידים עם ניסיון והבנה".

גם בסקר חדשות 13 זוכה מפלגתו של גנץ להצלחה עם 24 מנדטים לעומת 30 מנדטים של הליכוד. יש עתיד זכתה ל-9 מנדטים, תע"ל בראשות אחמד טיבי זוכה ל-8 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל-6 מנדטים, הימין החדש זוכה ל-6 מנדטים, העבודה וכה אף היא ל-6 מנדטים, כך גם הרשימה המשותפת. ש"ס בראשות דרעי זוכה ל-5 מנדטים, ישראל ביתנו זוכה ל-4 מנדטים, כך גם מרצ, כולנו, גשר והבית היהודי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ישיבת ממשלה 13 בינואר 2019. עמית שאבי, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

סקר וואלה! NEWS, שנערך על ידי מכון Panel Politics בראשות מנחם לזר בקרב 1,009 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית והערבית בישראל, משקף גם את המומנטום התקשורתי שממנו גנץ נהנה בימים האחרונים שלפני הנאום, וככזה עשוי לנקוט בהערכת יתר, אך הוא מעיד על הלך הרוח שגנץ מעורר בציבור ובמערכת הפוליטית.

מהסקר עולה כי הנאום גרם יותר לשינוי לטובה (27%) בעמדות הציבור כלפי גנץ לעומת כאלה שהתרשמו ממנו לרעה (12%), אך לרוב המשיבים הוא לא שינה לכאן ולכאן. מה שכן - מתנועת המנדטים עולה כי הוא האירועים ביממה האחרונה בהחלט סייעו לו לצבור מומנטום ולפתוח פער על לפיד. גנץ ולפיד מכוונים פחות או יותר על אותו קהל ורוב מצביעים באים לעת עתה ממצביעי המחנה הציוני ב-2015 (8 מנדטים) ואחרים מיש עתיד (4), הליכוד (3) וכולנו (1). עוד עולה כי למרות הניסיונות של הליכוד לתייר את גנץ ויעלון כשמאלנים, תמהיל המצביעים למפלגה המאוחדת של יעלון וגנץ מגוון למדי ונע בין מי שמגדירים עצמם אנשי מרכז (41%) ימין (27%) ושמאל (32%).

השקת קמפיין כולנו עם משה כחלון באשקלון, 30 בינואר 2019. שי מכלוף
השקת קמפיין כולנו, הערב/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully