זיהום אוויר בבירת תאילנד, בנגקוק, ינואר 2019. רויטרס
זיהום אוויר בבירת תאילנד, בנגקוק, ינואר 2019/רויטרס

אי אפשר לנשום: בנגקוק סגרה מאות בתי ספר בשל זיהום אוויר קשה

בירת תאילנד נחנקת מערפיח רעיל בימים האחרונים, והרשויות מנסות להזריע עננים ולפזר את החלקיקים המזהמים ללא הצלחה רבה. בעקבות זאת, הלימודים לא יתקיימו עד השבוע הבא. "אני לא יכולה לנשום כמו שצריך"

הרשויות בבירת תאילנד הורו בצעד חסר תקדים לסגור היום (Rביעי) קרוב ל-450 בתי ספר בשל זיהום אוויר כבד. בנגקוק סובלת מערפיח רעיל במשך שבועות, וכתוצאה מכך התושבים נאלצים לחבוש מסיכות הנחטפות מהחנויות תוך שהם מבקרים ברשתות החברתיות את תגובת הממשלה.

הזיהום נגרם בשל פליטת עשן מכוניות, בנייה חסרת מעצורים, שריפת שדות וזיהום ממפעלים. הרשויות ניסו לזרוע עננים כדי לגרום לגשם, ריססו גשרים עליים במים כדי ללכוד גורמים מזהמים ואפילו ביקשו מהתושבים שלא להבעיר קטורת ונייר בזמן חגיגות השנה הסינית החדשה.

היום הממשל העירוני בבנגקוק הרחיב את אזהרותיו, והורה לכל בתי הספר הציבוריים להיסגר החל משעות הצהריים ועד יום שישי, בעוד שהקצה 1,500 קמ"ר משטחה של העיר ל"אזור שליטה".

"המצב יישאר רע עד 3 או 4 בפברואר, אז החלטתי לסגור את בתי בספר", אמר מושל בנגקוג אסוואין קוונמואנג. הוא הוסיף כי הוא מקווה שהצעד יוביל להתרוקנות הכבישים מהמכוניות בדרכן לבית הספר.

זיהום אוויר בבירת תאילנד, בנגקוק, ינואר 2019. רויטרס
תלמידת בית ספר עם מסכה בבנגקוק/רויטרס
זיהום אוויר בבירת תאילנד, בנגקוק, ינואר 2019. רויטרס
הרשויות מקוות לצמצם את הזיהום דרך ההשבתה/רויטרס

בנוסף לכך, הרשויות מתכננות להשתמש במל"טים לפיזור נוזל סוכרי כדי לנסות ולקות את האוויר מחלקיקים מזוהמים. עם זאת, לא ברור כמה יעיל זה יהיה בשל היקף הערפיח שאופף את העיר. המושל אמר כי ייתכן שבקרוב תצא אזהרה מפני התעמלות בפארקים בעיר.

Air Visual, גוף עצמאי העוקב אחרי איכות האוויר, דרג את בנגקוק במקום ה-171 בדירוג, החמרה מאז אמצע החודש, אז הייתה במקום ה-156 בדירוג הבוחן את הסכנה שבאיכות האוויר. מצבה רע יותר בהשוואה לחלק מהערים בסין, אבל הרבה מתחת לניו דלהי, בירת הודו.

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהלת גרינפינס במדינה, טארה בוקאמסרי, אמרה כי רמות הזיהום בעיר הן הגרועות ביותר לפחות זה שנה. "שמעתי את החדשות על כך שסגרו בתי ספר, אז הגעתי לכאן בריצה", סיפר נונגלוק אנקונטוויטיה, אב לתלמיד באחד מבתי הספר בעיר. "מצבו הבריאותי של בני לא טוב. הוא משתעל כל הזמן ונזקק לשימוש קבוע בתרסיס לאף".

ראצ'אטה אנוקונוויטיה, תלמידה בבית ספר, סיפרה "אני לא יכולה לנשום כמו שצריך, העיניים שלי מזדהמות והעור שלי אלרגי לזיהום". סומאוויט קיטאק, תלמידה אחרת, סיפרה כי היא תמיד חובשת מסיכה. "אני לא עוזבת את הבית או את בית הספר בלעדיה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully