וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שיום אחד יהפכו את המכונית האוטונומית לבטוחה יותר

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

23.1.2019 / 12:14

במחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה באוניברסיטת אריאל עוסקים במחקר במכוניות אוטונומיות, וראש המחלקה פרופ' צבי שילר פיתח יחד עם חוקרים נוספים גישה חדשה בקבלת החלטות, שתשפר את ביצועי הרכב האוטונומי. הכירו את המחלקה שמכשירה את המהנדסים לעולם העתיד

צילום: עידן שחם, עריכה: אולפן וואלה! NEWS

הניסיונות להפחית את מספר ההרוגים זכה בשנים האחרונות לתפנית מעניינת עם פיתוחה של המכונית האוטונומית, אשר רבים סבורים כי בעתיד תחליף את האדם ותסייע לכביש להפוך למקום בטוח הרבה יותר. המכונית האוטונומית אמורה להיות בטוחה יותר, כאשר היא תהיה חלק ממארג שלם של תנועה אוטונומית של כלי רכב בכבישים, אולם עדיין קיימות בעיות טכנולוגיות שמונעות ממנה להגיע לשלב הייצור ההמוני. אחת הבעיות היא שמכוניות אלו מתוכננות לנסיעה בכבישים סלולים ומסומנים, אולם מתקשות להתמודד עם כבישים משובשים, מזג אוויר קיצוני, או תנועה סואנת הכוללת הולכי רגל ורוכבי אופניים.

"אנחנו עוסקים במחקר במכוניות אוטונומיות כבר שנים ארוכות", אומר פרופ' צבי שילר, ראש המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה באוניברסיטת אריאל, "האתגר במחקר מסוג זה הוא הידע הרב-תחומי הנדרש, שכולל ידע בדינמיקת הרכב, בקרה שמגדירה מתי הרכב מאיץ ומאט ואלגוריתמים לחיפוש המסלול האופטימלי".

"בתנועה של רכב אוטונומי בסביבה עירונית לעתים ההתנגשות היא בלתי נמנעת", מוסיף פרופ' שילר, "אנחנו פיתחנו גישה חדשה בקבלת החלטות במצבים קשים כאלה, המבוססת על גישה כמותית והתוצאות מזכירות מאוד את ההחלטות האתיות שמתקבלות בצורה לוגית".

המחקר שמתבצע בשנים האחרונות באוניברסיטת אריאל, מפתח אלגורתמים חדשניים לתכנון תנועה וניווט, שינחו בעתיד את כלי הרכב האוטונומיים בסביבות, שכיום הם אינם מסוגלים להתמודד איתן. תכנון התנועה כולל משתנים כגון טופוגרפיה, מאפייני הכביש או השטח ויכולות המכונית. סביבות דינמיות מתייחסות לסביבות עם מכשולים נעים, כגון תנועת רכבים והולכי רגל, האופייניות לסביבות עירוניות. במחקר במסגרת המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה באוניברסיטת אריאל פיתחו החוקרים שיטות מתקדמות לתכנון תנועה בסביבה דינמית המבוססות על הצגת המכשולים הנעים באמצעות 'מכשול מהירות', המאפשר לתכנן תמרונים שימנעו תאונה תוך התחשבות ביכולות הדינמיות של כלי הרכב.

"תחום המכטרוניקה משלב בין מכניקה, אלקטרוניקה ומחשבים. תכנית הלימודים משלבת לימודים תיאורטיים, התנסות במעבדות מתקדמות ופרויקטי גמר המהווים את גולת הכותרת של התכנית", אומר פרופ' שילר, "תכנית הלימודים במחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה באוניברסיטת אריאל מכשירה מהנדסי פיתוח ומובילי פרויקטים רב-תחומיים, המסוגלים להשתלב בתעשייה, להמשיך לתארים מתקדמים וליזום סטארטאפים בתחומי הרובוטיקה, הביומכניקה והאנרגיה. הפוטנציאל בתחום הרובוטיקה הוא עצום כיוון שבעתיד הלא רחוק כל דבר שיכול לזוז - יזוז בצורה רובוטית. התכנית שלנו מכשירה את המהנדסים להגשמת החזון הזה - מהנדסים שיפתחו מערכות רובוטיות לעזרת האדם, בארץ ובעולם".

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully