וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת ג'ויס קרול אוטס היא זוכת פרס ירושלים לשנת 2019

20.1.2019 / 12:24

אוטס (80) תגיע לישראל כדי לקבל את הפרס שמוענק למי שמקדם חופש ביטוי וזכויות אדם. "בעולם בו חירויות הפרט נמצאות תחת מתקפה מתמשכת, יש חשיבות רבה לעיסוק באוטונומיות של הפרט ובתפקיד של האמנות בחיינו", מסרה

ג'ויס קרול אוטס. דסטין כהן,
ג'ויס קרול אוטס/דסטין כהן

הסופרת האמריקנית ג'ויס קרול אוטס היא זוכת פרס ירושלים לשנת 2019. הסופרת בת ה-80 תגיע לישראל והיא תקבל את הפרס ב-12 במאי 2019 בטקס הפתיחה של פורום הספר הבינלאומי ופסטיבל הסופרים הבינלאומי. בוועדת הפרס ישבו ד"ר תמר הס (יו"ר), ד"ר עמרי הרצוג והסופר שמעון אדף.

ג'ויס קרול אוטס היא מהסופרות החשובות ביותר בעולם. במהלך הקריירה הספרותית העשירה שלה פרסמה רשימה ארוכה של יצירות מז'אנרים שונים וזכתה בפרסים רבים. בין ספריה שתורגמו לעברית: עשו בי כרצונכם (כנרת זמורה ביתן), עיניים ירוקות מוזרות (הקיבוץ המאוחד), סקסי (הקיבוץ המאוחד).

"קבלת הפרס הספרותי הבינלאומי המכובד, המיועד לסופרים שעבודתם עוסקת בחופש הפרט ובזכויות האדם בחברה, הוא כבוד גדול מאוד עבורי", מסרה אוטס. "בעולם בו חירויות הפרט נמצאות תחת מתקפה מתמשכת, יש חשיבות רבה לעיסוק באוטונומיות של הפרט ובתפקיד של האמנות בחיינו. כמי שהתבגרה בתקופה בה המונח פמיניזם כמעט ולא היה קיים וכמי שהגיעה מהשוליים החברתיים, מאזור כפרי נידח וממשפחה לא מבוססת כלכלית, שלא הייתה קשורה למוסד דתי או לרקע תרבותי, נושא זהות הפרט מעסיק אותי כבר שנים רבות.

"אחד מהסודות הגדולים של משפחתי היה קשור לסבתי, אמו של אבי, שאת היותה יהודייה גילינו רק אחרי מותה. היא הסתירה את זהותה היהודית במהלך כל חייה, מסיבות שאינן ברורות לי לחלוטין. ברור לי שממד שלם מחיי לא היה נגיש עבורי והיה עלול להיחשב אבוד, וזוהי עוד סיבה לכך שאני מעריכה שהביקור בישראל יהיה עבורי אירוע משנה חיים".

פרס ירושלים מוענק לסופרים בינלאומיים המבטאים ומקדמים בכתיבתם את רעיון "חירות האדם בחברה". הפרס היוקרתי כולל מענק כספי לסופר הזוכה בסך עשרת אלפים דולר. ב-2017 הפרס הוענק לסופר הנורבגי קרל אובה קנאוסגארד. בין מקבלי הפרס נמנים סופרים בעלי שם וחתני פרס נובל כגון מריו ורגס יוסה, ברטרנד ראסל, מילן קונדרה, סימון דה בובואר, סוזן סונטאג, ארתור מילר, הרוקי מורקמי, איאן מקיואן ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully