וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של מדחת יוסף תוקף את גנץ: "יפקיר את המדינה כמו שהפקיר אותו"

לאחר שהרמטכ"ל לשעבר גנץ הבטיח כי יעשה ככל שביכולתו כדי לתקן את חוק הלאום, תקף אותו אחיו של החייל שנהרג בשכם תחת פיקודו. "איש שמפקיר פצוע בשטח הוא איש שלא יכול לעמוד בראש מדינה". גם השר ארדן הצטרף לביקורת "אולי כדאי שגנץ יחזור לשתוק"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

אחרי המתקפה מימין על דבריו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נגד חוק הלאום, ביקר אותו היום (שני) מהדי יוסף, אחיו של חלל צה"ל מדחת יוסף שנהרג בקרב בקסר יוסף בשכם בשנת 2000. גנץ, שאמר היום "אעשה כל שביכולתי כדי לפעול לתיקון חוק הלאום" במפגש עם פעילים שהגיעו לביתו, היה אז מפקד אוגדת איו"ש באותה השנה.

יוסף אמר כי "האיש הזה לא יוכל לנהל מדינה, איש שמפקיר פצוע בשטח הוא איש שלא יכול לעמוד בראש מדינה, הוא יפקיר מדינה שלמה כמו שהפקיר את אח שלי, מעניין אותו האינטרס שלו. אז הוא אמר שצריך לכבוש חצי משכם כדי להציל חייל, נו אז מה ? שיכבוש, למה שיפקיר את החייל?".

צעדה לביתו של בני גנץ לתיקון חוק הלאום, ינואר 2019. יותם רונן, צילום מסך
גנץ, היום/צילום מסך, יותם רונן

גנץ אמר מוקדם יותר עם פעילי "המטה לתיקון חוק הלאום" כי הוא "אני פותח את ביתי ואני אומר תודה שבאתם, אני מאוד מעריך את זה. אני רואה פה חברים משירות משותף של שנים רבות ובאובדן של חברים. יש לנו ברית דמים, אבל יותר מכך, יש לנו ברית חיים. אנחנו צריכים לחזק את השותפות בינינו".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקף את גנץ ואמר כי "כשמחבלים פלסטינים ירו בלוחם מג"ב מדחת יוסף, מפקד אוגדת איו"ש בני גנץ היה חלק מקבוצת הפיקוד שהפנתה לו גב, ולא 'עשתה כל שביכולתה' כדי להציל את חייו. הביטוי של גנץ מביש! הברית של הליכוד עם אחינו הדרוזים היא נצחית ולא ניתנת לערעור. אולי כדאי שגנץ יחזור לשתוק".

עוד באותו נושא

ההצהרה הראשונה של גנץ: "אעשה כל שביכולתי לתיקון חוק הלאום"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למה שיפקיר את החייל?". מדחת יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שר התקשורת איוב קרא תקף את גנץ על דבריו ואמר כי "את הענן סביב הפקרתו של מדחת יוסף והאחריות על קריסת והשפלת צד"ל לא ניתן למחוק בחיבוק מזויף ובמתקפה פופליסטית ומבישה על חוק הלאום.כפי שהבטחנו לראשי העדה הדרוזית, נמשיך לפעול לקיום המתווה שהסכמנו עליו ונסיים אותו בהקדם".

מנגד, ח"כ סאלח סעד (העבודה) תמך בדבריו של גנץ ואמר כי "בני גנץ הראה מנהיגות בדבריו והוכיח תמיכה בלתי מסוייגת בדרוזים ובשוחרי השיוויון במדינת ישראל. אין ספק שמקומו במפלגת העבודה וכולי תקווה שהוא יצטרף אלינו בקרוב".

ועדת הבדיקה ניקתה את גנץ מאחריות

יוסף נפצע באורח קשה במהלך מהומות של פלסטינים בשכם. ראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק, הורה לצה"ל להימנע מלפרוץ למתחם ולתאם עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים את פינויו. לאחר שעות רבות שלא חולץ, מת מפצעיו. גנץ, אז מפקד אוגדת יהודה ושומרון, היה אחד מבכירי הצבא שהיו במוצב תל א-רס הסמוך שניסו לתאם עם הפלסטיניים את החילוץ, שלא יצא לפועל.

ועדה צבאית שהוקמה בראשות האלוף יורם (יה-יה) יאיר לבדיקת האירוע ניקתה את גנץ וקציני צבא נוספים מאחריות, אולם משפחתו של יוסף טענה כי הוועדה הוקמה במטרה "לסתום את פיותיהם". ב-2003 דחה בג"ץ עתירה שדרשה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הנסיבות שהביאו למותו של יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully