וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול בקול הערבי: אחמד טיבי הודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת

טיבי הגיש מכתב ליו"ר ועדת הכנסת וביקש להתפלג כבר מחר לסיעה נפרדת אותה הוא מייצג - תע"ל. לאחרונה עורר את זעם חברי סיעתו כשביקש לערוך סקר לבדיקת היתכנות לריצה נפרדת של המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת. עודה תקף: "נתניהו היה רוצה לראות אותנו מתפרקים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

ח"כ אחמד טיבי הודיע היום (שלישי) על פרישתו ממפלגת הרשימה המשותפת. במכתב ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר כתב טיבי כי הוא מבקש לאשר את התפלגות הרשימה המשותפת, המורכבת מהמפלגות חד"ש, רע"מ, בל"ד ותע"ל, ולרשום את האחרונה כסיעה נפרדת בכנסת.

טיבי ביקש לאחרונה סקר שימדוד את חוזקה של כל מפלגה ברשימה, למרות ההנגדות שהבקשה עוררה בקרב נציגי המפלגות האחרות. טיבי, לצידו של יו"ר הרישמה המשותפת ח"כ איימן עודה נחשב לאחת משתי הדמויות המוכרות ביותר בציבור מהרשימה - לאחר פרישת ח"כ ג'מאל זחאלקה וח"כ חנין זועבי. אבל חש שלא מקבל ייצוג הולם ברשימה המשותפת. טיבי יזכה למימון מפלגות נפרד לאור כך שמדובר בסיעות נפרדות. במפלגת תע"ל חבר גם ח"כ ואאל יונס שנכנס בחודש אוגוסט בשנה שעברה לכנסת במסגרת הסכם הרוטציה בסיעה.

מליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
טיבי/ראובן קסטרו

יו"ר נרשימה המשותפת עודה תקף את טיבי וכתב כי "מי שהיה רוצה לראות את הרשימה המשותפת מתפרקת, יותר מכל, זה נתניהו. מי שרוצה לעשות הפרד ומשול בין ערבים לערבים זה הימין הקיצוני. גאה להיות חלק ממפלגה שיודעת לשים את האידאולוגיה לפני האינטרסים האישיים".

הודעתו של טיבי התקבלה בהפתעה ברשימה המשותפת, ובסביבתו של עודה אמרו לוואלה! NEWS כי "כפי שזה נראה מדובר בעוד תרגיל של טיבי להשיג עוד מנדט". הגורמים בסביבתו הזכירו כי מעולם לא התמודד לבד והם "מעריכים כי סיכוייו לעבור את אחוז החסימה ברשימה עצמאית שהוא יוביל הם אפסיים".

בתגובה לביקורת מסביבת עודה אמרו הערב מקורבים לח"כ טיבי כי "מי אמר שיילך לבד"? ורמזו על חבירה אפשרית ומשא ומתן מתקדם עם מאזן גנאים, לשעבר ראש העיר סכנין ויו"ר הועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות וכן עם עלי סלאם, ראש העיר נצרת. לשניים יש חשבון פתוח עם חד"ש ועם הרשימה המשותפת בשל כך שהעמידה מולם מועמד לראשות העיר בבחירות האחרונות.

מזכ"ל בל"ד ד"ר מטאנס שחאדה מסר הערב כי "החלטת ח"כ טיבי לפרק את הרשימה המשותפת הייתה צפויה, במיוחד לאור ניסיוניו בשבועות האחרונים לסחוט עוד מנטדים משאר המפלגות. טיבי עושה זאת על אף, שבמשך 20 שנות כהונה בכנסת, מעולם לא רץ ברשימה עצמאית ולא עמד במבחן הבוחר".

בשבוע שעבר רמז טיבי כי "קיומה של הרשימה המשותפת וחזרתה לקו הבריאות תלוי בשיפור מעמדה ותדמיתה מול הציבור, שהוא יותר ביקורתי הפעם". הוא הזהיר כי "אם נישאר אותו דבר אנחנו נרד בסקרים עוד. סתם להגיד 'תצאו לקלפיות בהמוניכם ונביא עוד מנדטים' זו אמירה שאין לה על מה להתבסס. היום צריך לעבוד קשה יותר, כדי להחזיר את האזרח לקלפי".

(עדכון ראשון: 16:52)

עוד באותו נושא

"אתגר בזמן בחירות": המבקר יבדוק את התגוננות הרשויות ממתקפת סייבר

לכתבה המלאה
מכתב ההתפטרות מהרשימה המשותפת ששלח ח"כ אחמד טיבי ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר. אתר רשמי
המכתב ששלח טיבי ליו"ר ועדת הכנסת/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully