וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיוס החדש של בנט ושקד: הפעילה החירשת שתצטרף לימין החדש

8.1.2019 / 11:09

שירלי פינטו, בת 30, הודיעה על הצטרפותה למפלגה החדשה שהקימו השניים עם פרישתם מהבית היהודי. פינטו, הפועלת לקידום זכויותיהם של חירשים בישראל ואף קידמה מסע הסברה להפיכת שפת הסימנים לשפה רשמית, הבטיחה שתוסיף לפעול למען קידום אנשים עם מוגבלויות

צילום: מפלגת "הימין החדש"

שירלי פינטו, פעילה חברתית לקידום זכויות חירשים בישראל, מצטרפת למפלגת הימין החדש של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד. פינטו, חירשת שייצגה את ישראל בפורום העולמי לחירשים, הודיעה היום (שלישי) על הצטרפותה לשורות המפלגה.

פינטו, בת 30, הכירה את השר בנט עוד בשנת 2016, כשהובילה את הקמפיין "אני מסמן אני שווה" להגברת החשיבות של שפת הסימנים בציבור ולקידום חקיקה של השפה כשפה מוכרת בישראל. שר החינוך הצטרף לקמפיין, ובעקבותיו הייתה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לאוניברסיטה הראשונה בישראל שהכירה בשפת הסימנים הישראלית כשפה רשמית לאנשים חירשים.

המצטרפת החדשה למפלגה מתגוררת כיום בגבעתיים, זאת לאחר שעל פי הודעת הימין החדש, גדלה בקריית ביאליק בבית מסורתי עם השקפת עולם ימנית. היא עובדת בקרן רודרמן ובתנועת "לינק20" לקידום צעירים עם מוגבלויות, ובמקביל משמשת בהתנדבות כיועצת לראש עיריית רמת גן לענייני מוגבלויות ונגישות.

לקריאה נוספת:
הגיוס הראשון לימין החדש של בנט ושקד: העיתונאית קרולין גליק
לא רק מומו פילבר: עוד יועץ לשעבר של נתניהו ייעץ לבנט ושקד
שקד לפני בנט: הלוגו של מפלגת "הימין החדש" נחשף

מצטרפת חדשה לרשימת "הימין החדש": שירלי פינטו - פעילה חברתית חירשת שלוחמת למען אנשים עם מוגבלויות עם נפתלי בנט ואיילת שקד, 8 בינואר 2019. הימין החדש,
פינטו לצד שקד ובנט/הימין החדש

פינטו, חירשת מילדות, חשה כבר בילדותה את הקושי ואת חוסר הבקיאות בשפת הסימנים בקרב הוריה. כשבגרה, החליטה כי תקדיש את חייה לשינוי מציאות זו של אנשים חירשים וכבדי שמיעה. היא שירתה במערך הטכני של חיל האוויר, ובוגרת לימודי תואר ראשון במשפטים. היא החלה התמחות במשרד עורכי הדין "פירט, וילנסקי מזרחי כנעני ושות' (FWMK)" והיא המתמחה החירשת היחידה בארץ. החל משנת 2016 היא מרצה ללימודי תרגום לשפת הסימנים באוניברסיטת בר-אילן.

"אני שמחה ומתרגשת להודיע על הצטרפותי לרשימת הימין החדש, בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד", אמרה פינטו. "אמשיך לפעול בכל העוצמה, כמו שפעלתי בעבר, למען אנשים עם מוגבלויות בישראל ולהיות הכוח שלכם בכנסת מתוך מטרה להפוך את ישראל לחברה נגישה, שוויונית ומכילה".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "מפלגת הימין החדש פועלת לביצוע מדיניות ימנית עם רגישות חברתית. שירלי פינטו, שהצליחה בגיל צעיר כל כך להעלות לסדר היום הציבורי את חשיבות ההנגשה הראויה לאנשים חירשים וכבדי שמיעה, תייצג את ציבור אנשים עם מוגבלות בכנסת ישראל. אני בטוחה ששירלי תפעל ללא לאות ובאופן אפקטיבי להגברת הזכויות המגיעות לאנשים עם מוגבלות בצורה הכי טובה שאפשר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצטרפה בשבוע שעבר. גליק ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך נפתלי בנט בירך אף הוא על הצטרפותה של פינטו למפלגה. "שירלי, לוחמת חברתית אמיתית, מצטרפת לנבחרת של לוחמים למען מדינת ישראל", אמר. "שירלי עושה היסטוריה ושוברת את תקרת הזכוכית של ציבור החירשים בישראל, כשתהיה לחברת הכנסת החירשת הראשונה בישראל ותייצג נאמנה את זכויותיו של ציבור זה. ביחד עם שירלי, נמשיך לחזק את החברה הישראלית, וישראל תחזור לנצח גם במאבק של אנשים עם מוגבלויות. זהו אחד הרגעים שאני הכי גאה בו מאז שנכנסתי לשדה הציבורי".

פינטו היא המצטרפת השנייה למפלגה שהקימו בנט ושקד עם פרישתם ממפלגת הבית היהודי, יחד עם ח"כ שולי מועלם-רפאלי. לפני כשבוע הצטרפה העיתונאית קרולין גליק לשורות המפלגה המתגבשת. שמה של גליק, חילונית תושבת אפרת, המשמשת כעורכת בעיתון "ג'רוזלם פוסט" וממקימות אתר ביקורת התקשורת "לאטמה", עלה כמועמדת בבחירות 2015 כשראש הממשלה בנימין נתניהו שקל לשלב אותה ברשימת הליכוד לכנסת, אך המהלך לא יצא לבסוף לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully