וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מומו פילבר: עוד יועץ לשעבר של נתניהו ייעץ לבנט ושקד

7.1.2019 / 17:09

פרסום ראשון: היועץ האסטרטגי אהרון שביב, שהיה מנהל קמפיין הליכוד ב-2015, ערך בחודשים האחרונים מחקרי עומק עבור בנט ושקד, שהקימו בשבוע שעבר את "הימין החדש". לדברי גורמים פוליטיים, ההתקשרות בין הצדדים הופסקה הרבה לפני הקמת המפלגה החדשה

עריכה: תומר לוי

ראשי מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, נועצו בחודשים האחרונים באהרן שביב, שהיה מנהל קמפיין הליכוד ב-2015. לוואלה! NEWS נודע היום (שני) כי שביב, יועץ אסטרטגי אנגלי-ישראלי שעבד בעבר בקמפיינים בארה"ב אירופה וישראל, ייעץ לבנט ושקד באופן שוטף במשך כמה שבועות, במהלכם ערך, בין היתר, סדרה של מחקרי עומק של דעת הקהל לגבי האפשרויות הפוליטיות שעמדו בפניהם לפני ההחלטה על פרישה מהבית היהודי והקמת מפלגת הימין החדש.

בין היתר, נבחנה האפשרות של הקמת מפלגה חדשה, לצד מספר אופציות נוספות, וכן קבוצות מיקוד בהם נבחנה עוצמת המותג של בנט ושקד בציבור הכללי. לדברי גורמים פוליטיים, ההתקשרות בין הצדדים הופסקה מספר שבועות לפני הודעתם של בנט ושקד על פרישה מהבית היהודי והקמת מפלגת ה"ימין החדש" ושביב אינו מייעץ למפלגה החדשה.

בחירות 2019 - עוד בנושא:
נתניהו הודיע: "אמסור הצהרה דרמטית בשעה 20:00 בירושלים"
איילת שקד תוקפת: גנץ הוא פייק ימין, ננצח אותו בקרב הפוליטי
מתקפה חריפה בליכוד נגד גנץ: "זה לא סוד שהוא תמיד היה מספר 2"

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
השתמשו ביועץ נתניהו. בנט ושקד בעת הודעתם על הקמת הימטין החדש/ראובן קסטרו

כפי שפורסם בוואלה! NEWS בשבועות האחרונים, אנשי הקמפיין המנצח של נתניהו מ-2015 הפכו מוצר מבוקש למתחריו בבחירות הנוכחיות. בנוסף לשביב, שנחשב לאחת הדמויות הדומיננטיות קמפיין כשהביא לנתניהו את הניצחון ואף זכה בפרס על סרטון ה"ביביסיטר" של בחירות 2015, בנט ושקד קיימו שורה של פגישות עם שלמה מומו פילבר, שהיה בעבר מקורב מאוד לנתניהו וניהל את מטה הבחירות של הליכוד בבחירות הקודמות, והפך בינתיים לעד מדינה בפרשת 4000.

רמי יהודיחה, מנכ"ל משרד הפרסום LEAD, ששימש גם הוא אחד ממנהלי הקמפיין של הליכוד ב-2015, ינהל הפעם את קמפיין הבחירות של יאיר לפיד ויש עתיד. כמו כן, לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו עצמו ימשיך לעבוד עם יועץ הסקרים האמריקני ג'ון מקלוהלין, שהיה איש הסקרים והמספרים של הליכוד גם בבחירות הקודמות.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: דוברי נתניהו - גם מורשי החתימה של הליכוד בקמפיין

לכתבה המלאה
אהרון שביב. יח"צ,
ערך מחקרים פוליטיים עבור בנט ושקד. שביב/יח"צ

נתניהו עצמו קיים בימים האחרונים ישיבות מרתוניות לקראת בחירות 2019, ובסביבתו שומרים על רמת מידור גבוהה בנוגע לקמפיין ולמטה שינהל אותו. כפי שפורסם בוואלה! NEWS נתניהו אינו מתכוון להיעזר באנשי אסטרטגיה וקמפיין חיצוניים בכירים בבחירות הנוכחיות, ומתכוון למנות בעיקר אנשי ניהול, תקשורת ושטח - ולנהל את האסטרטגיה של הליכוד בעצמו.

לפי ההערכה, נתניהו עשוי למנות את אחד מבכירי הליכוד - יו"ר הקואליציה דודי אמסלם או אחד מהשרים המקורבים - כמנהל הקמפיין. כמו כן, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שהגביר באחרונה את הנוכחות שלו ברשתות החברתיות, צפוי לקחת חלק פעיל בקמפיין "ברמת מעורבות גבוהה יותר", אך לא למלא תפקיד רשמי.

דובריו של ראש הממשלה, יונתן אוריך וטופז לוק - ימלאו תפקיד מרכזי בקמפיין, וגם הוגדרו מורשיי החתימה של הליכוד לאישור הוצאות כספיות של המפלגה בתקופת הבחירות הקרובה. אוריך, בן 29, משמש כיום כדוברו הפוליטי של ראש הממשלה, ולוק, בן 26, עזב בימים האחרונים את תפקידו כיועץ הניו מדיה במשרד ראש הממשלה כדי לחבור לקמפיין. שניהם מלווים את נתניהו מאז הבחירות הקודמות, ונחשבים למקורבים אליו מאוד. היא שלאוריך וטופז תינתן שליטה בתקציב המפלגה ולנתניהו תהיה דריסת רגל כמעט מוחלטת בניהול ההוצאות, כולל "הוצאות מיוחדות".

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
לא מתכוון להיעזר באנשי אסטרטגיה וקמפיין חיצוניים בבחירות. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי
לו"ז בחירות 2019. אתר רשמי
לו"ז בחירות 2019/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully