וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לסוגייה הפלסטינית קשיים מול ארה"ב, ישראל וחמאס

5.1.2019 / 0:41

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי אינו מתכוון לשאת ולתת על "עסקת המאה" שמגבש ממשל טראמפ, בשל הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל. אבו מאזן תיאר את היחסים עם ישראל במשבר, מאחר שהיא "הפכה לאגרסיבית יותר בהתנחלויות" וציין כי אם ההפרות יימשכו הוא ייבחן מחדש את ההסכמים

עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אמש (שישי) כי הסוגייה הפלסטינית עומדת בפני קשיים בשלוש חזיתות - מול ארצות הברית, ישראל וחמאס. הוא הוסיף במפגש עם כתבים ואנשי רוח בקהיר כי הוא אינו מתכוון לשאת ולתת על "עסקת המאה" שמגבש ממשל טראמפ בשל ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

הוא אמר כי הרשות לא תוותר בנושא גם במחיר של ביטול הסכמי אוסלו עם ישראל. אבו מאזן תיאר את היחסים עם ישראל במשבר, מאחר שהיא "הפכה לאגרסיבית יותר בהתנחלויות". יו"ר הרשות אמר כי הוא עשוי לבחון מחדש את ההסכמים אם ההפרות יימשכו.

עוד בעולם
חמש נערות בנות 15 נהרגו בשריפה שפרצה ב"חדר בריחה" בפולין
הפגישה התפוצצה: טראמפ מאיים להשבית את הממשל לחודשים או שנים
מתקפת סייבר נרחבת נגד מרקל ופוליטיקאים ברחבי גרמניה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם בניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
אינו מתכוון לשאת ולתת על "עסקת המאה". טראמפ ואבו מאזן, בשנה שעבר/רויטרס

אבו מאזן שב על דבריו כי המגעים עם וושינגטון נותקו מאז ההכרזה של הנשיא על ירושלים במאי האחרון. עוד אמר כי לפתרון הסוגיה הפלסטינית יש שלושה מישורים - פוליטי, כלכלי וביטחוני - ולדבריו לא ניתן להפריד ביניהם.

יו"ר הרשות אמר כי הוא נפגש עם טראמפ ארבע פעמים, האחרונה שבהן בניו יורק, ודרש את פתרון שתי המדינות. לדבריו, נשיא ארצות הברית הסכים לבקשתו, אך שבועיים לאחר מכן הוא הכריז על ירושלים כעל בירת ישראל. "אנחנו לא יכולים לקבל זאת ומאז אנחנו מחרימים את האמריקנים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully