וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה הישראלית שמנציחה את הרגעים המטומטמים והקסומים בעולם

3.1.2019 / 17:00

מסעדה העונה לשם "קקה" בקניה, תפריט עם "ציצים מורתחים" בגיאורגיה ושלטים המלמדים איך להשתמש נכון בשירותים - בלוגרית טיולים יצרה את דף הפייסבוק "דברים שמצאתי במדינות עולם שלישי", ובו אינספור צילומים הזויים שתיעדו ישראלים מהעולם. מצחיק וקסום כאחד

מסעדה עם ניחוחות, קניה

מנה בתפריט סיני העונה לשם "אוזן של יהודי", משפחה בת חמש נפשות רכונה על טוסטוס, מדבקה מזויפת של בירה טובורג, הודי שחיבר מאוורר רצפה לאופנוע שלו, מסעדה העונה לשם "קקה" ושפע אינסופי, מצחיק עד דמעות, של איורים המתארים שימוש "נכון" בשירותים.

כל הטוב הזה שוכן אחר כבוד בדף הפייסבוק "דברים שמצאתי במדינות עולם שלישי", שנוסד בספטמבר האחרון על ידי בלוגרית הטיולים כרמל קמין (30) מתל אביב. בראש הדף מתנוססת ההכרזה שלא מותירה ספק באשר ליעדי הקבוצה: "מטיילי מדינות עולם שלישי - התאחדו! כאן המקום לשתף ולחלוק רגעים מטומטמים וקסומים שקרו לכם בזמן שטיילתם במדינות שטרם התקדמו אל המערב".

אז איך בדיוק עלה לך הרעיון להנציח בדך פייסבוק את כל התצלומים הקורעים האלו?
"יש לי בלוג טיולים בשם 'מסוף כרמלית', ומאז שהקמתי אותו, אני מגלה שאני מטיילת הרבה יותר. אבל כדי לחסוך בעלויות, אני נוסעת די הרבה אל מדינות שמוגדרות 'עולם שלישי'. ומעבר לחוויית הטיול שהן מציעות, יש במדינות האלו המון דברים מצחיקים".

למה הכוונה?
"ידוע שכל מי שמגיע להודו למשל, לא מפסיק לצלם את ההתרחשויות המוזרות שקורות שם. אין מי שלא צילם בהודו משפחה שלמה שרוכבת על אופנוע קטן. בכל מקרה, כל הצילומים המצחיקים האלו שאספתי ממקומות שונים בעולם, לא התאימו לבלוג הטיולים, שנועד לספק מידע רציני. וכך הצטברו להם החומרים, עד שלילה אחד, שבו לא יכולתי להירדם, קמתי - ופשוט פתחתי את קבוצת הפייסבוק הזו".

תשתין פה, והביצים שלך בסכנה!

למה להשתמש במחשבון אם יש חשבוניה?

גם בטנריף מסבירים לכם איפה אסור להתפנות

הודו: לא לפחד - לצחוק

להפתעתה, בתוך כשבוע הצטרפו לקבוצה מעל ל-1,000 חברים, ואנשים רבים החלו להעלות תמונות הזויות מרגעים מצחיקים, להם היו עדים בטיוליהם בעולם. שיטוט בדף מציף את העובדה שהכוכבת של הקבוצה היא הודו. "להערכתי, כ-80 אחוזים מהתמונות בקבוצה צולמו בהודו", אומרת כרמל.

מה הופך את הודו למלכת הקבוצה?
"בעיקר השילוב של גודש אדיר של בני אדם יחד עם תשתיות רעועות. התוצאה יוצרת סצנות הזויות. ולכל זה צריך להוסיף את העובדה שהפיקוח על ענייני תנועה ובנייה במדינת הענק הזו - רופף למדי".

"המון אנשים פוחדים לטייל בהודו, ואני אומרת: אין מה להיבהל מהודו. מי שמפחד להגיע לשם - לא יודע מה הוא מפסיד. צחקתי שם כל כך הרבה! צריך רק לתפוס פינה באיזה בית קפה ופשוט להביט בכאוס בהנאה גדולה".

אבל עם כל הכבוד להודו, ניצני ההריון להקמת הקבוצה נבעו מטיול שערכה כרמל בקירגיזסטן. היא לא ציפתה שמשהו משעשע יקרה לה במדינה המוסלמית, השוכנת במכרז אסיה. אבל הכל השתנה במהרה, בעת שהיא מצאה את עצמה מסיירת במסגד שכולו מלא בסוסים, או נתקלת שוב ושוב בבתים שבהם ישנם גרמי מדרגות שלא מובילים לשום מקום.

שלט שירותים שיגרתי בתאילנד

שלט בשירותים בקיריגיזסטן, ספטמבר 2018

מניקות, הרות , קשישים, פצועים ואנשים שלובשים צהוב מוזמנים לשבת לפני כולם!

עולם שלישי: קווים לדמותו

בבלוג שלה היא אף הכינה מעין מדריך שמסביר לקוראים האם הם נמצאים בעולם שלישי או לא. לדבריה, אם נתקלתם בלפחות ארבעה מהסימנים המפורטים, אתם אכן מטיילים במדינת עולם שלישי. ואלו הסימנים: תשתיות התחבורה רעועות להפליא, תרבות הנהיגה מופרכת, אופנועים משמשים ככלי רכב משפחתיים, הפסקות חשמל הן עניין שבשגרה, הרחובות גדושים בבעלי חיים משלל מינים, אפשר למכור כל דבר - ובכל מקום, מבנים רבים מתהדרים בתכנון לקוי, לעתים מופרך, וכמובן - שפע של שלטים מוזרים בשירותים.

צ'יזבורגר, הגרסה הנפאלית

משולש אזהרה נוסח וייאטנם (בדרך לסאפה)

בדיחות פיפי-קקי: המיטב

באופן טבעי (תרתי משמע), חלק ניכר שהתצלומים המועלים לדף הפייסבוק עוסקים בהיגיינה בכלל ובענייני שירותים בפרט. אז אחרי שנחשפים לתמונות של איורים שמסבירים לקהל היעד לא לבצע עמידת ידיים על האסלה או אוסרים על עריכת מקלחת באמצעות צינור הבידה, עולה השאלה, מדוע בכלל יש צורך בכל ההסברים המפורטים הללו? "טוב, אז החלטתי באמת לערוך מחקר קטן משלי על העניין וגיליתי ששלטי שירותים רבים נועדו בעצם עבור תיירים סיניים. סין חווה תנופה כלכלית, וכיום גם בני מעמדות נמוכים יחסית יכולים להרשות לעצמם לצאת ולטייל בחו"ל. העניין הוא שרבים מהם לא יודעים כיצד להשתמש בשירותים מערביים, מאחר שהם רגילים לשירותי 'בול קליעה'. וכך, לעתים קרובות, קורה שתיירים סינים נכנסים לשירותים ציבוריים במדינות אחרות ועושים את צרכיהם בעודם עומדים על האסלה. השילוט פשוט נועד להסביר להם כיצד לעשות זאת נכון".

בואי נהיה רציניים לרגע. אין משהו קצת מתנשא בקבוצה שמעלה תצלומים כאלו, ועוד עם השם "עולם שלישי?
"הייתי ב-33 מדינות בעולם, והזיכרונות הכי טובים שלי מגיעים לא מפריז או מלונדון, אלא מאותן מדינות העולם השלישי, שמזמנות סיטואציות כל כך מצחיקות. זה ממש לא מגיע ממקום של התנשאות, אלא מהעניין במקומות שונים ממה שאנחנו רגילים. רגע, ולאטום את הדלתות בבית עם סלוטייפ נגד טילים, כפי שעשו בארץ, זה לא מצחיק?"

אם אין עץ אשוח (יולקה) תכינו מגרביים! (רוסיה)

מישהו מעוניין בציצים מורתחים? (גיאורגיה)

בלי עמידת ידיים על האסלה: איך להשתמש בשירותים ציבוריים בתאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully