וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצהרה של לבני ששברה את הכלים: מאחורי הקלעים של החלטת גבאי

יו"ר מפלגת העבודה הגן על החלטתו להתפצל ממפלגת התנועה ללא התראה מוקדמת ליושבת הראש, "גם היא עשתה מולי דברים ללא הודעה". מקורביו טענו כי קריאתה "לשים את האגו בצד" הביאה אתו להודיע על פיצול. גבאי זכה לתמיכה בישיבת הסיעה: "המהלך הזה הוכיח מי אתה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פיצול המחנה הציוני - כל העדכונים

- גבאי הודיע במסיבת עיתונאים על פיצול של "העבודה" ו"התנועה"
- לבני לא ידעה על המהלך; גילתה מול המצלמות
- לבני: "טוב שהותרו הספקות"
- בתנועה תקפו: "גבאי מעולם לא קיבל את עקרון השותפות"
- לפיד: אצלנו אין זעזועים

"גם היא עשתה מולי דברים ללא הודעה" - כך אמר היום (שלישי) יו"ר העבודה אבי גבאי, בחלק הסגור של ישיבת המחנה הציוני, לפני שהודיע על פירוקה. הוא התייחס לביקורת שעתידה הייתה להגיע על כך שלא הודיע לציפי לבני על ההתפצלות מהתנועה, ואמר כי "הביקורת תבוא מהמצקצקים". עוד הוסיף כי "גם כשנתתי לה את ראשות האופוזיציה, היא לא אמרה עלי מילה טובה".

בדבריו על "דברים ללא הודעה", מתכוון גבאי לאירוע שהתרחש ביולי בו ח"כ לבני עמדה מול המצלמות בישיבת מחנה הציוני והציבה אולטימטום בפני גבאי ללא הודעה מראש: ראשות האופוזיציה או פירוק השותפות.

בסביבת גבאי אמרו כי "הקש ששבר את גב הגמל", מבחינתו היה האירוע בשבוע שעבר שבו הצהיר כי "הבחירות הקרובות יהיו ביני לבין נתניהו" ובתגובה לבני אמרה בנאום אחר שיש "לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת". לדבריהם, "שם אבי הרגיש שנחצה קו אדום. לא היה יכול להשאיר את זה כפי שזה ולהמשיך הלאה".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי הודיע: העבודה והתנועה מתפצלות - המחנה הציוני יפורק
גבאי הציע לבני גנץ את ראשות המחנה הציוני - הרמטכ"ל לשעבר סירב
יעלון: ההרתעה בעזה נשחקה, עיתוי חשיפת המנהרות - פוליטי

אבי גבאי וציפי לבני בהכרזה על פירוק המחנה הציוני, 1 בינואר 2019. רוני כנפו
גבאי ולבני, היום/רוני כנפו

גורמים בסביבת גבאי אומרים כי הוא "העביר מסר" לבני גנץ בשעות האחרונות, לפיו פירוק המחנה הציוני "לא סוגר את הדלתות לחיבורים בהמשך, אלא להיפך - פותח". הגורמים סירבו לפרט כיצד הועבר המסר. בסביבת גנץ אמרו כי לא ידוע להם על שיחה בין השניים.

את ההודעה הדרמטית על פיצול המחנה הציוני נתן גבאי יומיים אחרי שהאפשרות לפיצול של ח"כים ממפלגות קיימות כולל את קבלת המימון הסתיימה. כעת, ככל שח"כ רוצה לעזוב למפלגה אחרת, עליו להתפטר ממפלגתו ולהתמודד כרגיל במפלגה אחרת ללא שום מימון.

חבר הכנסת איציק שמולי אמר בחלק הסגור של ישיבת הסיעה לגבאי כי "המהלך הזה הוכיח מי אתה. זה מהלך אמיץ. כולם צריכים להתאחד ולגבות אותך". לעומתו, אמר ח"כ איתן כבל לגבאי "אבי, אתה עושה טעות. למה אתה לא מתייעץ איתנו?".

פורטרט חבר הכנסת, איציק שמולי. ראובן קסטרו
תומך בגבאי. ח"כ שמולי/ראובן קסטרו

ח"כ נחמן שי אמר בסוף ישיבת הסיעה "אולי הייתי עושה את זה אחרת אבל המעשה נעשה. מפלגת העבודה הולכת קדימה, נחושה, דבקה בעמדותיה החברתיות והמדיניות. אני מאמין כי מחנה גדול ישוב ויצטרף אלינו בדרך הזו".

ח"כ שלי יחימוביץ בירכה את גבאי על המהלך ואמרה כי "מדובר בצעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי של גבאי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד, ואף להיפך: הוא הפחית את האמון של הציבור במפלגה, והיה ברור כי לבני אינה משלימה עם הנהגתו של גבאי. למפלגת העבודה מסורת ואידיאולוגיה ברורים, ואני בטוחה שנצלח את המשבר ונצליח בבחירות הקרובות".

(עדכון ראשון 12:21)

אבי גבאי וציפי לבני במסע"ת לפירוק המחנה הציוני, 1 בינואר 2018. אמיל סלמן, חדשות "הארץ", אתר רשמי
גבאי ולבני במסיבת העיתונאים/אתר רשמי, אמיל סלמן, חדשות "הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully