וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגדו בערכי נשיאת האלונקה": פעילים מהפריפריה זועמים על בנט ושקד

1.1.2019 / 18:10

פעילי הבית היהודי מסניפי הדרום סוערים בעקבות החלטת ההנהגה של הבית היהודי לפרוש לטובת מפלגה חדשה. "העריקה מכוערת מאוד", אמר ראש סניף מהדרום. "אדם שנמצא בבית ומאמין בערכים - לא נוטש את הבית", הוסיף אחר. "נפתלי בנט הוא לא היחיד שיכול להנהיג"

צילום: יותם רונן

ראשי הסניפים והפעילים המרכזיים של הבית היהודי מכריזים מלחמה נגד המפלגה החדשה של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד. הפעילים כועסים, מאוכזבים, לא מופתעים ובעיקר - חושבים שעשו עליהם סיבוב.

כך למשל גדי מזוז, חבר מועצת עיריית באר שבע מטעם הבית היהודי, טוען שהמהלך הפוליטי הוא "במובן מסוים בגידה בערכים של נשיאת עול מתחת לאלונקה". עוד הוסיף כי "הם ברחו מתחת לאלונקה, הם חד משמעית ניצלו את הבית היהודי". לדבריו, אין בכוונתו לעזוב את המפלגה כעת: "אני נשאר בבית, נשאר נאמן, כל אנשי השטח והיורים של הסניפים, ההנהגה הרוחנית והחברתית נצמיח הנהגה שתביא עשייה של הימין החברתי".

"הבית היהודי הוא בית של ערכים, תורה עבודה ודאגה לשכבות החלושות בפריפריה וחיזוק הביטחון. אדם שנמצא בבית ומאמין בערכים לא נוטש את הבית. כשנפתלי ואיילת רצו להצטרף אלינו, נתנו להם מקום ומרחב שיפוטי של עשייה כלל עם ישראל, בפריימריז עשינו הכל בשביל נפתלי, שימשיך להנהיג, במפתיע נפתלי החליט להקים מפלגה חדשה מאה יום לפני הבחירות, זה מעשה שלא יעשה".

בחירות 2019 - עוד אותו נושא:
עובר לליכוד: גלנט הודיע לכחלון על פרישתו מכולנו ומתפקיד השר
במערכת הפוליטית תוקפים את נתניהו: "איבד את הבלמים"
דרעי תקף את בנט ושקד: נזכרו לתקוף את נתניהו ואת הממשלה

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
בנט ושקד בעת ההצהרה. השבוע/ראובן קסטרו

"העריקה של בנט, שקד ומועלם מכוערת מאד, לא הוגנת, לא חברית ולדעתי גם לא מוסרית", אמר ראש סניף של המפלגה מהדרום. "עלינו להתארגן, להתלכד ולהתחיל בהערכות מהירה. הזמן קצר, יש להיזהר מדיבורים על הליכה משותפת אחרי הבחירות - היא בוודאי לא תועיל ויכולה רק להזיק, אנשים יותר נבונים ממה שחושבים".

חלק מהפעילים בפריפריה טוענים שהנהגת הבית היהודי בראשות בנט ושקד הייתה מנותקת מהפעילים בשטח, הנהגה שהעדיפה נושאים מדיניים וביטחוניים על חשבון הרוח החברתית של הבית היהודי. "כבר תקופה ארוכה שבנט ושקד מתעסקים בלריב עם נתניהו במקום לתת לו גיבוי. יכול להיות שהם צודקים אבל זה נתפס לא טוב", אמר אחד הפעילים. "אנחנו פה בפריפריה הרגשנו את סמוטריץ' יותר מהם, הוא היה אוזן קשבת לכל הצרכים החברתיים שלנו", הוסיף פעיל אחר.

מנגד, יש פעילים הסבורים שמהלך הפרישה יגרום נזק למחנה הימין ושעזיבתם היא נזק עצום למפלגת הבית היהודי. "איילת הביאה רוח חדשה", אמר ניסים אביסדריס, חבר מרכז הבית היהודי מקריית גת. "זה יהיה חיסרון לבית היהודי, זה היה ברור לכולנו שזה מה שהולך להיות, זה כואב, זה קשה, הם עשו טעות גדולה, כי בבית היהודי היה להם מחנה בנוי. זה שהם לא הצליחו להביא קהלים חדשים זה אשמתם, הם מאשמים את הבית היהודי, הם צריכים לעשות חשבון נפש למה הם לא הצליחו, יש לנו במחנה אנשים מצוינים, נפתלי בנט הוא לא היחיד שיכול להנהיג, אני לא מתכוון לעזוב איתם".

עו"ד אריאל ממן, פעיל הבית היהודי מנתיבות טוען כי הפרישה של בנט ושקד הייתה צפויה. "זו לא הייתה שאלה של אם לפרוש, אלא של מתי", אמר. "סיעת הבית היהודי היא מלכתחילה חיבור של מספר מפלגות מהימין. בנט ושקד הגיעו לבית היהודי מתוך מחשבה שכך הם יוכלו להוות אלטרנטיבה לליכוד ולבנימין נתניהו שדעותיו כלפיהם ידועה. הם עשו עבודה יפה עם הפלטפורמה של הבית היהודי, אבל הבינו שמשם לא יוכלו להגיע לכיסא ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully