וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליץ חקיקה - לניקוי השולחן: 30 הצעות חוק יאושרו ביומיים בכנסת

31.12.2018 / 7:44

המליאה צפויה לקדם ביומיים הקרובים את ההצעות לאישור סופי בהסכמת האופוזיציה והקואליציה, לאחריהן תצא לפגרה. בין ההצעות: איסור פרסום מוצרי טבק, חיוב התקנת מצלמות בבתי חולים גריאטריים ואיסור צריכת זנות

צילום: רוני כנפו

מרתון חקיקה בכנסת: רגע אחרי פיזור הכנסת - המליאה צפויה לאשר ביומיים הקרובים כ-30 הצעות חוק לאישור סופי, ובסיום, הכנסת תצא לפגרת בחירות עד לאחר חג הפסח. מדובר בהצעות חוק שעליהן עבדו חברי הכנסת במשך חודשים רבים, וכעת נותר לאשר אותן בקריאה שניה ושלישית כדי שייכנסו לספר החוקים של ישראל. על כולן הושגה הסכמה בין קואליציה לאופוזיציה, כך שהרוב בהצבעות יהיה מובטח.

בכנסת מגדירים את בליץ החקיקה "ניקוי שולחן", והמטרה היא לא להוריד לטמיון עבודה של חודשים ארוכים בהצעות שנותרו רק לאישור סופי. מליאת הכנסת תחל היום (שני) באופן חריג את דיוניה על הצעות אלה בשעה 13:00 בצהריים ותנעל ב-22:00 בלילה. המליאה תפתח שוב מחר בשעה 11:00 בבוקר ותנעל רק אחרי שהח"כים יסיימו לקדם את כל החקיקה שעליה סוכם מראש.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: בבית היהודי שוקלים לבטל את הפריימריז במפלגה
שקד לפני בנט: הלוגו של מפלגת "הימין החדש" נחשף
פמיניזם או אנטי גדעון סער? בליכוד מוטרדים מייצוג הנשים ברשימה

מליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
יומיים של ניקוי שולחן. ההצבעה על פיזור הכנסת בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מדובר ביותר מ-30 הצעות חוק לאישור בקריאה שניה ושלישית, ומספר בודד של הצעות חוק נוספות בקריאה ראשונה. בין הצעות החוק שיקודמו לאישור סופי ניתן למנות את הצעת החוק של חברי הכנסת יהודה גליק ואיתן כבל, לפיה ייאסר פרסום מוצרי טבק ועישון. ההצעה קובעת כי פרסום מוצרי עישון ייאסר, למעט חריגים מצומצמים בעיתונות המודפסת - ובלבד שמשרד הבריאות יפרסם מודעת אזהרה בגודל זהה.

בנוסף יוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון - והן יחולו גם על הדיוטי-פרי. עוד קובעת ההצעה כי חפיסות הסיגריות יהיו אחידות ויכללו רק את שם המותג ואזהרה ויופחת ריכוז הניקוטין בסיגריות אלקטרוניות.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה המפץ בימין של בנט ושקד?

לכתבה המלאה
אינפו - בחירות. אתר רשמי
אינפו - בחירות/אתר רשמי

הצעת חוק נוספת היא של חברי הכנסת איציק שמולי, יואב קיש ורוברט אילטוב המבקשת לקבוע כי מנהלי בתי חולים גריאטריים יחויבו בהתקנת מצלמות, במטרה למנוע ולאתר פגיעה במאושפזים חסרי ישע. כך גם הצעה של ח"כ אורי מקלב תאושר, ולפיה, נשים עובדות העוברות טיפולי פוריות יקבלו תשלום על 40 שעות היעדרות לצורך בדיקות והליכים רפואיים.

הצעה לא פחות בולטת ומשמעותית שתאושר ביומיים הקרובים היא הצעת החוק לאיסור צריכת זנות בישראל. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שזוכה לתמיכה רחבה והיא נולדה בעקבות הצעה פרטית של ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ עליזה לביא, ולפיה לקוחות של שירותי זנות ייקנסו בסכום של 1,500 שקלים ועבירה חוזרת בטווח של שלוש שנים תביא לקנס כפול של 3,000 שקלים.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ביקש בימים האחרונים לקדם את חוק הפורנו. ח"כ זוהר, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

גם הצעת החוק להגבלת משך זמן חקירה תקודם לאישור סופי. ברקע נמשכו הלחצים מצד סיעות הכנסת לקדם גם חוקים יותר שנויים במחלוקת. כך למשל יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר מהליכוד ביקש בימים האחרונים לקדם את חוק הפורנו שנועד להגביל גלישה באתרים עם תכנים של פורנוגרפיה והימורים, אך ניסיונותיו עד כה כשלו. מיד אחרי שהכנסת תסיים את קידום כל הצעות החוק, היא תצא לפגרת בחירות ותחזור אליה רק לאחר שתושבע הממשלה החדשה שתוקם אחרי הבחירות בחודש אפריל 2019.

מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון שגיבש את ההסכמות עם הקואליציה אמר לוואלה! NEWS כי "אחרי קדנציה סוערת, שבה מצאתי את עצמי נאבק לא פעם בקואליציה כדי להיטיב את החיים של אזרחי ישראל למרות הממשלה הקשה והדורסנית, אני שמח לסיים את הכנסת ה-20 עם שורה של הסכמות שהגענו אליהן עם הקואליציה כדי להעביר מספר חוקים שבהם הביטוי השחוק 'אין קואליציה ואין אופוזיציה' קורם עור וגידים".

ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני , 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"אחרי קדנציה סוערת, שמח לסיים עם הסכמות". ח"כ חסון בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully