וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בבית היהודי שוקלים לבטל את הפריימריז במפלגה

30.12.2018 / 21:46

לוואלה! NEWS נודע כי בפגישת הח"כים בכנסת לאחר הקמת הימין החדש עלתה האפשרות לבטל את הפריימריז. זאת, בטענה כי המפלגה עלולה לספוג עלויות כספיות גבוהות במידה שיקיימו את ההליך וכן בשל לוח הזמנים הצפוף. "יש צורך לפעול בהקדם ליצירת רשימה מגוונת לקראת הבחירות"

צילום: יותם רונן

האם הבית היהודי תבטל את הפריימריז במפלגה? לוואלה! NEWS נודע כי בפגישת הח"כים שהתקיימה הערב (ראשון) בכנסת, לאחר שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הקימו את מפלגת "הימין החדש", עלתה האפשרות לבטל את הפריימריז במפלגה. חלק מהח"כים טענו כי המפלגה עלולה לספוג עלויות כספיות גבוהות במידה ויקיימו את הליך הבחירות המקדימות. הסיבה לכך, כך הציגו, היא כי בנט, שקד וח"כ שולי מועלם-רפאלי שהתפצלו מהסיעה, יקבלו לידיהם את מימון הבחירות בסכום של כמילון וחצי שקלים לכל אחד, דבר שישאיר את המפלגה עם סכום זעום מול מספר המתמודדים הקטן בה.

שיקול נוסף שעלה הוא לוח הזמנים הצפוף לקיום בחירות מקדימות. ככל שלא יתקיימו בחירות מקדימות במפלגה, עלתה האפשרות כי מרכז המפלגה הוא יחליט על הרכב הרשימה לכנסת. עד כה לא התקבלה החלטה סופית, שסמכותה בידי מרכז המפלגה בלבד.

מהמפלגה נמסר בתגובה כי "בישיבת סיעת הבית היהודי שנערכה הערב הוסכם כי יש צורך לפעול בהקדם ליצירת רשימה מגוונת ורחבה של נשים וגברים, צעירים וותיקים שתייצג את כלל הציונות הדתית לקראת הבחירות לכנסת ה-21". עוד צוין כי "לצורך כך, תתכנס מחר סיעת הבית היהודי יחד עם הוועדה המיוחדת שהוקמה בתיאום עם הסיעה וזאת על מנת לגבש לוחות זמנים למציאת שיטה מוסכמת לבחירת יו"ר המפלגה והמועמדים לכנסת. ההחלטה תובא לאישור מרכז המפלגה בימים הקרובים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
שקד לפני בנט: הלוגו של מפלגת "הימין החדש" נחשף
המפלגה נקנתה באוגוסט: ועדת הכנסת אישרה את פיצול הבית היהודי
בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הבית היהודי איבד את כוח ההשפעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי הבית היהודי והרב דרוקמן, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעומת זאת, מפלגת האיחוד הלאומי צפויה להכריע בבחירות מקדימות בתוך המפלגה מי יעמוד בראשה - אורי אריאל או בצלאל סמוטריץ'. אריאל הגיש היום את מועמדותו לתפקיד היו"ר לקראת הבחירות שייערכו בעוד כשבועיים. עם זאת, הוא לא יתמודד במקביל לתפקיד ח"כ ברשימת המפלגה לכנסת. המשמעות היא כי אם לא ינצח את הבחירות לראשות, הוא יעזוב את החיים הפוליטיים לראשונה מזה 17 שנה.

בתוך כך, ועדת הכנסת אישרה הבוקר את בקשת הפיצול של בנט, שקד ומועלם-רפאלי מהבית היהודי, יממה לאחר שהודיעו כי הקימו את הימין החדש. לפי הבקשה של השלושה, המפלגה החדשה נקראת צל"ש והסיעה בכנסת תקרא "הימין החדש".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה המפץ בימין של בנט ושקד?

לכתבה המלאה
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
בקשת הפיצול אושרה. בנט ושקד, אמש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הודיעו סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן וח"כ מוטי יוגב הודיעו כי יתמודדו על ראשות מפלגת הבית היהודי. בן דהן אמר כי "מפלגה ימנית ציונית דתית יש רק אחת - וזו הבית היהודי. כמי שנבחר במקום השלישי במפלגה וכיהן כחלק מהנהגתה, בכוונתי לקחת אחריות על המפלגה ולהוביל אותה לטובת הציבור שלנו".

חברי הכנסת של הבית היהודי הגיעו אמש לביתו של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית. בפגישה דנו כיצד תמשיך המפלגה אחרי הפרישה של בנט ושקד. דרוקמן הוא הרב שעמו התייעץ בנט לפני החלטתו על הקמת מפלגה חדשה. לאחר הפגישה אמר הרב דרוקמן כי "לציבור הדתי לאומי באשר הוא, לתמוך ברשימת הציונות הדתית האחת והיחידה שתהיה". לדבריו, "רשימת הציונות הדתית היא חיונית למדינת ישראל וחיוני שתהיה לה נציגות משמעותית בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully