וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורשים, המתפצלים והמתלבטים: הח"כים שלא יגיעו לכנסת הבאה

1.1.2019 / 10:14

כשליש מחברי הכנסת ה-20 צפויים לפנות את כיסאותיהם. תזוזות צפויות בכולנו ובבית היהודי, שינויים דרמטים ייערכו ברשימה המשותפת ולפי הסקרים, כהונתם של לפחות מחצית מהח"כים במחנה הציוני תהיה גם האחרונה. ומי ימלא את שאר המקומות שיישארו פנויים בכנסת הבאה?

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

הכנסת ה-20 התפזרה בשבוע שעבר לקראת הבחירות שיתקיימו באפריל 2019, וכמו בכל בחירות, לא פחות משליש מחברי הכנסת - 40 במספר - צפויים לפנות את כיסאותיהם. אז מי לא צפוי לחזור למשכן שייפתח מחדש בעוד קצת יותר משלושה חודשים?

נכון לעכשיו, שישה חברי כנסת בוודאות לא יהיו בכנסת ה-21: יו"ר סיעת בל"ד ח"כ ג'אמל זחאלקה וח"כ מסעוד גנאים מהרשימה המשותפת, ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת שהודיע היום על עזיבת החיים הפוליטיים, ח"כ אלי אללוף מכולנו וח"כ יצחק ועקנין מש"ס, שפרש מהמפלגה אך ימונה לשר הדתות עד הבחירות.

לחברי הכנסת שהודיעו באופן רשמי כי אין בכוונתם להתמודד לכנסת הבאה מצטרף ח"כ מוסי רז ממרצ שלא יוכל להתמודד לתפקיד בבחירות המקדימות במפלגתו.

לקריאה נוספת בנושא
פמיניזם או אנטי גדעון סער? בליכוד מוטרדים מייצוג הנשים ברשימה
המפלגה נקנתה באוגוסט: ועדת הכנסת אישרה את פיצול הבית היהודי
בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הבית היהודי איבד את כוח ההשפעה"

מליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
מי לא צפוי לחזור למשכן? מליאת הכנסת, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

חוץ מהם, יש לא מעט מתנדנדים וכאלה שמקומם לא מובטח. ברשימת כולנו צפויות לא מעט תזוזות. השר יואב גלנט הודיע אמש על עזיבתו את המפלגה לטובת הליכוד וימונה לתפקיד שר הקליטה מטעם הליכוד, לאחר שעזב את משרד הבינוי והשיכון. סגן השר מייקל אורן לא ישולב ברשימה הבאה ויפרוש, וכמוהם גם ח"כ רחל עזריה, עמה נפגש כחלון והודיע לה כי לא תשולב במסגרת המפלגה לכנסת הבאה.

ברשימה המשותפת צפויים לא מעט שינויים דרמטיים גם כן, אם כי הם תלויים בהחלטות פנימיות של הסיעות המרכיבות את הרשימה. עזיבתה המסתמנת של ח"כ חנין זועבי, שסיכוייה להיבחר פעם נוספת נמוכים מאוד והיא נדרשת לרוב מיוחד, וכך גם ח"כ דב חנין, שצפוי היום להודיע על עזיבתו את החיים הפוליטיים, ככל הנראה עקב העובדה שגם לו נדרש רוב גבוה כדי להיבחר לקדנציה נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה כחלון בישיבת סיעת כולנו, 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
לא מעט תזוזות. ישיבת סיעת כולנו, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לפי הסקרים, הכהונה של לפחות מחצית מהח"כים ברשימת המחנה הציוני ככל הנראה תהיה גם האחרונה. הח"כים במפלגה, בהם יוסי יונה, איילת נחמיאס ורבין, מיקי רוזנטל ונחמן שי, בחנו את האפשרות להתפצל לרשימה אחרת, אך סיכויי המהלך קלושים ביותר. עם זאת, ביש עתיד עוד מוקדם לדעת מי יישאר ברשימה הבאה לכנסת ומי יימצא עצמו בחוץ, בשל העובדה כי יו"ר המפלגה יאיר לפיד הוא שמסדר את הרשימה.

בבית היהודי יירשמו תזוזות קלות. ח"כ ניסן סלומינסקי שוקל את עתידו במפלגה, וייתכן כי לאחר שנים ארוכות בכנסת הוא יפרוש. לעומתו, השר אורי אריאל הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר האיחוד הלאומי, אך לא יתמודד לרשימה בכנסת. אם לא ייבחר לתפקיד, הוא צפוי לעזוב את החיים הפוליטיים. גם בליכוד צפויים שינויים משמעותיים ברשימה לכנסת שייקבעו בהתאם לתוצאות הפריימריז והבחירות.

בני גנץ, בר אילן, 9 במאי 2018. ניב אהרונסון
צפוי להצטרף כחבר בכנסת ה-21. גנץ/ניב אהרונסון

ביהדות התורה צפוי שינוי אחד משמעותי, שכעת עדיין לא רשמי, והוא הדחתו של ח"כ אליעזר מנחם מוזס, לטובת נציג צעיר יותר. מוזס הוא נציג חסידות ויזניץ' בתוך סיעת אגודת ישראל, ובקדנציה האחרונה עלו לא מעט קולות הקוראים להחליפו.

ומי ימלא את שאר המקומות שיישארו פנויים בכנסת הבאה? בין היתר, למשכן צפויים להצטרף לא מעט חברי הנבחרת החדשה שיביאו בני גנץ, אורלי לוי אבקסיס וחברי המפלגה החדשה של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד - "הימין החדש".

(עדכון ראשון 08:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully