וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"לים ירוצו ביחד? גנץ ויעלון במגעים לחבירה לקראת הבחירות

26.12.2018 / 21:08

גורמים פוליטיים אישרו את הפרסומים במהדורות החדשות על המגעים בין הרמטכ"לים לשעבר שמתכננים לרוץ בבחירות הקרובות במפלגות עצמאיות. במקביל, נמשכים הזעזועים הפנימיים במפלגת העבודה ותא"ל במיל' גל הירש הודיע על הצטרפותו למערכת הפוליטית

צילום: רוני כנפו

הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ ומשה יעלון נמצאים במגעים לחבירה לריצה משותפת - כך אמרו לוואלה! NEWS גורמים פוליטיים שאישרו את הפרסומים במהדורות החדשות בטלוויזיה על אודות המגעים בין השניים. יעלון הודיע אתמול על הקמת מפלגה חדשה בראשותו, ואילו גנץ נערך בימים אלה להכרזה על התמודדות בראשות מפלגה עצמאית נוספת. לדברי הגורמים, השניים קיימו בשבועות האחרונים שורה של פגישות "רציניות" שבהן נידונה אפשרות של חבירה של שתי המפלגות לרשימה משותפת, כשככל הנראה גנץ הוא זה שיעמוד בראש רשימת הגנרלים המשותפת. מסביבתם של השניים לא נמסרה תגובה.

במקביל, נמשכים הזעזועים הפנימיים במפלגת העבודה. היום נודע כי חמישה חברי כנסת קיימו בשבועות האחרונים מפגשים שבהן נידונה אפשרות של פילוג מסיעת המחנה הציוני והצטרפות למפלגות אחרות, אך לפי ההערכה במפלגה המהלך לא צפוי לרקום עור וגידים. על מנת להתפלג מהסיעה יש צורך בשליש מחברי הכנסת - כלומר שמונה מתוך 24 של החכים של המחנה הציוני - כדי לקבל מימון לבחירות הבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לבחירות: חוק פיזור הכנסת אושר בקריאה שנייה ושלישית
בלי זועבי וזחאלקה: חברי הכנסת מבל"ד לא יתמודדו לכנסת הבאה
סערה בוועדת הכנסת: ח"כ חזן כינה את ח"כ תמנו שטה "עולת מחמד"

בני גנץ, בר אילן, 9 במאי 2018. ניב אהרונסון
גנץ/ניב אהרונסון
הראיון המרכזי עם יעקב אילון ומשה יעלון וואלה TALK 5.7.18. ראובן קסטרו
יעלון/ראובן קסטרו

לדברי גורמים בעבודה, בנוסף לחמשת הח"כים, שהכחישו רובם את כוונתם להתפלג - איתן כבל, יוסי יונה, איילת נחמיאס ורבין, מיקי רוזנטל ונחמן שי - ישנם לפחות שני ח"כים נוספים שהיו מוכנים להתפלג מהסיעה במידה ובמהלך יבשיל. עם זאת, מכיוון שמרבית הח"כים שמזוהים עם היוזמה הכחישו או הצהירו שאין ברצונם להתפלג, ההערכה בעבודה היא כי המהלך לא יבשיל ובסופו של דבר רק חלק מהח"כים יעזבו באופן עצמאי מבלי לקבל את המימון. כך, לדוגמא, ח"כ יונה צפוי ככל הנראה לעבור למרצ ולהתמודד שם בבחירות המקדימות.

תא"ל במיל' גל הירש נכנס למערכת הפוליטית

במקביל, תא"ל במיל' גל הירש הודיע הערב על כניסתו למערכת הפוליטית. הירש, שהיה בעבר מועמד למפכ"ל המשטרה, לא פירט לאיזו מפלגה הוא צפוי להצטרף אך לפי ההערכה הוא עשוי להיות משוריין בליכוד או להצטרף לאחת מהרשימות החדשות בבחירות הבאות.

השר לבטחון הפנים ארדן קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשריין את הירש ברשימת הליכוד לכנסת. "אני בהחלט חושב שנעשה לגל הירש עוול", אמר ארדן. "אני מנצל את הבמה הזו לקרוא לראש הממשלה לשקול לשריין אותו ברשימת הליכוד לכנסת הקרובה. יש לו בהחלט את כל הכישורים והערכים לייצג את הליכוד בכנסת הבאה. אני מאוד מקווה שאם הוא החליט להצטרף למערכת הפוליטית, אני מאוד מקווה שהוא יצטרף לשורות הליכוד, אני חושב שיש לו את כל הנתונים".

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
הירש/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully