וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני או אחרי? הקדמת הבחירות מותירה בפני מנדלבליט רק אפשרויות רעות

25.12.2018 / 9:56

היועמ"ש הבטיח כי הקדמת הבחירות לא תשפיע על קצב העבודה בתיקי נתניהו, אך כעת כל הכרעה שיקבל צפויה לגרור ביקורת חריפה. אם ימהר יוטח בו כי ניסה להשפיע על התוצאות, ואם יתעכב - יואשם בגרירת רגליים

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

עם ההודעה אתמול (שני) על הקדמת הבחירות החלו באופן טבעי החישובים וההערכות לגבי החיבורים האפשריים בין כל השחקנים הפוליטיים. אבל בפני אדם אחד לפחות, נראה כי פתיחת הקלפיות שבעה חודשים מוקדם מהמתוכנן מותירה רק אפשרויות רעות. זהו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

בתחילת החודש הופיע היועץ בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. כשנשאל האם אזרחי ישראל יזכו לדעת לפני הבחירות האם ראש הממשלה שלהם עומד בפני כתב אישום חמור, או כמה כאלה, השיב: "אני איש מקצועי, לא איש פוליטי, ואעבוד בצורה מקצועית, לא לפי מתי יש או אין בחירות". הקדמת הבחירות הייתה אז אפשרות תיאורטית בלבד. אתמול היא הפכה מציאותית מאוד, כולל תאריך יעד ברור וקרוב: 9 באפריל.

בחירות 2019 - עוד בנושא:
מהגיוס ועד החקירות: כך סיימה הקואליציה את חייה בקצב אירועים מסחרר
משרד המשפטים: העבודה על תיקי חקירות רה"מ תימשך כמתוכנן
לאן הולכים מכאן? מורה נבוכים לפיזור הכנסת | הולכים לבחירות

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הבטיח לעבוד בצורה מקצועית ללא קשר לבחירות. מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר חשף פרקליט המדינה שי ניצן כי השבוע יחלו הדיונים סביב שולחנו של מנדלבליט בנוגע להכרעה בתיקיו של ראש הממשלה. וההערכות היו, לפחות עד היום בבוקר, כי היועמ"ש יקבל סביב חודש מרץ את ההחלטה אם לזמן את פרקליטי ראש הממשלה לשימוע.

היועץ המשפטי יוכל, אם ירצה, להאריך בדיונים גם בלי לעכב את ההחלטה בשום צורה רשמית. ייתכן גם שההתלבטויות יתארכו מעצמם ויעכבו את ההכרעה עד אחרי הבחירות, או אפילו שיתגלה צורך בהשלמות חקירה נוספות. אך בכל מקרה ובכל תרחיש, כל החלטה של מנדבליט צפויה לעורר ביקורת עצומה בקרב חלקים גדולים בציבור.

לגבי תוכן ההחלטה המסתמן, פורסם כי פרקליטות מיסוי וכלכלה, שליוותה את החקירות, סבורה כי יש להעמיד את נתניהו לדין בגין שוחד בלפחות שניים מהתיקים - 2000 ו-4000 - ונוטה לאישום בהפרת אמונים בתיק המתנות. בשל כך, קשה לראות מצב בו כל התיקים נסגרים ללא כלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכנסת לקראת דיון מועצת הביטחון של האו"ם, 19 בדצמבר 2018. לשכת העיתונות הממשלתית
קשה לראות מצב שבו כל התיקים נסגרים בלא כלום. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

אם ההחלטה על שימוע לפני הגשת כתב אישום תתקבל לפני הבחירות, הרי שתומכיו של ראש הממשלה יראו בכך ניסיון להשפיע על התוצאות. מנדלבליט לא היה רוצה למצוא את עצמו בנעליו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי, שהודיע על חידוש חקירת המיילים נגד הילרי קלינטון ימים לפני שהבוחרים האמריקנים הלכו לקלפיות, וייתכן שבכך הכניס את דונלד טראמפ לחדר הסגלגל. מנגד, אם החלטה תפורסם זמן קצר לאחר הבחירות, מנדלבליט יואשם כי נתן לציבור ללכת לקלפיות ולא עשה כל שבידו כדי להבהיר את מצבו המשפטי של ראש הממשלה.

האפשרות האחרונה היא פרסום ההכרעה רק זמן רב לאחר הבחירות. עבור יועץ שכבר היום מתמודד עם טענות על מריחה וגרירת רגליים מול החשודים מבלפור, ושהכריז לא פעם כמה חשוב לקבל החלטה במהירות האפשרית, גם זו אפשרות לא פשוטה, שעשויה לערער עוד יותר את אמון הציבור במוסד היועץ.

לפני הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות עשו בפרקליטות המדינה מאמץ גדול להכריע בעניינם של כמה שיותר מתמודדים וראשי רשויות שהיו חשודים בפלילים, כדי שלא ירוצו תחת עננת אי הוודאות. המשימה הייתה לא פשוטה, אך בפרקליטות הצליחו להכריע בזמן לגבי רוב המתמודדים-חשודים, והציבור ידע למי הוא מצביע. האם ניתן להסיק מכך לגבי הבחירות הכלליות? ספק גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully