וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לבחירות באפריל: ראשי הקואליציה החליטו לפזר את הכנסת

ראשי הקואליציה התכנסו כדי למצוא פתרון למשבר הגיוס, אולם לבסוף החליטו פה אחד לפזר את הכנסל וללכת בחירות. שרת המשפטים שקד החלה בהכנת החוק לפיזור הכנסת ותקיים בעניינו מחר משאל טלפוני בקרב חברי ועדת השרים לחקיקה. הכנסת תפוזר עוד השבוע והבחירות יתקיימו ב-9.4

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

בחירות 2019 | כל העדכונים:

- ראשי הקואליציה החליטו על פיזור הכנסת והליכה לבחירות
- מועד הבחירות המתוכנן: 9 באפריל 2019
- הכנסת תפוזר עוד השבוע
- באופוזיציה מברכים על ההחלטה: "הגיע זמנה של הקואליציה להתפזר"

ראשי הקואליציה הודיעו היום (שני) לאחר ישיבתם כי החליטו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות. "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

הישיבה התקיימה לאור המשבר בהשגת רוב לקידום חוק הגיוס לאישור בקריאה שנייה ושלישית עד 15 בינואר לפי דרישת בג"ץ. התאריך שעליו סיכמו ראשי הקואליציה יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין - 9 באפריל 2019.

בישיבת ראשי הקואליציה הוחלט לפזר את הכנסת "בהקדם האפשרי". החוק לפיזור הכנסת יעלה לקריאה ראשונה מחר, ובהמשך השבוע לקריאה שניה ושלישית. חוק כזה מצריך שלוש קריאות ברוב של 61 חברי כנסת, שאותו יהיה ניתן לכאורה לגייס בקלות. עם זאת, ראש הממשלה אמור לנסוע לברזיל ביום חמישי להשבעת הנשיא ז'איר בולסונארו ולשוב ביום רביעי הבא ובלשכת נתניהו אומרים כי טרם הוחלט על שינוי בתוכניות הנסיעה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בטקס מינוי הנגיד: בטוח שנצלח את הסערה בשוק ההון
ברקע הנסיגה מסוריה: נתניהו ייפגש עם שר החוץ האמריקני בברזיל
"טענות שקריות": נתניהו תובע את העיתונאי בן כספית בסך 200 אלף שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 9 בדצמבר 2018. רוני כנפו
יחפש ניצחון שלישי ברציפות. נתניהו/רוני כנפו

כשבועיים לפני מועד הבחירות תתקיים בוושינגטון ועידת אייפאק בארצות הברית, בה נתניהו משמש לרוב כנואם המרכזי. כמו כן, בליכוד מעריכים שהפריימריז במפלגה ייערכו בשבוע האחרון של ינואר, מאחר שלפי החוק הרשימות המתמודדות לכנסת צריכות להיות מוגשות כ-45 יום לפני הבחירות.

בישיבת סיעת הליכוד הסביר נתניהו כי ההחלטה לפזר את הכנסת התקבלה פה אחד בקרב ראשי הקואליצה, זאת לאחר שלא הושגה הסכמה בעניין הגיוס. "הקואליציה הנוכחית היא הגרעין לקואליציה הבאה, זה הבסיס", אמר. "אנחנו באים לבקש מנדט ברור מהבוחר להמשיך להוביל את מדינת ישראל בדרך שלנו". בהמשך נתניהו אף השיב לשאלות, בין השאר אם חל שינוי במצב הביטחוני - שבגינו התעקש בעבר על שלמות הקואליציה. "לא יכולתי לומר אז את מה שאתם יודעים היום - שאנחנו בפתחו של מבצע לפירוק נשק המנהרות. המבצע הזה רובו ככולו מאחורינו". בנוגע לקידום החקירות בתקופת החקירות אמר: "אין לי שום ציפייה בנושא". הוא אף התייחס להחלטתו של לפיד שלא לתמוך בחוק הגיוס: "הוא יצטרך להתפתל כמו הודיני כדי להסביר את התנגדותו".

ישראל הולכת לבחירות | כל העדכונים:

17:45 יו"ר העבודה אבי גבאי אמר בעקבות הקדמת הבחירות: "כל השחקנים הפוליטים הודיעו שישבו בממשלה בראשות נתניהו ולכן אלה בחירות ביני לבין נתניהו". יו"ר האופוזיציה ציפי לבני: "היום חוזרת התקווה לישראל ואפשר לנשום לרווחה. עוצרים את חקיקת הסיפוח, הקיפוח והרס הדמוקרטיה ושלטון החוק. מרגע זה אין להם מנדט ונדאג שלא יקבלו חדש".

17:37 בהתאם להחלטת ראשי מפלגות, שרת המשפטים איילת שקד מכינה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ל-9 באפריל. שקד תקיים על כך משאל טלפוני של ועדת שרים לחקיקה מחר בבוקר.

17:17 יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "כהונת הכנסת ה-20 התאפיינה באלימות מילולית, נקווה שמערכת הבחירות לכנסת ה-21 לא תהיה כזו, ותתאפיין בענייניות ולא בניסיון לתקוף את היריב".

16:42 הוסכם כי הבחירות יתקיימו ב-9 באפריל 2019. החוק לפיזור הכנסת יעלה לקריאה ראשונה מחר, ובהמשך השבוע לקריאה שניה ושלישית.

16:23 גורם בכיר בקואליציה: את נתניהו לא עניין כלום, מעניין אותו רק החקירות נגדו.

16:12 נתניהו בחלקה הסגור של ישיבת סיעת הליכוד - "שום דבר לא מובטח וצריך להילחם בצורה אדירה. אנחנו נתמודד עם כוחות גדולים ונצטרך לגייס קהלים גדולים. המבחן שלנו יהיה בגיוס התומכים שלנו - לשכנע את הציבור שלנו להצביע לליכוד, לא לאף אחד אחר, ולבוא ולהצביע. אם נעשה זאת ננצח".

יולי אדלשטיין במהלך הצהרה בכנסת 24 בדצמבר 2018. אתר רשמי
אדלשטין במסיבת העיתונאים, היום/אתר רשמי

15:56 שר האוצר משה כחלון בפתח ישיבת סיעתו 'כולנו': "קשה מאד לתפקד וכדי לשמור על יציבות כלכלית במשק, ולכן החלטנו יחד לגשת לבחירות מהר ככל שניתן. כמה שבחירות יותר קצרות, זה פחות כסף למדינה, פחות עלויות למפלגות. ביום או יומיים הקרובים תגיע הצעת החוק לפיזור הכנסת ונתארגן לבחירות. שמרנו על אחראיות, ממלכתיות לאורך כל הדרך. כשכל פעם היה דיון בנושא ממלכתי או פגיעה בשלטון החוק , כולנו עמדה כחומה בצורה מול הניסיונות האלה ואנחנו גאים על כך".

15:40 משרד המשפטים: למרות ההחלטה על פיזור הכנסת, תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נמשך כמתוכנן. "מדובר בתהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי בארועים פוליטיים.
מכל מקום קיימת הנחיית יועץ משפטי לממשלה בנושא 'מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות'. הנחייה זו פומבית ומפורסמת באתר משרד המשפטים".

15:22 נתינהו בישיבת סיעת הליכוד: "התקבלה הסכמה פה אחד על פיזור הכנסת. נחנו באים לבקש מנדט ברור מהבוחר להמשיך להוביל את מדינת ישראל בדרך שלנו".

15:00 יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זימן ללשכתו להתייעצות את ראשי מפלגות הקואליציה בעקבות ההודעה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. מאוחר יותר יזמן היו"ר גם את ראשי מפלגות האופוזיציה, כדי לסכם על תאריך פיזור הכנסת וקיום הבחירות במועד מוקדם ככל האפשר.

14:35 יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "ברוך שפטרנו מעונשה של זו. הגיע זמנה של הקואליציה הזאת להתפזר וזמנה של ישראל לעתיד טוב יותר".

14:31 יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה: "אני מברך את ראשי הקואליציה ללכת לבחירות מוקדמות. אנחנו נדרוש התחייבות מהממשלה הבאה לא לשנות את חוק הגיוס, אם לא תהיה התחייבות כזו - לא נצטרף. אנחנו לא פה בכל מחיר, יש לנו עקרונות".


עדכון ראשון: 14:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully